Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A24 |
CE23 - Comprensión e dominio dos conceptos básicos e técnicas de procesamento de imaxe dixital |
A25 |
CE24 - capacidade de aplicación de diferentes técnicas a problemas de visión por computador |
A26 |
CE25 - coñecementos e habilidades que permitan deseñar sistemas para detección, clasificación e seguemento de obxectos en imaxes e vídeo |
A27 |
CE26 - Comprensión e dominio sobre as formas de representación das señáis e imaxes en función dos seus datos, así como as súas características fundamentáis e as súas formas de representación |
B1 |
CG01 - Manter e extender os plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no eido da Intelixencia Artificial |
B3 |
CG03 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B5 |
CG05 - Traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións |
B6 |
CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B7 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo |
B10 |
CB05 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C2 |
CT02 - Dominar a expresión e comprensión, de xeito oral e escrito, dun idioma extranxeiro |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender as características fundamentais da imaxe dixital e as súas formas de representación.
Coñecer, comprender e saber aplicar as técnicas de procesamento da imaxe dixital.
Coñecer, comprender e saber aplicar as técnicas de análises de imaxe dixital.
Capacidade de aplicación de diferentes técnicas a problemas de visión por computador. |
AM23 AM24 AM25 AM26
|
BM1 BM3 BM5 BM6 BM7 BM10
|
CM2 CM3 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á visión por computador. |
|
Bibliotecas e contornos de programación en visión. |
|
Espazos de cor e preprocesamento. |
|
Operadores locais. |
|
Fundamentos da segmentación de imaxes. |
|
Fundamentos da análise multiescala. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A24 A25 A26 A27 B1 B3 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C8 |
10 |
22 |
32 |
Prácticas de laboratorio |
A24 A25 A26 A27 B1 B3 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C8 |
7 |
21 |
28 |
Estudo de casos |
A24 A25 A26 A27 B1 B3 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C8 |
4 |
10 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesorado expón un tema ao alumnado co obxectivo de facilitar un conxunto de información con un alcance específico. Esta metodoloxía docente aplicarase á actividade formativa “Clases teóricas”. |
Prácticas de laboratorio |
O profesorado da materia plantexa ao alumnado un problema ou problemas de carácter práctico cuxa resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos da materia. O alumnado pode traballar a solución dos problemas plantexados individualmente ou en grupo. Esta metodoloxía didáctica aplicarase á actividade formativa "Clases prácticas de laboratorio" e poderá aplicarse á actividade formativa "Sesións de aprendizaxe baseada en problemas, seminarios, estudos de casos e proxectos". |
Estudo de casos |
Preséntase ao alumnado un escenario de traballo, real ou ficticio, que presenta un determinado problema. O alumnado deberá aplicar os coñecementos teórico-prácticos da materia para buscar unha solución á pregunta ou cuestións formuladas. Como norma xeral, o estudo de casos realizarase en grupo. Os diferentes grupos de traballo presentaranse e poñerán en común as súas solucións. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesorado asistirá ao alumnado en titorías individualizadas dedicadas á orientación no estudo e resolución de dúbidas sobre os contidos e o traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A24 A25 A26 A27 B1 B3 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C8 |
A parte relacionada coa presentación das sesións maxistrais avaliarase mediante probas escritas e/ou mediante a avaliación continua das prácticas de laboratorio, que avaliarán a adecuación das solucións propostas aos problemas, a calidade dos resultados obtidos e a comprensión das técnicas empregadas. |
40 |
Estudo de casos |
A24 A25 A26 A27 B1 B3 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C8 |
Resolución de casos prácticos. Se valorará la adecuación de las soluciones propuestas a los problemas, la calidad de los resultados obtenidos y la comprensión de las técnicas utilizadas. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Todas as notas de tarefas e probas conservaranse ata a segunda oportunidade. Alí o/as estudantes poderán repetir algunhas das actividades de avaliación. A cualificación final será a computada tendo en conta as máximas notas entre as actividades correspondentes en ambas as oportunidades. Un/ha estudante será caulificado/a como Non Presentado/a se non presenta ningún exercicio de avaliación nin realiza ningunha proba en ningunha das oportunidades.
A copia total ou parcial de calquera exercicio de práctica ou teoría suporá un suspenso en ambas as ocasións do curso, cunha cualificación de 0,0 en ambos os casos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Richard Szeliski (2010). Computer Vision: Algorithms and Applications. Springer Science. |
|
Bibliografía complementaria
|
D.A. Forsyth y J. Ponce (2002). Computer Vision--A Modern Approach. Prentice Hall.
Gonzalez & Woods (2009). Digital image processing. Pearson.
Steger, Carsten and Ulrich, Markus and Wiedemann, Christian (2018). Machine vision algorithms and applications. John Wiley. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Recoméndase levar ao día o estudo da teoría, a realización de prácticas e a resolución de problemas. Igualmente consideramos importante facer un bo aproveitamento das titorías para a discusión dos exercicios prácticos e como vía de resolución inmediata de dúbidas. -Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|