Identifying Data 2023/24
Subject (*) Information and Communication Technologies for Touristic Destinations and Products Code 615524105
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Parama Gabia, Jose Ramon
E-mail
jose.parama@udc.es
Lecturers
Parama Gabia, Jose Ramon
Ramos Montes, Oscar
E-mail
jose.parama@udc.es
oscar.ramos@udc.es
Web
General description Hoxe en día as novas tecnoloxías están presentes en todos os ámbitos da nosa vida, o turismo non é unha excepción. Nesta materia, explóranse varios aspectos destas tecnoloxías aplicadas ao turismo. Primeiro, estúdanse as características dun sitio web de turismo segundo a OMT (Organización Mundial do Turismo). O obxectivo é ser capaz de avaliar a idoneidade do deseño e estructuración dun sitio web sobre turismo. Dentro desta mesma liña, aprenderás a desenvolver blogs con ferramentas sinxelas. Outra tecnoloxía de interese evidente para o mundo do turismo son os Sistemas de Información Xeográfica (SIG), que permiten asociar información multimedia a puntos dun mapa. Despois dunha breve introdución ao GIS, aprenderase a desenvolver un GIS sinxelo con ferramentas fáciles de usar. Finalmente, farase unha revisión das tecnoloxías máis modernas e aplicables ao mundo do turismo, para motivar a necesidade de innovación tecnolóxica tamén no marco do turismo, como aspecto fundamental para a mellora e diferenciación dos nosos produtos turísticos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Que os alumnos coñezan a utilidade dos sistemas de información xeográfica para o sector turístico AJ6
AJ7
AC1
BC1
BC7
BC9
CC3
CC7
Que os estudantes sexan capaces de utilizar sistemas de información xeográfica simples (google maps e google earth) AJ7
AC1
BC1
BC7
CC3
CC7
Ser capaz de utilizar ferramentas web 2.0 AJ6
AJ7
AC1
BC7
CC3
CC7
Ter coñecementos básicos doutras ferramentas informáticas útiles para o sector turístico AJ6
AJ7
AC1
BC1
BC7
BC9
CC3
CC7
Ser capaz de analizar un sitio web de destinos turísticos AJ6
AJ7
AC1
BC1
BC7
CC3
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Avaliación e optimización de sitios web Criterios de calidade e factores de éxito esenciais para os sitios web de destinos.
Métodos de avaliación e análise dun sitio web de destinos.
Xestores de Contido (CMS) Creación e xestión de Blogs con Wordpress.
Desenvolvemento dun blog de información turística.
Sistemas de información xeográfica Definición e conceptos básicos
Google maps
Google earth
Outras tecnoloxías Microsoft Power Automate
Minería de datos
Cidades intelixentes
Realidade aumentada
Aplicacións para o turismo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A7 A10 A7 A10 B1 B7 B10 C3 C7 C3 C7 20 50 70
Oral presentation A6 A7 B1 B9 B7 C3 C7 0.5 4 4.5
Laboratory practice A6 A7 A10 B1 B7 C7 C3 21.5 53.75 75.25
 
Personalized attention 0.25 0 0.25
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Aulas teóricas. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da materia. Consisten en obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumo.
Oral presentation Os alumnos da modalidade presencial presentarán ante o profesor e compañeiros unha tecnoloxía ou un proxecto TIC innovador no ámbito do turismo

Laboratory practice No aula, intercalada coas explicacións, os alumnos desenvolverán un exemplo do material explicado.

Os alumnos teñen diferentes materiais de apoio no curso virtual: powerpoints, ligazóns a tutoriais, etc.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Laboratory practice
Description
Durante as prácticas de laboratorio, o profesor realizará exercicios que o alumno realizará ao mesmo tempo, se precisan axuda o profesor axudaralle.

O profesor tamén propoñerá exercicios para que os alumnos fagan semiautonomamente, xa que contarán coa axuda do profesor para as súas dúbidas.

Durante as presentacións, o profesor pode apoiar a presentación do alumno con explicacións ou outros exemplos relevantes.




Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A6 A7 A10 B1 B7 C7 C3 PRIMEIRA OPORTUNIDADE:

O alumnado debe presentar catro traballos.
- Avaliación dun sitio web (AW)
- Desenvolvemento dun blog (BLG)
- Desenvolvemento dun mapa (MAP)
- Exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador no sector turístico (TIC)

As porcentaxes adxudicadas a cada traballo en relación coa nota global son as seguintes:

- AW: 0.3
- BLG: 0.2
- MAP: 0.4
- TIC: 0.1

Para superar a materia o alumnado debe cumprir estas tres condicións:

- A nota =(AWx0.3) + (BLGx0.2) + (MAPx0.4) + (TICx0.1) debe ser de polo menos 5.
- Deberanse entregar os 4 traballos.
- A nota de cada un dos traballos debe ser como mínimo de 4 (sobre 10). Se non se cumpre esta condición, a puntuación máxima global será, como máximo, de 4,5.

SEGUNDA OPORTUNIDADE:

Para pasar a materia na segunda oportunidade, deberán presentarse os mesmos catro traballos, coas mesmas porcentaxes na nota global.

A exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador substitúese por un traballo escrito.

Os traballos aprobados na primeira oportunidade quedan liberados e, polo tanto, só se deben entregar os que non se superaron.

Se na primeira oportunidade se obtivo entre un 4 e 4.9 nunha práctica, pode optar por entregar unha nova versión da práctica ou non. Se se entrega unha nova versión, a nota que se terá en conta será a da nova versión.
100
 
Assessment comments

Un estudante considérase NON PRESENTADO se non entrega ningunha das prácticas.


FRAUDE ACADÉMICO

A
comisión de fraude académico será penalizada de acordo co establecido
nas "NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS
ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO"  e no "REGULAMENTO DISCIPLINAR
DO ESTUDANTADO" da UDC.


Sources of information
Basic Google (). Ayuda google earth. https://support.google.com/earth/?hl=es
Google (). Ayuda google maps. https://support.google.com/maps/?hl=es
OMT (2001). Comercio Electrónico y Turismo. . Consejo Empresarial CEOMT
OMT (2005). Evaluación y optimización de sitios web. Consejo Empresarial CEOMT
Óscar Ramos (). Explicación Tema 1.
Óscar Ramos (). Explicación Tema 2.
José R. Paramá (). Explicación Tema 3.
José R. Paramá (). Explicación Tema 4.
Aaron Guilmette (2020). Workflow Automation with Microsoft Power Automate. Packt

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.