Identifying Data 2023/24
Subject (*) Digital Heritage Management and Heritage Digital Management Code 614552003
Study programme
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Humanidades
Coordinador
Fernandez Travieso, Carlota
E-mail
carlota.ftravieso@udc.es
Lecturers
de Castro Celard, David
Fernandez Travieso, Carlota
Saavedra Places, María de los Angeles
E-mail
david.decastro@udc.es
carlota.ftravieso@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.gal/
General description Abórdanse os conceptos de patrimonio dixital e dixitalizado, con atención á súa creación, almacenamento, acceso, modelado e xestión. Así mesmo, se estuda o proceso de creación e xestión do proxectos patrimoniais na contorna dixital.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CON1-Concept and historical foundation of heritage
A4 CON4-Knowledge about digital heritage entities, modeling and management of heritage information
A5 CON5-Knowledge about the creation and management of heritage projects in the digital environment
B3 HAB3-Be able to establish relationships and interact with the approaches of various disciplines
B5 HAB5-Be able to choose and present the results of all kinds of projects related to the management of digital heritage
B7 DES2-Be able to plan and manage the development along time of a heritage management project
C1 CB1. Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
C2 CB2. That students know how to apply the knowledge acquired and their problem-solving ability in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ??study
C5 CB5. That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous
C6 CG1. Build, manage and disseminate digital heritage and the digital treatment of heritage in all its meanings
C7 CG2. Apply knowledge in the implementation of heritage projects in the digital environment
C8 CG3. Properly use the technological tools necessary for the acquisition, processing, management and dissemination of digital cultural heritage
C11 CG6. Create original content in the field of cultural heritage combining humanistic and technological knowledge
C12 CT1. Adapt the use and transfer of knowledge to new situations derived from technological change.
C13 CT2. Actively face the resolution of problems in the social and market environment.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Distinguir o patrimonio dixital e o dixitalizado e coñecer as súas características AJ1
BJ3
CJ1
CJ2
CJ5
Ser capaz de identificar entidades do patrimonio dixital, modelar os correspondentes dominios e xestionar información patrimonial AJ4
AJ5
BJ3
BJ5
CJ1
CJ2
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ11
CJ12
Coñecer os procesos de creación e xestión de proxectos patrimoniais na contorna dixital AJ4
AJ5
BJ3
BJ5
BJ7
CJ1
CJ2
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
CJ11
CJ12
CJ13

Contents
Topic Sub-topic
1. PATRIMONIO DIXITAL E PATRIMONIO DIXITALIZADO
Concepto e definición
2. ENTIDADES DE PATRIMONIO DIXITAL: FORMAS DE ALMACENAMENTO E ACCESO Á INFORMACIÓN
2.1 Definición e tipos de elementos
2.2 Formas de almacenamento: as bases de datos e os seus tipologias
2.3 Acceso á información: buscadores tradicionais, buscadores facetados, linguaxes e formas de interrogación
3. MODELADO DA INFORMACIÓN PATRIMONIAL
3.1 Definición de modelos, estrutura da información e teoría da representación
3.2. Modelos de datos e metadatos para o patrimonio: ontologías, datos abertos e vocabularios controlados

4. XESTIÓN DA INFORMACIÓN PATRIMONIAL
4.1 Xestión do patrimonio escrito (textos e documentos). Repositorios de textos completos: as edicións dixitais. Linguaxes de marcado e o estándar TEI.
4.2 Xestión de obxectos e imaxes. Formas de representación de arquivos de imaxes e audiovisuais. Estándares para a súa #poñer# ao dispor: IIIF.
4.3 Xestión de datos: os principios FAIR

