Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A26 |
Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións. |
A29 |
Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B7 |
Preocupación pola calidade |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para comprender a importancia do control de prazos e custos na implantacion dun proxecto software |
A25 A26 A29
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C1 C2 C4 C6
|
Saber utilizar técnicas de estimación de proxectos software |
A25 A26 A29
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C2 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Teoría |
Técnicas de Estimación en Proxectos Software:
1. Introducción a Estimación Software.
2. Métodos de Estimación Software: Enfoque Heurístico e Enfoque Paramétrico
3. Estimación do Tamaño Funcional dun Proxecto Software:
3.1. Métodos baseados en Puntos Función: IFPUG, SFP, FP Lite, E&QFP, etc.
3.2 Método baseado en Puntos de Casos de Uso
3.3. Métodos de estimación en metodoloxías áxiles: Puntos Historia
4. Estimación do Tamaño Non Funcional do Software: Método SNAP
5. Estimación do Esforzo, Duración e Coste dun Proxecto Software: Métodos ISBSG, COCOMO II, SLIM, etc.
|
Práctica |
Exercicio para poñer en práctica as distintas técnicas de estimación vistos nos contados teóricos |
Traballos tutelados |
Exercicios propostos sobre temas vistos na parte teórica para resolver polo alumnado ao longo do curso |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A25 A29 B3 B4 C4 C6 |
21 |
42 |
63 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 |
6 |
24 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Unha sesión semanal para todo o grupo para avanzar nos contidos teóricos e nos traballos tutelados |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados constarán de exercicios propostos ao longo do curso ao alumnado para reforzar os contidos vinculados co temario exposto a través das sesións maxistrais
|
Prácticas de laboratorio |
De unha a dúas sesións semanais en grupos pequenos para o seguimento e apoio na realización da práctica. Esta práctica autónoma permite ao alumnado levar á práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso. |
Proba obxectiva |
Exame final para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Un aspecto importante da materia é saber aplicar os conceptos teóricos presentados na mesma. Para iso realizaranse un conxunto de traballos supervisados ao longo do curso formulados coa intención de detectar posibles desviacións dentro do proceso de aprendizaxe e, deste modo, aplicar as medidas correctivas necesarias para emendalas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 |
Valorarase a adecuación metodolóxica, a claridade e xustificación da proposta así como a profundidade do contido e a participación activa na súa realización. |
40 |
Proba obxectiva |
A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 |
Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame individual |
40 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 |
Exercicios propostos ao longo do curso polo profesorado a resolver polo alumnado |
20 |
|
Observacións avaliación |
O obxectivo da avaliación é constatar que o alumnado posúe as competencias fundamentais necesarias. A nota final consta de tres partes: - Exame final: 40% - Práctica sobre o obxectivo do curso: 40% - Traballos tutelados: 20% Para aprobar a materia é preciso obter unha puntuación global minima de 5 puntos sobre 10 e ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 no exame final. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño, salvo para os traballos tutelados. Dado o carácter de avaliación continua dos mesmos, esta parte non poderá recuperarse. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger
S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.
- “Software engineering”. Ian Sommerville. 9ª edición.
Addison-Wesley.
- “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve
McConnell. McGraw-Hill.
- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1:
Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y
García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la
Industria del Software (www.iiis.es).
- “IEEE standard for software configuration management
plans”. Estándar IEEE 828-1990.
- “IEEE guide to software configuration management”. Guía
IEEE 1042-1987.
- “Metrics and models in software quality engineering”.
Stephen H. Kan. Addison-Wesley.
- Software Engineering Institute:
http://www.sei.cmu.edu/.
- International
Function Point Users’ Group (IFPUG): http://www.ifpug.org. - Peopleware Productivite Projects and Teams. Third Edition (2013). Tom DeMarco y Timothy Lister. Dorset House Publishing. - Practical Softwre Project Estimation. 3rd. Edition (2010). ISBSG. McGraw-Hill.
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Bases de Datos/614G01013 | Proceso Software/614G01019 | Enxeñaría de Requisitos/614G01027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|