Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
CON7-Coñecementos sobre a virtualización do patrimonio cultural: infografías, realidade aumentada, visualización 3D, xeolocalización, fotointerpretación |
A8 |
CON8-Coñecementos sobre a cartografía dixital/sistemas xeográficos de información |
A20 |
CON20-Coñecementos sobre infraestruturas de datos espaciais |
B3 |
HAB3-Ser capaz de establecer relacións e interactuar cos enfoques de diversas disciplinas |
B5 |
HAB5-Ser capaz de elixir e presentar os resultados de proxectos de todo tipo relacionados coa xestión do patrimonio dixital |
B8 |
DES3-Ser capaz de traballar en equipo cunha actitude colaborativa e interdisciplinar |
C1 |
CB1. Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
C2 |
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sá área de estudo |
C4 |
CB4. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
C5 |
CB5. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en grande medida autodirixido ou autónomo |
C6 |
CG1. Construír, xestionar e difundir o patrimonio dixital e o tratamiento dixital do patrimonio en todas as súas acepcións |
C7 |
CG2. Aplicar o coñecemento na implementación de proxectos patrimoniais no contorno digital |
C8 |
CG3. Utilizar adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas necesarias para a adquisición, procesado, xestión e difusión do patrimonio cultural dixital |
C9 |
CG4. Integrar destrezas de comunicación orientadas ao marketing cultural en contornos emprendedores |
C11 |
CG6. Crear contidos orixinais no ámbito do patrimonio cultural unindo coñecementos humanísticos e tecnolóxicos. |
C12 |
CT1. Adaptar o uso e transferencia do coñecemento a novas situacións derivadas do cambio tecnolóxico |
C13 |
CT2. Facer fronte de forma activa á resolución de problemas no contorno social e de mercado. |
C15 |
CT4. Comprender os valores da igualdade, sustentabilidade ambiental e o dereito ao acceso equitativo aos recursos tecnolóxicos no coidado do patrimonio cultural dixital. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar coñecementos e ferramentas tecnolóxicas para a xestión e difusión do patrimonio cultural utilizando datos espaciais e infraestruturas de datos espaciais (IDE). |
AP8 AP20
|
|
CP11 CP12
|
Comprender e utilizar de forma adecuada os conceptos de metadatos, nomenclátores, catálogos e clearing-houses na información xeográfica do patrimonio cultural. |
AP7
|
BP3 BP5
|
CP2 CP4
|
Desenvolver proxectos IDE, aplicando estratexias e servizos fundamentais para a xestión de datos espaciais no ámbito do patrimonio cultural. |
AP20
|
BP3 BP8
|
CP1 CP6 CP7 CP8
|
Utilizar ferramentas e servizos tecnolóxicos necesarios para a adquisición, procesamento e visualización de datos espaciais relacionados co patrimonio cultural. |
AP7
|
|
CP5 CP9 CP13
|
Analizar aspectos económicos, sociais e de regulación que influen na xestión e difusión de datos espaciais do patrimonio cultural, considerando o seu impacto e aplicación en contornos reais. |
|
|
CP9 CP12 CP13 CP15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Datos espaciais |
Representación e procesamento de datos espaciais.
Open data e Open Spatial Data. |
Infraestruturas de datos espaciais |
Introdución ás IDE.
Metadatos, Nomenclátores, Catálogos e Clearing-Houses para a Información Xeográfica.
Aspectos tecnolóxicos, económicos, sociais e de regulación.
Servizos IDE. |
Desenvolvemento de proxectos IDE |
Ferramentas e servizos fundamentais.
Cartotecas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
B8 C2 C7 C8 C11 C12 |
17 |
34 |
51 |
Traballos tutelados |
B3 B5 B8 C1 C4 C9 C11 C13 |
3 |
33 |
36 |
Proba mixta |
A7 A8 A20 C4 C5 C9 |
0 |
20 |
20 |
Sesión maxistral |
A7 A8 A20 B3 B5 C5 C6 C15 |
15 |
0 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Plantexaranse problemas específicos a resolver polo alumnado utilizando as técnicas e ferramentas vistas na materia. |
Traballos tutelados |
O alumnado deberá propoñer e desenvolver a resolución a un problema de xestión dixital do patrimonio xeográfico. |
Proba mixta |
Realización dunha proba escrita individual na que se avaliarán os conceptos explicados na materia. |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos fundamentais da materia, en combinación con aspectos de aplicación práctica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas prácticas e traballos tutelados realizarase un seguimento individualizado das tarefas realizadas por parte do alumnado. O profesor resolverá dúbidas e proporá melloras a cada estudante ou grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
B8 C2 C7 C8 C11 C12 |
Realización das tarefas prácticas propostas. |
20 |
Traballos tutelados |
B3 B5 B8 C1 C4 C9 C11 C13 |
Avaliarase a calidade do traballo realizado e a súa xustificación. |
40 |
Proba mixta |
A7 A8 A20 C4 C5 C9 |
Proba individual escrita, sobre os contidos da materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a materia é necesario obter unha cualificación global superior a 5, e ademais: - Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba mixta.
De non obter algunha destas notas mínimas, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,5. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta.
SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superasen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma: - Traballos tutelados: poderán recuperarse no caso de que non foran entregados ou non se acadase a nota mínima na primeira oportunidade.
- Prácticas a través de TIC: cada práctica poderá recuperarse realizando unha nova entrega na segunda oportunidade.
- Proba mixta: poderá recuperarse realizando o exame, nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
- Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
- Na segunda oportunidade mantéñense as mesmas porcentaxes de avaliación e notas mínimas da primeira oportunidade.
- Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha das partes.
DISPENSA ACADÉMICA Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes nas primeiras semanas do curso para determinar as condicións de entrega das prácticas e traballos tutelados.
FRAUDE ACADÉMICO A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Miguel A. Bernabé Poveda, Carlos M. López Vázquez (2012). Fundamentos de las Infraestructuras de Datos Espaciales. IGN
Michael F. Worboys, Matt Duckham (2004). GIS: A Computing Perspective. CRC Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Philippe Rigaux, Michel Scholl and Agnès Voisard (2002). Spatial Databases With Application to GIS. Morgan Kaufmann |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Tecnoloxías Aplicadas ao Patrimonio/614552005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
SIX e Modelado 3D/614552020 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista, etc.) traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas. |
|