5. CREACIÓN E XESTIÓN DE PROXECTOS PATRIMONIAIS NA CONTORNA DIXITAL
5.1 Fases de creación dun proxecto.
5.2 Procesos de dixitalización e selección de tecnoloxías
5.3 Estratexias de preservación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A4 B3 B5 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 10 40 50
Workshop A4 A5 B3 B5 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 10 40 50
Objective test A1 A4 A5 C2 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A5 C1 C2 15 8 23
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Impartiranse clases prácticas nas que, aínda que se darán explicacións teóricas, principalmente se realizarán exercicios, algúns dos cales precisarán de ferramentas TIC, en concreto, Microsoft Access.
Nestas aulas proporanse traballos tutelados que o alumnado terá que realizar de forma individual e entregar nos prazos e segundo as normas que se establecerán durante o curso e quedarán publicados no espazo da materia no Campus Virtual, e que computarán para a avaliación.
Workshop Os alumnos experimentarán o proceso creación dunha edición académica digital curta sobre os documentos propostos pola profesora, poñendo en práctica procesos para a obtención do texto e as imaxes, a aplicación dun modelo TEI, a súa visualización e a posterior xestión dos datos. Terán que elaborar un traballo escrito no que reflexionen sobre as distintas fases do proceso de creación deste proxecto dixital, para presentar as tarefas que teñan realizado e os arquivos elaborados, que tamén se adxuntarán para a súa avaliación.
Objective test Exame dos contidos teórico-prácticos que pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral dos contidos esenciais correspondentes aos temas do programa, que poderá ser apoiada por medios audiovisuais. Proposta de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Workshop
Description
As titorías da materia permitirán aos estudantes resolver dúbidas sobre os contidos da materia, as prácticas a través das TIC e o obradoiro

En xeral e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as titorías, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. Poderanse realizar titorías por Teams, acordándoas previamente por correo electrónico coas profesoras.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A4 A5 C2 Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas expostas, o nivel de coñecementos e aptitudes demostrado. 20
ICT practicals A4 B3 B5 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 40
Workshop A4 A5 B3 B5 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C11 C12 C13 Se valorará la adecuación a las pautas marcadas para cada una de las actividades prácticas, la capacidad de relacionar los contenidos teóricos con las tareas realizadas y los archivos elaborados, la calidad de las aportaciones por parte de los alumnos, la coherencia de su estructura, la redacción y presentación. 40
 
Assessment comments

PRIMEIRA OPORTUNIDADE: 

Para aprobar a materia, é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 4 sobre 10 en cada unha das medologías que se avalían, de non ser así a nota global da materia non será superior a 4,5. Non se avaliarán traballos entregados fóra de prazo ou non acordados cos docentes previamente cando sexa preciso. Cualificaranse cun 0 os traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados ou plaxiados. A cualificación será de non presentado (N. P.), cando non se entreguen os traballos relativos ás prácticas a través de TIC ou o Obradoiro ou non se acuda ao exame. 

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas na primeira oportunidade. Será obrigatorio comunicar aos profesores como se abordará a avaliación nesta segunda oportunidade. Cando haxa que elixir un tema para unha das actividades do portafolios ou para o traballo tutelado, se non se fixo durante cUrso, será obrigatorio acordalo cos docentes, como mínimo, un mes antes da data fixada oficialmente para o exame. 

ALUMNOS CON DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS A CLASE LEGALMENTE RECOÑECIDA:

Terán que acordar unha titoría nas dúas primeiras semanas de clase co fin de establecer un plan de traballo idóneo. Non haberá diferenzas no sistema de avaliación en relación co proposto para o resto do alumnado.

