Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Captura e Análise de Realidade Código 614552017
Titulación
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Dorado de la Calle, Julian
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
Profesorado
Amor Lopez, Margarita
Dorado de la Calle, Julian
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
Correo electrónico
margarita.amor@udc.es
julian.dorado@udc.es
nieves.pedreira@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia forma ao alumno nos conceptos e procesos de dixitalización da contorna, a codificación dixital e o almacenamento dos datos xerados e a representación destos datos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 CON5-Coñecementos sobre creación e xestión de proxectos patrimoniais na contorna dixital
A7 CON7-Coñecementos sobre a virtualización do patrimonio cultural: infografías, realidade aumentada, visualización 3D, xeolocalización, fotointerpretación
A9 CON9-Coñecementos sobre produtos interactivos e apps aplicadas á difusión e á educación patrimonial
B2 HAB2-Ser capaz de aplicar coñecemento na resolución de problemas
B4 HAB4-Ser capaz de identificar fontes de información, recompilar e analizar datos e elaborar sínteses en relación con eles
B6 DES1-Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas e informáticas aplicadas á dixitalización do patrimonio
C2 CB2. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sá área de estudo
C4 CB4. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C5 CB5. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en grande medida autodirixido ou autónomo
C8 CG3. Utilizar adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas necesarias para a adquisición, procesado, xestión e difusión do patrimonio cultural dixital
C10 CG5. Traballar en equipos interdisciplinares en ámbitos empresariais de mercado e institucionais de xestión cultural
C11 CG6. Crear contidos orixinais no ámbito do patrimonio cultural unindo coñecementos humanísticos e tecnolóxicos.
C12 CT1. Adaptar o uso e transferencia do coñecemento a novas situacións derivadas do cambio tecnolóxico
C15 CT4. Comprender os valores da igualdade, sustentabilidade ambiental e o dereito ao acceso equitativo aos recursos tecnolóxicos no coidado do patrimonio cultural dixital.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer recursos sobre a virtualización do patrimonio cultural AP7
BP2
BP4
BP6
CP2
Saber crear e xestionar proxectos patrimoniais na contorna dixital AP5
AP9
CP2
CP4
CP8
CP10
CP12
Saber crear produtos interactivos e apps aplicadas á difusión e á educación patrimonial AP9
BP2
BP6
CP5
CP11
CP15

Contidos
Temas Subtemas
1. Dixitalización - Audio, imaxe, vídeo, texto
- Formatos de codificación
2. Xestión e almacenamento - Bases de datos documentais
- Datos e metadatos
3. Introducción aos sistemas de información xeográfica (SIG) - Representación da información xeográfica
- Infraestructuras de datos espaciais
- Aplicacións SIG
4. LiDAR e fotogrametría - Fundamentos
- Almacenamento de nubes de puntos
- Procesamento, análise e visualización de nubes de puntos
- Aplicacións e ferramentas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B2 B6 C2 C5 C8 C12 C15 12 12 24
Traballos tutelados A5 B4 C2 C4 C5 C10 C11 C12 C15 1 9 10
Proba obxectiva A5 A7 A9 C2 C4 C12 1 7 8
Sesión maxistral A5 A7 A9 C4 C5 C15 8 24 32
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Localización de recursos en Internet, proba de tecnoloxías e desenrolo de recursos dixitais
Traballos tutelados Realización por parte do alumno dun traballo sobre temas da materia que será dirxido polo profesor nas fases de selección do traballo, prantexamento, desenrolo e presentación
Proba obxectiva Exame presencial da totalidade dos contidos na data oficial de exame da materia.
Sesión maxistral O profesor fará disponibles en Moodle diapositivas sobre os contidos teóricos previamente á clase.
Nas clases de aula discutirase sobre os contidos xa publicados e realizaranse explicacións sobre os contidos máis complexos

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B2 B6 C2 C5 C8 C12 C15 Evaluación do traballo diario nas prácticas coa realización de ejercicios. 60
Traballos tutelados A5 B4 C2 C4 C5 C10 C11 C12 C15 Realización de traballos a partires das prácticas e outros a proposta dos alumnos, que serán titorizados polo profesor 10
Proba obxectiva A5 A7 A9 C2 C4 C12 Exame de preguntas cortas e/ou tipo test 30
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación
mínima de 5
sobre 10 na suma das calificacións da proba obxectiva, traballo tutelado
e traballo en clase. Para poder sumar as tres notas o estudante deberá
obter unha nota mínima de 3,5 sobre 10 na proba obxectiva. Se non obtén
esta
nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba
obxectiva.

Estudantes con matrícula a tiempo parcial e dispensa académica:

Indicar
o profesor a situación de este tipo de estudantes. A entrega dos
traballos ten que realizarse nada datas establecidas para tódolos
estudantes.

Segunda oportunidade e Convocatoria adelantada:

O estudante ten que facer o exame da proba obxectiva nestas convocatorias,
sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste
apartado. Poderá entregar o traballo tutelado, o entregara ou non con
anterioridades, e a nota do traballo entregado sustituirá a que teña previamente
neste apartado. En canto a nota obtida nos traballos na clase manterase,
non
podendo recuperar esta parte da nota que se corresponde co traballo feito nas clases.

Plaxio:

En calquiera entrega na que se detecte plaxio, a entrega será valorada cun
cero. O plaxio na proba obxectiva será sancionado dacordo coa normativa vixente
da universidade

Non Presentado:

Os e as estudantes que non concorran a Proba Obxetiva terán a calificación
de "Non Presentado".


Fontes de información
Bibliografía básica
LIDAR:

LiDAR Remote Sensing and Applications, CRC Press/Taylor & Francis Group, . Authors: Pinliang Dong and Qi Chen (2018). ISBN: 9781138747241, or 9781482243017

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías