Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Xestión de Proceso de Negocio Código 614G01042
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Pedreira Fernández, Oscar
Correo electrónico
oscar.pedreira@udc.es
Profesorado
Cortiñas Álvarez, Alejandro
Lamas Sardiña, Víctor Juan
Pedreira Fernández, Oscar
Correo electrónico
alejandro.cortinas@udc.es
victor.lamas@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
Descrición xeral O deseño e construción dos Sistemas de Información esixe un coñecemento profundo e unha correcta conceptualización tanto da información necesaria (modelos de datos) coma dos procesos que necesitan realizar as Empresas e Organizacións para cumprir os seus obxectivos.

Esta materia céntrase na vertente proceso, analizando as técnicas e estándares máis importantes para o deseño destes. Faise fincapé na utilización de patróns e como as diferentes alternativas de deseño resólvenos.

Afóndase na linguaxe gráfica BPMN de modelización sobre a que se desenvolven os exercicios que finalmente se implementar sobre unha plataforma de execución en prácticas.

Estúdase a arquitectura dos sistemas de xestión de fluxos de traballo (workflow) de acordo cos estándares do Wfmc. Como base para estes faise unha introdución ás redes de Petri sobre as que tamén se realizan exercicios.

Unha parte fundamental dos procesos de negocio é a súa imbricación coa Estrutura Organizativa, así como as posibilidades de optimización de procesos sobre a base de monitorización e simulación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A46 Capacidade de integrar solucións de tecnoloxías da información e as comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles alcanzar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, e dándolles así vantaxes competitivas.
A49 Capacidade para comprender e aplicar os principios e as prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como enlace entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización, e participar activamente na formación dos usuarios.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Analizar procedementos e xustificar no seu caso a racionalización destes. - Representar procesos de negocio utilizando Business Modelling Technology (BMT). - Comprender o concepto e alcance de Sistema de información Empresarial, e entender o papel dos sistemas de información na estratexia empresarial. - Comprender e identificar as novas tendencias en software empresarial e os seus compoñentes. - Comprender e recoñecer a innovación nos procesos de negocio mediante o uso de Tecnoloxías da información. A46
A49
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C2
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
I. Modelado de procesos - Conceptos básicos sobre procesos.
- Introducción ao modelado de procesos.
- Redes de Petri.
- Modelado de procesos con BPMN.
II. Automatización de procesos - Conceptos básicos sobre automatización de procesos.
- Motores de automatización de procesos.
- Arquitectura dun sistema BPM.
- Xestión de datos.
- Tarefas.
- Portas.
- Páxinas e formularios.
- Actores.
- APIs.
III. Arquitectura orientada a servizos e BPM - Introducción a SOA.
- Tecnoloxías de integración.
- SOA e BPM.
- A linguaxe BPEL.
IV. Os procesos de negocio nas organizacións - Os sistemas de información nas organizacións.
- Xestión baseada en procesos.
- Xestión da calidade e procesos.
- Mellora continua e re-enxeñaría de procesos.
- Procesos e sistemas de información.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A49 B2 B3 C2 C6 C7 C8 21 0 21
Proba obxectiva A46 B1 B3 B4 B6 4 0 4
Traballos tutelados A46 B3 4 32 36
Prácticas de laboratorio B1 B4 B5 14 45 59
 
Atención personalizada 30 0 30
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición do docente en clase
Proba obxectiva Exame teórico/práctico
Traballos tutelados Os/as alumnos/as deben de realizar e defender os traballos
Prácticas de laboratorio Resolución de casos prácticos con emprego de ferramentas

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Se resolven a dúbidas dos/as estudantes.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B1 B4 B5 O alumno deberá demostrar a capacidade de aplicar os coñecementos explicados na clase de teoría en exercicios prácticos 30
Proba obxectiva A46 B1 B3 B4 B6 Exame que xulgará o coñecemento adquirido polo alumno/a acerca da materia 50
Traballos tutelados A46 B3 Realización dun ou máis traballos relacionados coa materia. O profesorado poderá programar como parte das clases a defensa na aula dos devanditos traballos. 20
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Para superar a materia é obrigatorio: 

  • Unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 5) na proba obxectiva. 
  • Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) nos traballos tutelados.
  • Unha NOTA MÍNIMA de 1,5 (sobre 3) nas prácticas de laboratorio. 

De non obter a nota mínima na proba obxectiva, nos traballos tutelados ou nas prácticas de laboratorio, a nota máxima global da materia non será superior a un 4. 

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba obxectiva. 

SEGUNDA OPORTUNIDADE 

Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade.  

A recuperación de cada unha das partes farase de forma similar á primeira oportunidade, mantendo os mesmos baremos e notas mínimas.  

Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte. 

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que opte por non recuperar ningunha das partes. 

DISPENSA ACADÉMICA 

Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán avaliados en horario fóra de clases convido entre o profesorado e o/a estudante. 

IMPLICACIÓNS DO PLAXIO  

A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, supoñerá directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/o alumno/para será cualificado/a con "suspenso" (cualificación numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto se a infracción cométese na primeira oportunidade como na segunda. Para iso, modificarase a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, en caso de ser necesario. 

OUTRAS OBSERVACIÓNS

  • Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
  • Traballarase para identificar e modificar prexuízos e #actitude sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
  • Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.

Fontes de información
Bibliografía básica B. Manouvrier y L. Menard (2007). Application Integration EAI,B2B,BPM and SOA. iSTE
Stephen A. White y Derek Miers (2010). BPMN - Guía de referencia y modelado. Future Strategies Inc.
Thomas Allweyer (2010). BPMN 2.0 Introduction to the Standard for Business Process Modeling. Herstellung und Verlag: Books, Norderstedt
Bruce Silver (2009). BPMN Method & Style. Code-Cassidi Press
International Institute of Business Analysis (2009). Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide). IIBA
Michael Havey (2005). Essential Bisiness Process Modeling. O´Reilly
Software AG (2012). Guía inteligente para BPM Empresarial. Software AG (Serir Get There Faster)
Alberto R. Lardent (2001). Sistemas de Información para la Gestión Empresarial. Prentice Hall

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías