Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A12 |
Conocimiento y aplicación de los procedimientos algorítmicos básicos de las tecnologías informáticas para diseñar soluciones a problemas, analizando la idoneidad y complejidad de los algoritmos propuestos. |
A20 |
Conocimiento y aplicación de los principios fundamentales y técnicas básicas de la programación paralela, concurrente, distribuida y de tiempo real. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Coñecemento e aplicación dos procedementos algorítmicos básicos das tecnoloxías informáticas para deseñar solucións a problemas, analizando a idoneidade e a complexidade dos algoritmos propostos dende o punto de vista da concorrencia e o paralelismo. |
A12
|
B3
|
C4
|
Coñecemento e aplicación dos principios fundamentais e técnicas básicas da programación paralela, concorrente, distribuída e de tempo real. |
A20
|
|
C6 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
T1. Principios de programación concurrente |
1.1 Conceptos.
1.1.1 Arquitecturas hardware
1.1.2 Sistemas operativos
1,1.3 Procesos e Threads
1.2 Programación Multiproceso (fork/join)
1.3 Programación Multithread
1.4 Sección crítica.
1.5 Exclusión mutua
1.6 Instruccións atómicas
1.7 Sincronización mediante condicións
1.8 Semáforos
1.8.1 Mutex
1.8.2 Semáforos
1.9 Interbloqueo. Prevención, evitación, recuperación.
1.10 Inanición.
1.11 Comunicación e sincronización
1.12 Escalabilidade |
T2. Algoritmos concorrentes |
2.1 Productores/consumidores.
2.2 Lectores/escritores
2.3 Filósofos ceando
2.4 Compartición nula |
T3. Principios de programación paralela |
3.1 Conceptos
3.1.1 Niveis de paralelismo
3.1.2 Dependencias de datos
3.2 Modelo de paso de mensaxes
3.2.1 Conceptos básicos
3.2.2 Comunicación punto a punto
3.2.3 Operacións colectivas
3.3 Análise de algoritmos paralelos
3.3.1 Medidas de prestacións de algoritmos paralelos
3.4 Metodoloxía da programación paralela
3.4.1Descomposición en tarefas
3.4.2 Asignación de tarefas
3.4.3 Técnicas de optimización
3.5 Esquemas algorítmicos paralelos
3.5.1 Single Process Multiple Data
3.5.2 Paradigma Master/slave |
T4. Deseño de algoritmos e aplicacións paralelas |
4.1 Bibliotecas de paso de mensaxes
4.2 Casos de estudo
4.3 Evaluación de rendemento
4.4 Aplicación de técnicas de optimización |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A12 A20 C4 C6 C8 |
30 |
45 |
75 |
Prueba mixta |
A12 A20 B3 C4 C6 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas de laboratorio |
A12 A20 B3 C8 |
16 |
24 |
40 |
Solución de problemas |
B3 C6 |
10 |
19 |
29 |
Prueba práctica |
A12 A20 B3 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prueba mixta |
Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que fomenta o aprendizaxe a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como desenvolvemento de exercicios de programación. |
Solución de problemas |
Resolución de problemáticas concretas xurdidas nas prácticas de laboratorio a teor dos coñecementos que se traballaron, os cales poden plantexar múltiples solucións. |
Prueba práctica |
Probas de evaluación continua que trata dos contidos vistos nas prácticas e problemas ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descripción |
Nas prácticas de laboratorio, seminarios e na resolución de problemas as persoas asistentes poderán presentar cuestións, dúbidas, etc. Atendendo a estas solicitudes, repasaranse conceptos, resolveranse novos problemas ou utilizarase calquera actividade que se considere axeitada para resolver as dúbidas.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba práctica |
A12 A20 B3 |
Probas de evaluación continua realizadas ao longo do curso sobre os temas traballados nas sesión de laboratorio e na docencia expositiva. |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A12 A20 B3 C8 |
Realización de varios exercicios prácticos de concorrencia (bloque de prácticas de concorrencia) e unha serie de exercicios prácticos de paralelismo (bloque de prácticas de paralelismo).
Inda que a realización das prácticas pode ser por parellas a súa avaliación é individual.
|
35 |
Prueba mixta |
A12 A20 B3 C4 C6 |
Proba sobre os contidos presentados na docencia expositiva e desenvolvidos nas sesións de laboratorio e nas titorías grupais. Estará dividida en dous bloques: concorrencia (temas 1 e 2) e paralelismo (temas 3 e 4), sendo cada bloque a metade da nota máxima da proba mixta.
|
60 |
|
Observaciones evaluación |
Para aprobar á asignatura é necesario obter unha
cualificación global igual ou superior ao 50% aplicando as ponderacións da proba obxectiva, das
prácticas de laboratorio e das probas prácticas. O mecanismo de recuperación que se habilita é exclusivamente a repetición da proba mixta (60% da cualificación global da asignatura). A cualificación de prácticas de laboratorio (35% da cualificación global da asignatura) e das probas prácticas obtida na convocatoria ordinaria consérvanse para a recuperación. Non é posible recuperar/mellorar para xullo a nota de prácticas de laboratorio ou das probas prácticas. A avaliación das prácticas de laboratorio farase obligatoriamente no grupo asignado a cada alumno. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Doug Lea (2000). Concurrent programming in Java design, principles and patterns . Reading, Massachusetts: Addison Wesley
Francisco Almeida [et al.] (2008). Introducción a la Programación Paralela. Madrid: Paraninfo Cengage Learning
Peter S. Pacheco (1997). Parallel Programming with MPI. San Francisco, California : Morgan Kauffman
Joe Armstrong (2007). Programming Erlang: Software for a Concurrent World. United States: Pragmatic Programmers |
|
Complementária
|
Wilkinson, B. y Allen, M.. (1999). Parallel Programming. Techniques and Applications Using Networked Workstations and Parallel Computers. . Upper Saddle River, New Jersey : Prentice Hall, |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Programación II/614G01006 | Algoritmos/614G01011 | Estructura de Computadores/614G01012 | Paradigmas de Programación/614G01014 | Diseño Software/614G01015 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Sistemas Operativos/614G01016 | Redes/614G01017 | Proceso Software/614G01019 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Internet y Sistemas Distribuidos/614G01023 |
|
|