Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
CE17 - Comprender e asimilar as capacidades e limitacións dos sistemas robóticos intelixentes actuales, así como das tecnologías que os sustentan |
A19 |
CE18 - Desenvolver a capacidade de elixir, deseñar e implementar estratexias basadas en intelixencia artificial para dotar a sistemas robóticos, tanto individuáis como coletivos, das capacidades necesarias para realizar as súas tarefas de xeito apropiado conforme aos obxectivos e restriccións que se plantexen |
B1 |
CG01 - Manter e extender os plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no eido da Intelixencia Artificial |
B2 |
CG02 - Abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de Intelixencia Artificial |
B3 |
CG03 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B6 |
CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B7 |
CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo |
B9 |
CB04 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigu?idades |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenrolo sostible ambiental, económico, político e social |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os elementos dun sistema robótico a nivel hardware e software, e comprender os fundamentos da Intelixencia Artificial aplicada aos robots (embodiment, mundo real, tempo real) |
AM17
|
BM1 BM3
|
CM8
|
Coñecer os principios de funcionamento dos distintos tipos de sensores e actuadores adaptados aos diferentes contornos de operación. |
AM17
|
BM1 BM6
|
CM3 CM8
|
Dispoñer dunha visión xeral das diferentes técnicas de control tradicionais en robots intelixentes, así como as tecnoloxías que lles dan soporte. |
AM18
|
BM3
|
CM8
|
Desenvolver un sistema de control autónomo para a súa operación nun contorno simulado ou real |
AM18
|
BM2 BM7 BM9
|
CM5 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Elementos dun sistema robótico intelixente. |
Robótica e Intelixencia Artificial
Entorno, embodiment e reality gap
Deseño de robots autónomos |
Sensorización e actuación |
Sensores de distancia, inerciales, cámaras, micrófonos
Actuadores e efectores
Graos de liberdade
Motores, pantallas, altofalantes
Comunicacións
Interacción natural |
Robótica basada en coñecemento (deliberativa) |
Representación do coñecemento
Arquitecturas de control clásicas
Navegación (locomoción) |
Robótica basada en comportamentos (reactiva) |
Sistemas basados en reglas
Lógica borrosa
Arquitecturas subsumidas |
Aproximacións híbridas |
Principais arquitecturas
Robótica cognitiva |
Aprendizaxe en robótica autónoma |
Aplicado a sensorización e actuación
Aplicado a control (aprendizaxe por reforzo, robótica evolutiva, control neuronal) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B2 B7 C3 C7 C8 |
7.5 |
30 |
37.5 |
Sesión maxistral |
A18 A19 B1 B6 C8 |
9 |
0 |
9 |
Seminario |
B6 C3 C7 |
3 |
6 |
9 |
Análise de fontes documentais |
A18 A19 B1 B3 B9 C5 |
1.5 |
3 |
4.5 |
Proba obxectiva |
A18 B1 B6 B9 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballos prácticos de programación nos que se implementarán algunhas das técnicas vistas nas clases teóricas sobre entornos de simulación de robots. Estes traballos serán realizados polos alumnos de forma autónoma e o seu avance será tutorizado polos profesores |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte dos profesores da materia do temario teórico. Poderase hibridizar esta metodoloxía cunha metodoloxía de aprendizaxe colaborativo. |
Seminario |
Clases prácticas de programación nas que se explicarán as ferramentas básicas utilizadas nos traballos tutelados: simulador e librerías de programación |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Neste caso, utilizarase nun contexto de "clase invertida" na que os conceptos teóricos serán revisados polos estudantes de forma autónoma previamente á sesión maxistral, na que se fará unha actividade de evaluación da súa comprensión. |
Proba obxectiva |
Exame individual escrito da parte teórica da asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Traballos tutelados: é recomendable o uso de atención personalizada nestas actividades para resolver dúbidas conceptuais ou procedementais que poidan xurdir durante a resolución dos problemas prácticos. Ademais, a atención personalizada centrarase tamén na explicación, por parte do alumno, da solución proposta.
