Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Relativizar e valorar o impacto das migracións internacionais nas sociedades de orixe e destino en función do cambio social que xeran, dos intereses en xogo, e da construcción social das identidades culturais |
A4 |
Profundidade na análise dos movementos migratorios asociados á historia e á situación actual de Galicia, como orixe e como destino |
A5 |
Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran. |
A9 |
Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais |
A11 |
Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B10 |
Traballar de forma colaboradora |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B13 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións |
B14 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
B15 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas |
C1 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C2 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras a fin de emprender, xestionar ou dirixir organizacións ou empresas do terceiro sector. |
C3 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir un coñecemento xeral acerca da realidade da cooperación internacional ao desenvolvemento, dos seus actores, modelos, estratexias de intervención, problemas, contradicións e potencialidades. |
AM3 AM4 AM5 AM9 AM11
|
BM10 BM11 BM14 BM15
|
CM1 CM2 CM3 CM5
|
Xerar unha capacidade crítica e pragmática (teórica e práctica) en relación co concepto de desenvolvemento e codesenvolvemento. |
AM3 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM7 BM10 BM11 BM13
|
CM1 CM2 CM3 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Introdución ao concepto de desenvolvemento |
Marco histórico-social, correntes, críticas e desenvolvemento científico actual. Os debates en torno ao desenvolvemento. Globalización e dinámicas norte-sur. A relación entre desenvolvemento e migracións internacionais. |
2.O concepto de codesarrollo e o seu ámbito de aplicación. |
O desenvolvemento e codesenvolvemento vinculado ao estudo das migracións internacionais. Contradicións, limitacións e potencialidades na práctica da cooperación internacional ao desenvolvemento. Os debates en torno ao codesenvolvemento. |
3. Introdución ao terceiro sector: concepto, teoría e práctica. |
Da política de cooperación internacional ao desenvolvemento en España. O plan Director da Cooperación Española. Obxectivos e liñas de acción. Análise crítica da política de cooperación española ao desenvolvemento. |
4. Panorama xeral da cooperación internacional para o desenvolvemento en España. |
Orixe e evolución da Cooperación Internacional para o Desenvolvemento. A política de cooperación internacional ao desenvolvemento en España. O Plan Director da Cooperación Española. Obxectivos e liñas de acción. Análise crítica da política de cooperación española ao desenvolvemento. |
5. Metodoloxía aplicada á intervención |
A elaboración de proxectos de cooperación ao desenvolvemento. Introdución ao enfoque do Marco Lóxico. Os proxectos aplicados á realidade práctica: obstáculos e limitacións nos proxectos de cooperación internacional ao desenvolvemento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A4 A5 A9 B3 B10 B14 C3 C5 |
10 |
5 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
B7 B13 C1 C2 C3 C5 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A11 B1 B2 B11 B14 B15 |
15 |
10 |
25 |
Análise de fontes documentais |
B2 B3 B7 B10 B15 C1 C2 C3 C5 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Análise de textos e fontes secundarias de diversa índole. Realización, presentación e discusión do traballo na aula. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas na aula por cada un dos temas teóricos. A través de fontes documentais de diverso tipo. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo orixinal que responda a unha intervención de cooperación ao desenvolvemento ou de educación para o desenvolvemento. Traballo na aula e externo. |
Análise de fontes documentais |
Tratamento de fontes bibliográficas e bases de datos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Traballos tutelados e titorías |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A4 A5 A9 B3 B10 B14 C3 C5 |
Análise de textos e fontes secundarias de diversa índole. Realización, presentación e discusión do traballo na aula |
30 |
Traballos tutelados |
A3 A11 B1 B2 B11 B14 B15 |
Realización de dous traballos orixinais que respondan a unha intervención de codesenvolvemento e a outra de cooperación internacional para o desenvolvemento baixo o enfoque do Marco Lóxico |
70 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos a distancia farán o
mesmo tipo de avaliación, con idénticas porcentaxes e idénticos
criterios, aínda que requirirán dunha tutorización máis frecuente, para o
que dispoñerán de moodle, correo electrónico e skype. O sistema
seralles explicada ao inicio do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pérez de Armiño, K. (2001). Diccionario de Acción Humanitaria y Cooperación al Desarrollo.. Barcelona: Icaria
De Castro, J. (1951). Geopolítica del hambre: ensayos sobre los problemas alimentarios y demográficos del mundo.. Brasil: Dimensión Americana
CEPAL (2012). Globalización y desarrollo..
Calvo, S; Hernando, MJ y Souto, J. (2005). Glosario para comprender la globalización. El poder de las siglas: mostrar y ocultar.. Madrid: Departamento de Estudios y Documentación de Manos Unidas
Chang, H.J. (2004). Retirar la escalera: la estrategia del desarrollo en perspectiva histórica. Madrid: Los Libros de la Catarata |
Considerase bibliografía básica: • Hein De
Haas (2006): “Sistemas migratorios en el Norte de África: Evolución,
transformaciones y vínculos con el desarrollo”, Migración y Desarrollo, nº. 2,
pp. 63-92. Link: http://www.heindehaas.com/articles.html • Alejandro
I. Canales (2008): “Remesas y desarrollo en América Latina. Una relación en
busca de teoría”, Migración y Desarrollo, nº. 11, pp. 5-30.Link:
http://rimd.reduaz.mx/revista/rev11/c1.pdf • Raúl
Delgado Wise, Humberto Márquez Covarrubias e Héctor Rodríguez Ramírez (2009):
“Seis tesis para desmitificar el nexo entre migración y desarrollo”, Revista
Migración y Desarrollo, nº.12, pp. 27-52. Link:
http://rimd.reduaz.mx/pagina/secciones?id=244 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|