Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Cambio social, as tendencias do consumo turístico e comportamento do consumidor Código 615524102
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Psicoloxía
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Profesorado
Fernández Fernández, Javier Luis
López-Cortón Facal, Ana María
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
ana.lopez-corton@udc.es
Web
Descrición xeral O mercado turístico español caracterizouse durante anos por unha especialización case absoluta no denominado turismo de sol e praia.
Actualmente, as novas demandas e esixencias do consumidor turístico, así como a intensificación do nivel competitivo no sector, fai que sexa necesario realizar un estudo máis exhaustivo do comportamento do consumidor e analizar cales son as tendencias actuais.
Ante esta situación, búscase que o alumno coñeza cuales son estes cambios, e que mediante un traballo de campo poida valorar os devanditos comportamentos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable
A2 CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A4 CE5 - Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Planificar novos destinos e produtos turísticos AP1
AP2
AP6
BM1
BM2
BM6
CM1
CM2
CM3
CM4
Coñecer o concepto do consumidor turístico AP3
AP4
AP6
AI1
AI2
AM1
AM2
AM3
BM2
BM3
BM4
BM6
BM9
BM12
CM1
CM3
CM6
CM7
CM8
Coñecemento do proceso de decisión do consumidor turístico, procesos de influencia social e comunicación AP1
AP2
AP4
AP6
AI1
AM2
AM3
BM1
BM2
BM10
CM1
CM2
CM3
CM4
CM8
Saber desenvolver e presentar unha análise de estudo do consumidor turístico en diferentes áreas AP2
AM2
BM7
BM12

Contidos
Temas Subtemas


1. Proceso de decisión de compra


1. Proceso de decisión de compra
2. Factores que afectan o comportamento do consumidor 2. Factores que afectan o comportamento do consumidor
3. Actuacións posteriores á compra 3. Actuacións posteriores á compra
4. Características do novo consumidor turístico 4. Características do novo consumidor turístico
5. Introducción a la Psicología y a la Psicología social 5. Introducción a la Psicología y a la Psicología social
6. Procesos de Influencia Social 6. Procesos de Influencia Social
7.Procesos de Comunicación Social 7.Procesos de Comunicación Social

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A11 A2 A3 A4 A12 A6 A8 A9 B1 B2 B3 B7 B10 B12 C1 C2 C7 20 31 51
Traballos tutelados A6 A10 A8 B1 B2 B3 B10 B12 C1 C3 C4 C6 C8 4 6 10
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 A12 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 5 6 11
Presentación oral A1 A2 B4 B6 B10 B9 B12 C1 C2 C3 C4 C7 C6 C8 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición por parte do docente dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais, preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos, facilitar a aprendizaxe e favorecer a interacción entre o profesor e os estudantes.
Traballos tutelados Metodoloxía basada na responsabilidade do alumno, pola súa propia aprendizaxe e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor nos exercicios propostos.
Aprendizaxe colaborativa Organización de la clase en pequeños grupos en los que el alumno trabaja conjuntamente en la resolución de tareas asignadas por el profesor para optimizar su propia aprendizaje y la de su equipo.
Presentación oral ntervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Traballos tutelados
Descrición
Os docentes estarán á disposición do alumnado nas tutorías presenciales u online a través de Teams no horario fijado para o mismo.
Tamén atenderán consultas a trávés do correo electrónico ou moodle

Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todo o estudiantado matriculado nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /on-line como para abordar temas relacionados co traballo.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A1 A2 B4 B6 B10 B9 B12 C1 C2 C3 C4 C7 C6 C8 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. 20
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 A12 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 Propondranse distintos temas na aula, para afianzar o temario. 20
Traballos tutelados A6 A10 A8 B1 B2 B3 B10 B12 C1 C3 C4 C6 C8 Realización por parte dos alumnos dun traballo dirixido e tutelado polo docente, tanto de forma individual como por grupos. Todolos traballos tendrán que ser expostos na aula. 60
 
Observacións avaliación

Convocatoria ordinaria

A nota final será a suma de todas as metodoloxías. 

Convocatoria Extraordinaria

A nota final será a suma de todas as metodoloxías.  O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase,  e que se deberán entregar con fecha tope o día e hora da fecha oficial de examen

Alumnado con asistencia parcial  ou dispensa académica deberá poñerse en contacto cos profesores ao inicio do curso, debiendo facer un trabajo tutelado que contará o 100% da nota

As condiciones do trabajo de curso colgaranse na plataforma moodle o inicio do cuatrimestre.

 HONRADEZ ACADÉMICA 

 Considerarase que se comenten prácticas ilícitas cando un alumno/para actúa para defraudar ou tratar de defraudar aos sistemas de comprobación e avaliación do rendemento académico así como o incumprimento das normas establecidas polo profesor para realización de traballos. Os traballos nos que se detecten prácticas ilícitas serán cualificados cun 0. Lémbrase ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo na proba final está totalmente prohibido, e en caso de utilizar calquera soporte non permitido quedará automaticamente suspenso independentemente da nota obtida na proba mixta e dos traballos realizados. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames etc.)/ etc.) penalizarase #de acordo con o establecido en artigo 14 das "Normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado universitario". 

ATENCIÓN Á DIVERSIDADE 

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/adi/apoioalumnado/); en defecto, co titor ou titora ADI da Facultade de Turismo. 

REGULAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UDC (Artigo 11, apartado 4 b) Cualificación de suspenso na convocatoria na que se cometa a falta de respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, fósese necesario. 

PERSPECTIVA DE XÉNERO

 Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .

- Borja Soler, Luis; Casanovas Pla, Josep Andreu. “El consumidor turístico”. ESIC EDIC.

- Alonso, J. “El comportamiento del consumidor”. Instituto Nacional de Consumo. Madrid

-Fiske, S., Gilbert,T.,  Gardner Lindzey.  (2010) Handbook of social psychology. New Jersey

- León, J.L.; Olavarría, E. “Conducta del consumidor y marketing” Editorial Deusto

- Compendio de estadísticas de Turismo. OMT

- Mazón Martínez, Tomás; Aledo Tur, Antonio. “Turismo residencial y cambio social: nuevas perspectivas teóricas y empíricas”. Universidad de Alicante

Psicología Social

-Baron, A R. y Byrne. (2005). Psicología Social. Madrid. Pearson

-Fiske, S., Gilbert,T.,  Gardner Lindzey.  (2010) Handbook of social psychology. New Jersey

-Gaviria, E., López, M. y Cuadrado, I. (coord) (2019). introducción a la Psicología Social. Madrid. Sanz y Torres

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas/662G01005
Comercialización de Produtos Turísticos/662G01031
Métodos e técnicas de investigación en turismo: técnicas cualitativas/615488007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Promoción e comercialización de destinos e novos produtos turísticos/615488003

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías