Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
CE16 - coñecemento do proceso e as ferramentas para o procesamento e preparación de datos dende a súa adquisición ou extracción, limpeza, transformación, carga, organización e acceso |
B2 |
CG02 - Abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de Intelixencia Artificial |
B3 |
CG03 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B4 |
CG04 - Elaborar axeitadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables no campo |
B5 |
CG05 - Traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións |
B6 |
CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B7 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo |
B8 |
CB03 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuízos a partiren dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociáis e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenrolo sostible ambiental, económico, político e social |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C9 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver a capacidade de analizar e modelar datos para o seu procesado en
sistemas intelixentes. |
AM16
|
BM6 BM7
|
CM3 CM9
|
Coñecer e comprender o proceso de extracción, limpeza, transformación, carga e
procesado de datos. |
AM16
|
BM2 BM3 BM8
|
CM3 CM9
|
Coñecer e saber utilizar bases de datos multidimensionais e de tipo NoSQL. |
|
BM3 BM4 BM7
|
CM8
|
Coñecer os fundamentos de data lakes e data warehouses. |
|
BM2 BM5 BM7 BM8
|
CM3 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptos e fundamentos de Enxeñaría de datos |
Conceptos e definicións básicas, problemas de carga eficiente en
escenarios Big Data, almacenamento
de datos masivos e acceso aos mesmos. |
Técnicas de limpeza e preparación de datos. |
Técnicas máis comúns.
Definición de fluxos de procesamento.
Medidas de calidade. |
Estruturas avanzadas e almacéns de datos
eficientes para Big Data |
Data warehouses e BD multidimensionais, Data lakes, Bases de Datos NoSQL. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B4 B5 C3 C9 |
12 |
0 |
12 |
Proba práctica |
A17 B2 B5 B7 C3 |
8 |
0 |
8 |
Solución de problemas |
A17 B2 B4 B7 C7 C9 |
0 |
50 |
50 |
Traballos tutelados |
A17 B2 B3 B6 B7 B8 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesorado presenta un tema ao alumnado co obxectivo de facilitar un conxunto de información
con alcance concreto. |
Proba práctica |
O profesorado da materia expón ao alumnado un problema ou problemas de carácter práctico cuxa
resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos
da materia.
O alumnado pode traballar a solución aos problemas expostos de forma individual ou en grupos. |
Solución de problemas |
O profesorado expón ao alumnado un traballo cuxo alcance e obxectivos requiren que sexa
traballado polos alumnos de forma autónoma, aínda que coa tutela do profesorado da materia. |
Traballos tutelados |
Exponse ao alumnado proxectos prácticos cuxo alcance require que se lle dedique un parte
importante da dedicación total do alumno á materia. Ademais, polo alcance dos traballos a realizar,
requírese que o alumnado aplique competencias de xestión ademais de competencias de
índole técnica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Traballos tutelados (aprendizaxe baseada en proxectos):
Exponse ao alumnado un escenario de traballo, real ou ficticio, que presenta unha determinada problemática. O alumnado debe aplicar os coñecementos teórico-prácticos da materia para buscar unha solución á cuestión ou cuestións expostas. Como norma xeral, o estudo de casos realizarase en grupos. Os distintos grupos de traballo exporán e porán en común as súas solucións.
Resolución de problemas de forma autónoma
O profesorado atenderá ao alumnado en sesións de tutorías individualizadas dedicadas ao desenvolvemento do proxecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A17 B2 B3 B6 B7 B8 C7 C8 |
Levarase a cabo a defensa da solución achegada por parte do
alumno ante o profesor ou unha presentación oral da solución
desenvolvida. |
30 |
Proba práctica |
A17 B2 B5 B7 C3 |
Realizaranse distintas probas de avaliación, orientadas
especialmente a avaliar a comprensión dos coñecementos
expostos nas clases de teoría e/ou prácticas. |
30 |
Solución de problemas |
A17 B2 B4 B7 C7 C9 |
A avaliación do traballo autónomo tutelado levará a cabo mediante a entrega dun informe e unha defensa na que o alumnado explica a súa proposta e conclusións ante o profesorado, ou mediante unha presentación oral da solución ante a aula. |
40 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA CONVOCATORIA e SEGUNDA CONVOCATORIA [Asistentes e Non Asistentes] Cualificación final = 0,30 * Probas periódicas + 0,40 * Resolución de problemas de forma autónoma + 0,30 * Traballos tutelados. Os estudantes con dispensa académica realizarán as mesmas probas e entregas que os asistentes. PROCESO DE CUALIFICACIÓN DE ACTAS Para superar a materia en calquera convocatoria, a calificación final debe ser igual ou superior a 5, debéndose obter como mínimo un 5 (sobre 10) en cada unha das partes. DATAS DE AVALIACIÓN As datas de realización das probas periódicas e entregas de traballos publicaranse na primeira semana de clases na plataforma de teledocencia. OUTRAS CONSIDERACIÓNS No caso de detectar plaxio en algún dos traballos (teóricos o práctico), a cualificación final da materia será de Suspenso (0) e o feito será comunicado a Dirección do Centro para que tome as medidas oportunas. Ante calquera contradición que se puidera dar entre as distintas versións da guía, debido a algún erro de tradución, a versión que prevalecerá é a versión en inglés.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ihab F. Ilyas, Xu Chu, (2019). Data Cleaning. Association for Computing Machinery. ACM
Avi Silberschatz, Henry F. Korth, S. Sudarshan (2010). Database System Concepts. McGraw-Hill
Sadalage, Fowler (2012). NoSQL Distilled: A Brief Guide to the Emerging World of Polyglot Persistence. Addison-Wesley
Alex Gorelik (). The Enterprise Big Data Lake: Delivering the Promise of Big Data and Data Science. O'Reilly |
|
Bibliografía complementaria
|
Matt Casters, Roland Bouman, Jos van Dongen (2013). Pentaho Kettle Solutions: Building Open Source ETL Solutions with Pentaho Data Integration. Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|