Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Tecnoloxías Aplicadas ao Patrimonio Código 614552005
Titulación
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Gestal Pose, Marcos
Correo electrónico
marcos.gestal@udc.es
Profesorado
Bregains Rodriguez, Julio Claudio
Gestal Pose, Marcos
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
Correo electrónico
julio.bregains@udc.es
marcos.gestal@udc.es
nieves.pedreira@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral En esta materia se presentarán y estudiarán las nuevas tecnologías relacionadas con el acceso, visualización y presentación de datos e información en el campo del Patrimonio Cultural.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 CON7-Coñecementos sobre a virtualización do patrimonio cultural: infografías, realidade aumentada, visualización 3D, xeolocalización, fotointerpretación
A8 CON8-Coñecementos sobre a cartografía dixital/sistemas xeográficos de información
A9 CON9-Coñecementos sobre produtos interactivos e apps aplicadas á difusión e á educación patrimonial
B1 HAB1-Ser capaz de establecer relacións para producir coñecemento no contorno da intelixencia dixital
B2 HAB2-Ser capaz de aplicar coñecemento na resolución de problemas
B6 DES1-Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas e informáticas aplicadas á dixitalización do patrimonio
C3 CB3. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C4 CB4. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C5 CB5. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en grande medida autodirixido ou autónomo
C6 CG1. Construír, xestionar e difundir o patrimonio dixital e o tratamiento dixital do patrimonio en todas as súas acepcións
C7 CG2. Aplicar o coñecemento na implementación de proxectos patrimoniais no contorno digital
C8 CG3. Utilizar adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas necesarias para a adquisición, procesado, xestión e difusión do patrimonio cultural dixital
C11 CG6. Crear contidos orixinais no ámbito do patrimonio cultural unindo coñecementos humanísticos e tecnolóxicos.
C12 CT1. Adaptar o uso e transferencia do coñecemento a novas situacións derivadas do cambio tecnolóxico
C13 CT2. Facer fronte de forma activa á resolución de problemas no contorno social e de mercado.
C14 CT3. Adquirir un compromiso ético coas diversas formas de comunicación en contornos dixitais.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e saber empregar as novas tecnoloxías no ámbito do Patrimonio Cultural. AP7
AP8
AP9
BP2
BP6
CP7
CP8
CP13
Saber avaliar as novas tecnoloxías do futuro e o seu interese por mellorar a posta en valor do Patrimonio. CP3
CP5
CP14
Utilizar o potencial das novas tecnoloxías para mellorar procesos, actuacións, etc. en Patrimonio Cultural. BP1
BP2
CP4
CP6
CP11
CP12

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1 Herramientas colaborativas
Virtualización del patrimonio cultural
Bloque 2 Cartografía Digital
Sistemas Geográficos de Información
Bloque 3 Desarrollo de productos interactivos y apps para la difusión y educación patrimonial
Bloque 4 Acceso y reutilización de datos.
Web Semántica
Web 3.0
Bloque 5 Teledetección

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC B1 B2 B6 C3 C6 C7 C8 C13 15 30 45
Traballos tutelados B1 B2 C4 C5 C7 C11 C12 C13 C14 5 20 25
Proba obxectiva A7 A8 A9 B2 C3 C4 2 5 7
Sesión maxistral A7 A8 A9 C14 15 30 45
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Localización de recursos en Internet, probas de tecnoloxía e desenvolvemento de recursos dixitais
Traballos tutelados Realización por parte do alumno dun traballo sobre temas da materia que será dirixido polo profesor nas fases de selección do traballo, formulación, desenvolvemento e presentación.
Proba obxectiva Exame escrito de preguntas curtas e/ou proba sobre os contidos da materia
Sesión maxistral Clases de contidos teóricos e prácticos na aula

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Sesións co alumnado para definir e traballar a marcha do traballo.
Desenvolvemento de prácticas na aula para a creación de contidos dixitais
As titorías realizaranse presencialmente ou a través de TEAMS

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC B1 B2 B6 C3 C6 C7 C8 C13 Traballo a través de ferramentas informáticas, desenvolvemento de programas, etc. 20
Traballos tutelados B1 B2 C4 C5 C7 C11 C12 C13 C14 * Revisión de traballos tutelados propostos ó ou polo alumno

Os traballos poderán ser individuais, en grupo ou para a súa realización nas clases TGR (en forma de tests tutelados).
30
Sesión maxistral A7 A8 A9 C14 Asistencia activa ás sesións maxistrais 10
Proba obxectiva A7 A8 A9 B2 C3 C4 Examen teórico 40
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha puntuación mínima de 5 sobre 10 no resultado de combinar as puntuacións da proba obxectiva e do traballo dirixido. Para facer a media entre as dúas cualificacións, o alumno deberá obter unha nota mínima de 3,5 na proba obxectiva. De non obter esta cualificación mínima, a nota da materia será a correspondente á nota da proba obxectiva.

Estudantes con matrícula a tempo parcial e exención académica:

Indicarlle ao profesor a situación deste tipo de alumnos. A entrega dos traballos deberá realizarse nas datas establecidas para todo o alumnado.

Segunda oportunidade e chamada anticipada:

O alumno deberá realizar a proba obxectiva nestas convocatorias, sendo os criterios para obter a cualificación total da materia os indicados ao comezo deste apartado. Podes entregar o traballo tutelado, teñas ou non entregado previamente, e a nota do traballo entregado substituirá á que tiñas anteriormente neste apartado. En canto á nota obtida nos traballos de clase, manterase, non podendo recuperar a parte da nota que corresponda ao traballo realizado na clase.

Plaxio:

En calquera envío no que se detecte plaxio, o envío valorarase cun cero. O plaxio na proba obxectiva será sancionado segundo a normativa vixente da universidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías