Identifying Data 2023/24
Subject (*) Strategic management of the tourist organizations Code 615524104
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Mariz Perez, Rosa
E-mail
rosa.mariz@udc.es
Lecturers
García Álvarez, María Teresa
Mariz Perez, Rosa
Rodrigues Soares, Jakson Renner
E-mail
teresa.galvarez@udc.es
rosa.mariz@udc.es
jakson.soares@udc.gal
Web
General description A materia abarca os aspectos máis importantes da Dirección Estratéxica aplicados ás organizacións do sector turístico.
O primeiro bloque temático céntrase na análise e aplicación da Teoría dos Recursos e Capacidades para estudar os factores que permiten obter vantaxes competitivas sustentables neste tipo de organizacións.
O segundo bloque temático aborda o estudo da estratexia (as súas características, elementos, tipoloxías, etc), aplicándoo a organizacións do sector.
Finalmente, no terceiro bloque temático, estúdanse os supostos de conduta e incentivos. Neste bloque temático, analízase unha das formas organizativas máis estendidas dentro do sector turístico: a franquía. Así mesmo, analízanse e aplican os mecanismos de goberno para ver como funcionan no sector.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable
A2 CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A4 CE5 - Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas
A5 CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B11 CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C5 CT5 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer técnicas de dirección AJ1
AR2
AC1
AC2
BC2
CC9
Coñecerr regulacions dol sector turístico AJ4
AC2
AC3
BC3
BC7
BC8
CC5
Coñecer as formas de elaboración e xestión de plans de turismo, tendo en conta tanto o papel das organizacions privadas como das organizacions públicas e a normativa pola que se rixen AJ1
AJ2
AJ3
AJ5
AJ6
AJ7
BC1
BC2
BC9
BC10
CC1
CC6
CC9
Pensamento e análisis crítico BC3
BC12
CC3
CC7
CC9
Aprender a traballar en grupo CC1
CC2
CC4
Resolver problemas e dotes de comunicación AJ5
AJ6
AR1
BC4
BC5
BC6
CC6
CC8
Comunicarse de forma adecuada AC1
BC4
BC6
BC11

Contents
Topic Sub-topic
I. Análise estratéxica 1. Análise industrial versus análisise interna.
2. Teoría dos Recursos e Capacidades. Aplicación ao caso das
cadeas hostaleiras
3. Casos prácticos
II. Formulación de Estratexias 1. Concepto de estratexia
2. Desenvolvemento de estratexia e tipoloxía
3. Aplicación ás organizacións turísticas
III Supostos de conducta e incentivos 1. Introducción.
2. Análise da relación contractual. Estudo do caso das franquías. Aplicación ao sector turístico.
3. Análise do Goberno da empresa. Aplicación ao sector turístico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 A5 A8 B1 B5 B9 C3 C7 18 0 18
Online forum A11 A12 A10 A9 B3 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C5 C6 C8 7 6 13
Case study A11 A2 A6 A7 A10 A9 B2 B3 B4 B10 B11 B12 C4 C6 C9 10 30 40
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech No modo presencial consta de clases teóricas para a presentación dos contidos da materia.
Na modalidade online trátase de diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos de a materia, ao dispor dos/as alumnos/as para a súa lectura
Online forum Participación en foros online, onde os estudantes, tanto presenciais como online, terán que adoptar unha visión crítica sobre temas de interese actual relacionados coa materia.
Case study Casos prácticos en grupo que terán que realizar os alumnos tanto presenciais como online e que se facilitarán ao longo do curso. A súa entrega debe realizarse a través da plataforma virtual Moodle.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Os casos prácticos requirirán que se entreguen nunha data tope determinada.
Ante calquera dúbida que teñan os alumnos presenciais e online na súa elaboración poden enviarnos as dúbidas por correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Online forum A11 A12 A10 A9 B3 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C5 C6 C8 Participación en foros online, sobre a temática da materia, tanto para alumnos/as presenciais como online 10
Case study A11 A2 A6 A7 A10 A9 B2 B3 B4 B10 B11 B12 C4 C6 C9 Casos prácticos en grupo tanto para alumnos/as presenciais como online 90
 
Assessment comments

A calificación de Non Presentado corresponde ao alumnado que non realiza o exame (cualqueira oportunidad)

A estructura de evaluación emplearase tanto para a primeira como para a segunda oportunidad (e adiantada)  e tanto para o alumnado a tiempo completo como para os de tiempo parcial.

Así, para a segunda oportunidade (e adiantada), o alumnado que non superase a materia na primeira oportunidade debe realizar o exame na data establecida e pode revisar/mellorar ou realizar as actividades dos outros componentes da evaluación, ainda que se garda a parte da nota correspondente á evaluación contínua. A nota da evaluación continua gardarase, como máximo durante o seguinte curso académico.

A realización fraudulenta das probas, unha vez comprobada, implicará a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con suspenso (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificaciíon na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.

O plaxio detectado nalgunha das actividades de evaluación continua
(revisarase co programa Turnitin) supondrá a calificación de "0" nese componente de evaluación

O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” será evaluado do mesmo xeito.

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo.

Segundo se recolle nas distintas normativas para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, bibliografía de autores/ass de ambos sexos, etc). Traballarase para identificar e modificar prexuizos, situacións de discriminación e actitudes sexistas paracorreixilas e fomentar valores de respeto e igualdade.


Sources of information
Basic Bueno Campo et al. (2006). Dirección estratégica ... Pirámide
Los artículos de lectura obligatoria son: • Eisenhardt, K (1989): “Agency Theory: An Assessment And Review”, Academy of Management. The Academy of Management Review; Jan 14, 1; p. 57. • Galbreath, J. (2005): “Which resources matter the most to firm success? A exploratory study of resource-based firm”, Technovation, 25, p. 979-987
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.