Escoitar


Sources of information
Basic Gengnagel, Tessa; Neuber, Frederike; Schulz, Daniela (2023). "EDITORIAL: FAIR Enough? Evaluating Digital Scholarly Editions and the Application of the FAIR Data Principles." RIDE 16 . https://ride.i-d-e.de/issues/issue-16/editorial/
Bazzaco, S. (2020). "El reconocimiento automático de textos en letra gótica del Siglo de Oro: creación de un modelo HTR basado en libros de caballerías del siglo XVI en la plataforma Transkribus", JANUS 9 (2020.
Vaughan, N. (2021). "Introducción a la codificación de textos en TEI (parte 1)", Programming Historian en español 5 . https://doi.org/10.46430/phes0053
Vaughan, N. (2021). "Introducción a la codificación de textos en TEI (parte 2)", Programming Historian en español 5 . https://doi.org/10.46430/phes0055
Allés-Torrent, S. (2019). "Introducción a la Text Encoding Initiative". TTHub. Text Technologies Hub: Recursos sobre tecnologías del texto y edición digital.. https://TTHub.io/aprende/introduccion-a-tei/
Sahle, P. (2016). "What is a scholarly digital edition?"In: Driscoll, Matthew-James; Pierazzo, Elena (eds.). Digital scholarly editing: theories and practices.. Cambridge: Open Book Publishers, pp. 19-39.
Unesco (2003). Carta de la UNESCO para la Preservación del Patrimonio Digital. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000229034_spa
Mancinelli, T. y Pierazzo, E. (2020). Che cos'è un'edizione scientifica digitale. Roma: Carocci
(2011). Directrices para la implementación de la digitalización de documentos (UNE-ISO/TR 13028: 2011).
Biblioteca Nacional de Australia (2003). Directrices para la preservación del patrimonio digital. Unesco
IFLA (2002). DIRECTRICES PARA PROYECTOS DE DIGITALIZACIÓN de colecciones y fondos de dominio público, en particular para aquellos custodiados en bibliotecas y archivos. Madrid: Ministerio de Cultura
Unesco / Persist (2021). Directrices UNESCO/PERSIST sobre selección del patrimonio digital para su conservación a largo plazo. https://repository.ifla.org/bitstream/123456789/1390/1/UNESCO%20PERSIST%20sobre%20selecci%C3%B3n%20d
Alvite-Díez, M.-L., & Rojas-Castro, A. (2022). Ediciones digitales académicas: concepto, estándares de calidad y software de publicación.. Profesional De La información, 31(2)
Monella, P. y Rosselli Del Turco, R. (2020). Extending the DSE: LOD support and TEI/IIIF integration in EVT, in Marras, Cristina; Passarotti, Marco; Franzini,Greta; Litta, Eleonora (eds.), Atti del IX Convegno Annuale AIUCD. La svolta inevitabil. Milano (special number of journal Quaderni di Umanistica Digitale), pp. 148-155
DANS (2020). Fair-Aware. Your first steps toward FAIR data(set). https://fairaware.dans.knaw.nl/
Silberschatz, A.; Korth, H.; Sudarshan, S. (2014). Fundamentos de bases de datos . Aravaca: McGraw-Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Madrid: Addison-Wesley
(). International Image Interoperability Framework. https://iiif.io/
Rivero Cornelio, E.; Martínez Fuentes, L.; Reina Juliá, L.; Benavides Abajo, J.; Olaizola Bartolomé (2002). Introducción al SQL para usuarios y programadores. Madid: Thomson
Díez Carrera, C. (2012). La bibioteca digital. Gijón, Trea
Reed, J. (2017). Learn IIIF. https://www.learniiif.org/
Universidad de Cornell (). Llevando la teoría a la práctica: tutorial de digitalización de imágenes. http://preservationtutorial.library.cornell.edu/tutorial-spanish/tutorial_Spanish.pdf
Parthenos (). MANAGE, IMPROVE AND OPEN UP YOUR RESEARCH AND DATA. https://training.parthenos-project.eu/sample-page/manage-improve-and-open-up-your-research-and-data/
van Zundert, J. (2018). On Not Writing a Review about Mirador: Mirador, IIIF, and the Epistemological Gains of Distributed Digital Scholarly Resources. Digital Medievalist, 11(1), p.5.
Connolly, T.; Begg. C. (2005). Sistemas de bases de datos: un enfoque práctico para diseño, implementación y gestión.. Madrid: Pearson
Bazzaco, S. (2018). «El Progetto Mambrino y las tecnologías OCR: estado de la cuestión», Historias Fingidas 6, 257-272.
Bazzaco, S.; Jiménez Ruiz, A. M.; Martín Molares, M. y Torralba Ruberte, A. (2022). «Sistemas de reconocimiento de textos e impresos hispánicos de la Edad Moderna.La creación de unos modelos de HTR para la transcripción automatizadade documentos en gótica y redonda (s. XV-XVII)», His.

As profesoras poderán proporcionar nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de profundizar ou adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.