Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para resolver un problema no campo da Bioinformática |
A3 |
CE3 - Analizar , deseñar , desenvolver, implementar , verificar e documentar solucións software eficientes sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais no eido da Bioinformática |
A4 |
CE4 - Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en aplicacións Bioinformáticas |
A6 |
CE6 – Capacidade para identificar as ferramentas software e fontes de datos de bioinformática máis relevantes, e adquirir destreza no seu uso |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade de formular xuízos en base a información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B6 |
CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B7 |
CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender os paradigmas e aspectos máis relevantes do tratamento de bases de datos de alta dimensión |
AP2 AP3 AP4 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP7
|
CP1 CP3 CP6
|
Coñecer e saber aplicar os principais métodos de minería de datos; coñecer as plataformas e as paradigmas principais que se empregan no campo. |
AP2 AP3 AP4 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP7
|
CP1 CP3 CP6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción ao Big data. |
Qué é Big Data
Principais características do Big data
Principais campos de aplicación
|
Minería de datos e alta dimensión |
Analítica Big data
Técnicas de preprocesado
MapReduce
|
Modelos de programación Batch |
Hadoop
Resilient Distributed datasets
Programación batch en Spark
|
Modelos de programación streaming
|
Conceptos básicos
Kafka, Apache Storm, Spark streaming |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 C1 C6 |
12 |
24 |
36 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A6 B3 B6 C1 C3 |
8 |
24 |
32 |
Proba mixta |
B1 B2 B7 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Empregada durante as clases presenciais teóricas para expor o núcleo básico de coñecementos que logo os alumnos terán que saber utilizar e ampliar nas prácticas. |
Traballos tutelados |
Elaboración de traballos aplicados que empreguen as tecnoloxías e técnicas vistas na teoría. |
Proba mixta |
Comprobarase por medio de cuestionarios a correcta asimilación dos conceptos aplicados na elaboración dos traballos tutelados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
As titorias considéranse unha parte importante dentro do desenvolvemento da asignatura. Están orientadas de tal maneira que os/as estudantes teñan e/ou poidan consultar distintas cuestións como:
1. Dúbidas respecto a conceptos explicados nas clases teóricas.
2. Problemas no desenvolvemento das prácticas
3. Maneiras de enfocar/organizar as prácticas
4. Resolución de dubidas sobre as cuestións teóricas
A resolución de dúbidas e cuestións farase nas horas de clase ou nas horas establecidas como titorías de cada profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B1 B2 B7 |
Cada un dos traballos tutelados avaliarase cun cuestionario que se realizará inmediatamente despois de elaborar dito traballo e abranguerá tanto os aspectos prácticos como teóricos. Deste xeito, a avaliación farase de xeito continuo durante o cuatrimestre e non haberá exame final. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Será necesario acadar unha nota igual ou superior a 5 no global da asignatura para superala. A calificación global calcularase como a media das avaliacións de cada un dos traballos tutelados.
Un/unha estudiante considerarase presentado/a nunha convocatoria se realiza a proba de avaliación dalgún traballo tutelado.
Segunda oportunidade e convocatorias posteriores Na segunda oportunidade, poderanse volver a realizar as probas de avaliación dos traballos tutelados. Aqueles traballos para os que non se realice a proba, mantenrán a calificación obtida na primeira oportunidade.
No caso de suspender a asignatura, non se conservará a calificación de ningún dos traballos tutelados para cursos posteriores.
Matrícula con dispensa académica Os/as estudiantes con matrícula con dispensa académica deberán realizar as probas de avaliación dos traballos tutelados nas datas establecidas. É responsabilidade de ditos/as estudiantes poñer en coñecimiento do profesor a súa circunstancia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Venkat Ankam (2016.). Big Data Analytics. Packt Publishing
Thilina Gunarathne (2015). Hadoop MapReduce v2 Cookbook. Packt Publishing
Tom White (2015). Hadoop: The Definitive Guide. O'Reilly Media
Vladimir Bacvanski. (2015). Introduction to Big Data An Overview of Fundamental Big Data Concepts, Tools, Techniques and Practices.. O'Reilly Media
Holden Karau, Andy Konwinski, Patrick Wendell, Matei Zaharia (2015). Learning Spark. O'Reilly Media
Sean T. Allen, Matthew Jankowski, and Peter Pathirana (2015). Storm Applied. . O'Reilly Media |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Intelixencia computacional para bioinformática/614522012 | Métodos estatísticos avanzados en bioinformática/614522009 | Computación de altas prestacións en bioinformática/614522011 | Introdución á programación/614522001 | Fundamentos de intelixencia artificial/614522003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|