Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
CE7 - Coñecemento das características, funcionalidades e arquitectura dos sistemas de xestión de bases de datos. |
A8 |
CE8 - Coñecemento e aplicación de conceptos e técnicas relativos ao deseño, implementación e explotación de bases de datos. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B7 |
CG2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables. |
B8 |
CG3 - Ser capaz de manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no campo. |
B9 |
CG4 - Capacidade para abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de datos: exploración previa dos datos, preprocesado, análise, visualización e comunicación de resultados. |
B10 |
CG5 - Ser capaz de traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións. |
C1 |
CT1 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as alternativas para representar información espacial e espazo-temporal en computadores utilizando tecnoloxías de sistemas de información xeográfica. |
A7 A8
|
B2 B3
|
C1
|
Coñecer as técnicas para representar e consultar de forma eficiente a información espacial e espazo-temporal. |
A8
|
B8 B9 B10
|
|
Saber deseñar e construír bases de datos para representar información espacial e espazo-temporal. |
A7 A8
|
B4 B7
|
|
Saber utilizar alternativas ao modelo relacional para representar e consultar información espacial e espazo-temporal. |
A8
|
B2
|
C4
|
Coñecer os fundamentos da representación de traxectorias obtidas a partir de dispositivos multipropósito xeolocalizados para a recollida e entrega continua de datos e a súa análise dentro dos almacéns de datos. |
A7 A8
|
B3
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelado conceptual |
Conceptos básicos de sistemas de referencia espaciais
Representación conceptual da información xeográfica (obxectos, campos e redes xeográficas)
Representación conceptual da información espazo-temporal (obxectos en movemento) |
Modelado lóxico |
Representación lóxica da información xeográfica (modelo vectorial, modelo ráster, grafos)
Modelos vectoriais (modelo espagueti e modelo topolóxico)
Modelos ráster
Modelos orientados a grafos
Modelos de información espazo-temporal
|
Modelado físico |
Representación física e indexación da información espacial e espazo-temporal
Creación de bases de datos relacionais
Creación de bases de datos non relacionais |
Big Data producido por obxectos móbiles e dispositivos multipropósito |
Representación de traxectorias en bruto
Anotación de traxectorias semánticas
Almacenamento de traxectorias en almacéns de datos |
Consulta de datos de mobilidade |
Consulta de información xeográfica no modelo vectorial
Consulta de información xeográfica no modelo ráster
Consulta de información xeográfica en modelos orientados a grafos
Análise de información espazo-temporal |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A7 A8 B2 B4 B7 B8 C1 C4 |
10 |
26 |
36 |
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B7 C1 C4 |
10 |
30 |
40 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 |
1 |
27 |
28 |
Proba mixta |
A7 A8 B4 B7 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A7 A8 B3 C4 |
21 |
19 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Plantexaranse problemas específicos a resolver polo alumnado utilizando as técnicas e ferramentas vistas na materia. |
Solución de problemas |
Presentación ao alumnado de casos concretos para a súa análise e resolución. |
Traballos tutelados |
O alumnado deberá propoñer e desenvolver a resolución a un problema de representación e xestión de datos espazo-temporais. |
Proba mixta |
Realización dunha proba escrita individual na que se avaliarán os conceptos explicados na materia. |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos fundamentais da materia, en combinación con aspectos de aplicación práctica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Nas prácticas e traballos tutelados realizarase un seguimento individualizado das tarefas realizadas por parte do alumnado. O profesor resolverá dúbidas e proporá melloras a cada estudante ou grupo.
Na exposición de problemas, o profesor debatirá co alumnado as posibles solucións.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B7 C1 C4 |
Realización das tarefas prácticas propostas. |
40 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 |
Avaliarase a calidade do traballo realizado e a súa xustificación. |
30 |
Proba mixta |
A7 A8 B4 B7 |
Proba individual escrita, sobre os contidos da materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a materia é necesario obter unha cualificación global superior a 5, e ademais: - Unha NOTA MÍNIMA de 1,5 (sobre 4) na solución de problemas.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 3) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1,5 (sobre 3) na proba mixta.
De non obter algunha destas notas mínimas, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,5. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta.
SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán
presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que
non superasen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de
cada unha das partes farase da seguinte forma: - Traballos
tutelados: poderán recuperarse no caso de que non foran entregados ou
non se acadase a nota mínima na primeira oportunidade. - Solución de problemas: cada práctica poderá recuperarse realizando unha nova entrega na segunda oportunidade.
- Proba mixta: poderá recuperarse realizando o exame, nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
- Se
un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das
partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte. - Na segunta oportunidade mantéñense as mesmas porcentaxes de avaliación e notas mínimas da primeira oportunidade.
- Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha das partes.
DISPENSA ACADÉMICA Aqueles/as
estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles
exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes nas
primeiras semanas do curso para determinar as condicións de entrega das
prácticas e traballos tutelados.
FRAUDE ACADÉMICO A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Michael F. Worboys, Matt Duckham (2004). GIS: A Computing Perspective. CRC Press
Philippe Rigaux, Michel Scholl and Agnès Voisard (2002). Spatial Databases With Application to GIS. Morgan Kaufmann |
|
Bibliografía complementaria
|
David S. Jordan (2023). Applied Geospatial Data Science with Python: Leverage geospatial data analysis and modeling to find unique solutions to environmental problems. Packt
Joel Lawhead (2019). Learning Geospatial Analysis with Python: Understand GIS fundamentals and perform remote sensing data analysis using Python 3.7, 3rd Edition. Packt
Yannis Manolopoulos, Apostolos Papadopoulos, Michael Vassilakopoulos (2005). Spatial Databases: Technologies, Techniques and Trends. Idea Group (IGI) |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Modelaxe de Bases de Datos/614G02016 | Introdución ás Bases de Datos/614G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista, etc.) traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas. |
|