Seminario: o profesor axudará aos estudantes na comprensión das ferramentas prácticas.
Análise de fontes documentais: os estudantes poderán consultar aos profesores sobre os materiais de consulta previamente ás sesións maxistrais
Os alumnos con matrícula a tempo parcial terán unha atención personalizada en todas as metodoloxías anteriores mediante tutorización online. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A18 B1 B6 B9 |
Proba final de la materia que consistirá na realización dun exame individual e por escrito da parte de teoría.
Criterios de evaluación xerais:
* Respostas correctas e solucións adecuadas ás preguntas da proba. |
30 |
Análise de fontes documentais |
A18 A19 B1 B3 B9 C5 |
Utilizarase parte das sesións maxistrais para facer unha avaliación da comprensión das fontes documentais, que serán proporcionadas polos docentes previamente á clase para a súa consulta e comprensión. Estas avaliacións se realizarán mediante traballos en grupo, pequenos informes, cuestionarios, ou outras metodoloxías que permitan coñecer de xeito obxectivo o grao de análise realizado. |
20 |
Traballos tutelados |
B2 B7 C3 C7 C8 |
Propoñeranse varios traballos prácticos ó longo do curso centrados na resolución de problemas mediante robots autónomos. Estes traballos serán desenvolvidos de forma autónoma por parte do alumno fora das clases e terán que ser defendidos posteriormente. É imprescindible obter unha calificación de aprobado nesta metodoloxía de forma independente (nota mínima de 5 considerando que se valora de 0 a 10) para poder aprobar a asignatura. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia constará de dous partes diferenciadas:
teoría (50%) e traballos prácticos (50%). A parte teórica será avaliada
mediante unha proba obxectiva e mediante a Análise de fontes documentais realizada durante o curso. A parte práctica avaliarase a partir da solución acadada polos estudiantes, que deberán ser presentadas ao final de cada práctica (puidendo incluir unha memoria). Será necesario aprobar a parte de teoría
e a de prácticas por separado para poder aprobar a materia.
A asistencia tanto ás clases teóricas como prácticas será obrigatoria
para o aprobado da materia excepto en casos de ausencia xustificados. Para
aqueles alumnos que teñan dispensa, a parte da Análise de fontes documentais será engadida á Proba Obxectiva (50). Ademáis, non terán obrigación de asistir ás clases teóricas.
Avaliación de segunda oportunidade: Os alumnos deberán recuperar
cada parte suspensa (teoría e-ou práctica). Se unha das dúas partes foi
aprobada durante a primeira oportunidade, o alumno poderá optar por gardar a
nota correspondente e só recuperar a parte suspensa.
As competencias propias da materia así como as competencias
xerais-básicas teñen contidos específicos na materia que se introducen tanto nas clases expositivas como nas interactivas. Posteriormente o
alumnado desenvolverá estas competencias nas actividades presenciais na aula, no exame teórico e coa realización dos
traballos prácticos nos que tamén traballará as competencias transversais en
especial no que se refire á capacidade para utilizar ferramentas TIC (CT3), a
comprensión da cultura emprendedora (CT5), a capacidade para traballar en
equipo (CT7) e a valorización da investigación e a innovación (CT8). As
competencias específicas serán obxecto de avaliación tanto nos traballos
prácticos que o alumno desenvolva durante a materia como no exame teórico e nas tarefas nas clases de teoría.
Para os
casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o
establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes
e de revisión das cualificacións”. No caso concreto da UDC, aplícase o artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC:
b) Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Aprendizaxe Automática I/614544012 |
|
Materias que continúan o temario |
Robótica Intelixente II/614544020 |
|
Observacións |
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia. -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
Para axudar a conseguir unha contorna sostible e cumprir co obxectivo do Plan de Acción Green Campus, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
3. De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos;
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. |
|