Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Produtos Interactivos e Xestión de Redes Sociais Código 614552019
Titulación
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Rodriguez Luaces, Miguel
Correo electrónico
miguel.luaces@udc.es
Profesorado
Garcia Torre, Manuel
Rodriguez Luaces, Miguel
Correo electrónico
manuel.garcia.torre@udc.es
miguel.luaces@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo formativo desta materia é a adquisición dos seguintes coñecementos, habilidades, e destrezas:
- CON7. Coñecementos sobre a virtualización do patrimonio cultural: infografías, realidade aumentada, visualización 3D, xeolocalización, fotointerpretación.
- CON9: Coñecementos sobre produtos interactivos e apps aplicadas á difusión e á educación patrimonial.
- CON25: Coñecementos sobre Internet e a web; aplicacións web; aplicacións móbiles; introdución á gamificación.
- HAB2: Ser capaz de aplicar o coñecemento na resolución de problemas
- HAB4: Ser capaz de identificar fontes de información, recompilar e analizar datos e elaborar sínteses en relación con eles.
- DES1: Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas e informáticas aplicadas á dixitalización do patrimonio.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 CON7-Coñecementos sobre a virtualización do patrimonio cultural: infografías, realidade aumentada, visualización 3D, xeolocalización, fotointerpretación
A9 CON9-Coñecementos sobre produtos interactivos e apps aplicadas á difusión e á educación patrimonial
A25 CON25-Coñecementos sobre Internet e a Web; Aplicacións web; Aplicacións móbiles; Introdución á gamificación
B2 HAB2-Ser capaz de aplicar coñecemento na resolución de problemas
B4 HAB4-Ser capaz de identificar fontes de información, recompilar e analizar datos e elaborar sínteses en relación con eles
B6 DES1-Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas e informáticas aplicadas á dixitalización do patrimonio
C2 CB2. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sá área de estudo
C4 CB4. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C5 CB5. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en grande medida autodirixido ou autónomo
C8 CG3. Utilizar adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas necesarias para a adquisición, procesado, xestión e difusión do patrimonio cultural dixital
C10 CG5. Traballar en equipos interdisciplinares en ámbitos empresariais de mercado e institucionais de xestión cultural
C11 CG6. Crear contidos orixinais no ámbito do patrimonio cultural unindo coñecementos humanísticos e tecnolóxicos.
C12 CT1. Adaptar o uso e transferencia do coñecemento a novas situacións derivadas do cambio tecnolóxico
C15 CT4. Comprender os valores da igualdade, sustentabilidade ambiental e o dereito ao acceso equitativo aos recursos tecnolóxicos no coidado do patrimonio cultural dixital.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de crear un sitio web AP7
AP9
AP25
BP2
BP4
BP6
CP2
CP4
CP5
CP8
CP10
CP11
CP12
CP15
Coñecer as características principais das aplicacións web e móbiles para poder xestionar o seu proceso de construcción AP7
AP9
AP25
BP2
BP4
BP6
CP2
CP4
CP5
CP8
CP10
CP11
CP12
CP15
Coñecer os aspectos xerais da gamificación para poder incluilos en sitios web, aplicacións e redes sociais AP7
AP9
AP25
BP2
BP4
BP6
CP2
CP4
CP5
CP8
CP10
CP11
CP12
CP15
Coñecer as posibilidades e opcións das redes sociais máis adecuadas para difundir, posicionar e promocionar as achegas do patrimonio dixital AP7
AP9
BP2
BP4
BP6
CP2
CP4
CP5
CP8
CP10
CP11
CP12
CP15

Contidos
Temas Subtemas
Internet e a web
Aplicacións web
Aplicacións móbiles
Introdución á gamificación
Casos de uso e aplicacións no ámbito do patrimonio
Redes sociais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 0 25 25
Proba mixta A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 0 4 4
Sesión maxistral A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 11 11 22
Presentación oral A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 0 4 4
Prácticas a través de TIC A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 10 10 20
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Consiste na realización autónoma dun traballo relacionados co contido da materia, que se entregará ao remate do período lectivo.
Proba mixta Consiste nun exame con preguntas relacionadas coa teoría impartida nas sesións maxistrais e nas prácticas a través de TIC
Sesión maxistral Consiste na exposición por parte do docente dos contidos da materia.
Presentación oral Consiste na defensa por parte do alumno do traballo tutelado.
Prácticas a través de TIC Consiste na realización durante o periodo docente de prácticas relacionadas co contido da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para os traballos tutelados. A atención personalizada desenvolverase de forma individual mediante a realización de titorías presenciais ou mediante ferramentas informáticas e Internet (correo electrónico, Moodle o Teams).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 Avaliarase a solución aplicada polos estudantes ao problema proposto e a interacción entre os membros do grupo. 30
Traballos tutelados A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 Avaliarase que o traballo realizado cumpre cos criterios descritos no enunciado. 40
Proba mixta A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 Proba individual sobre contido teórico-práctico 30
Presentación oral A7 A9 A25 B2 B4 B6 C2 C4 C5 C8 C10 C11 C12 C15 Ao remate dos traballos tutelados, cada alumno realizará unha defensa ante os docentes do seu traballo. O resultado desta defensa ponderará a cualificación obtiva no traballo tutelado de xeito que a súa calificación pode aumentar ou desdecender. 0
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

As prácticas a través de TIC se avaliarán de xeito continuo.

Para superar a materia é necesario superar cada unha das prácticas a través de TIC, o traballo tutelado, e a proba mixta. Se non se supera algún destas actividades, a nota máxima global da materia non superará o 4,5.

Todo alumno que non realice a presentación oral ou a proba mixta terá a cualificación de NON PRESENTADO.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A calificación das actividades superadas manterase na segunda oportunidade. Do mesmo xeito que na primeira oportunidade, para superar a materia é necesario superar cada unha das prácticas a través de TIC, o traballo tutelado, e a proba mixta. Se non se supera algún destas actividades, a nota máxima global da materia non superará o 4,5.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.

DISPENSA ACADÉMICA

Dado que a asistencia ás clases presenciais non é obrigatoria, aquel alumnado con matrícula a tempo parcial e con dispensa académica que o exima da asistencia ás clases terán as mesmas condicións que o resto do alumnado.

OPORTUNIDADE ADIANTADA

Utilizaranse os criterios de segunda oportunidade.

IMPLICACIÓNS DO PLAXIO

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica Sabater Quinto, Federico (2017). Planificación estratégica de la comunicación en redes sociales. Barcelona: Editorial UOC
Tormo Navarro, Marisa (2013). Community manager : gestión y posicionamiento en redes sociales. Madrid : SCLibro

Juan Diego Gauchat. El gran libro de HTML5, CSS3 y JavaScript. MARCOMBO S.A; 3ª edición (2019). ISBN: 8426724639.

Mario Rubiales Gómez. Curso de Desarrollo Web: HTML, CSS y JavaScript. ANAYA MULTIMEDIA (2018). ISBN: 8441539391

G. Zichermann y C. Cunningham. Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps. O'Reilly Media (2011).

Jennifer Niederst Robbins. Learning Web Design 5e: A Beginner's Guide to HTML, CSS, JavaScript, and Web Graphics. O'Reilly Media; 5th edition (2018). ISBN: 1491960205


Bibliografía complementaria Muniz Troyano, Javier y Polo, Juan Diego (2013). Community manager : estrategias de gestión de redes sociales. Tarragona: Altaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías