Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable |
A2 |
CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica |
A3 |
CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico |
A4 |
CE5 - Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas |
A5 |
CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A7 |
CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras |
A8 |
CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A9 |
CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas |
A10 |
CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización |
A11 |
CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B6 |
CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
B7 |
CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
B8 |
CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común |
B9 |
CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B11 |
CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C1 |
CT1 - Resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C5 |
CT5 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C6 |
CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico |
C7 |
CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións |
C8 |
CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dotar aos alumnos dos conceptos e información precisos para que poidan entender, contextualizar e propoñer políticas de desenvolvemento da actividad turística. |
AP1 AP2 AP3 AP6
|
BM1 BM2 BM3
|
CM1 CM2 CM5
|
Comprender o papel desempeñado polos diversos policymakers na promoción da actividad turística |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP7 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM2 CM5 CM6 CM7
|
Entender e traballar as fontes estadísticas e bibliográficas vencelladas á actividade turística. |
AP2 AP3 AP4 AI1 AI2 AM1
|
BM4 BM6 BM11
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM8
|
Manexar os instrumentos e metodoloxía propias da análise económico como vía para interpretar a realidade turística e actuar sobre a mesma. |
AP1 AP6 AP7
|
BM2 BM3 BM7 BM9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I Política Económica do Sector Turístico
Tema I.-Turismo e políticas públicas |
1. Introducción ás políticas públicas
2. A política económica e o turismo
|
Tema II: Axentes, instrumentos e actuacións sobre o sector Turístico. |
3. Obxectivos da política turística: Desenvolvemento e benestar
4. Instrumentos de política turística: Economía do turismo
5. Evolución da política turística en España
6. A política turística das comunidades autónomas.
7. Turismo e transporte, infraestrutura e política ambiental.
|
Tema III: Economía, territorio y actividades turísticas. |
8. La política turística no eido local.
9. Planificación económica e turismo
|
Bloque II. Aspectos xurídicos do Turismo
Tema I: O Dereito administrativo turístico |
1.- Evolución das normativas sobre xestión turística
2.- Diferentes regras de contido turístico en Galicia. Referencia especial ás demandas legais de accesibilidade turística |
Tema II: Problemas prácticos de carácter xurídico no sector turístico |
3.- A creación dunha empresa turística. Obrigacións xurídicas
4.- O procedemento administrativo aplicado ás relacións turísticas
5.- Un caso especial: a protección de datos nas relacións turísticas
6.- Aplicación da nova norma de contratación pública para o sector turístico
7.- Referencia especial aos requisitos da RSE nas novas regras de contratos no sector público |
Tema III: Solución extraxudicial de conflitos. A mediación e a arbitraxe. A protección aos consumidores |
8.- Os principios de mediación aplicados ao sector turístico
9.- Efectos da mediación
10.- Dereitos do consumidor dos produtos e servizos turísticos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A12 A10 A9 B1 B8 C6 |
2 |
3 |
5 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C7 C6 C8 |
17 |
34 |
51 |
Análise de fontes documentais |
A1 A3 A4 A6 C2 C3 C5 C4 C7 C6 |
7 |
21 |
28 |
Estudo de casos |
A1 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 B1 B3 B6 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C6 C8 |
8 |
24 |
32 |
Obradoiro |
A1 A3 A4 A5 A12 A6 A9 B2 B4 B9 C1 C3 C4 C7 C6 C8 |
8 |
24 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Ao comezo de cada tema tanto na vía presencial como na via online, identificaranse os principais obxectivos a alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na presentación de contidos, os coñecementos previos recomendados para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica. |
Sesión maxistral |
No caso dos alumnos presenciais explicaranse os coñecementos básicos da materia, empregando tanto fontes audiovisuais como documentais como soporte. Nestas sesións será necesaria a participación activa dos alumnos para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe.
No caso dos alumnos online disporan tanto das presentacións como dos arquivos de video e audio para o seguimento das clases. Neste caso a interacción será tanto por vía mail, telefónica e periódicamente mediante Teams. |
Análise de fontes documentais |
A partir do programa da materia proporcionarase material audiovisual ou bibliográfico que sirva de referencia para desenvolver algunhas cuestións básicas que o alumno debe resolver para entregar ao profesor |
Estudo de casos |
Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica de propostas de política económica, locais, rexionais e nacionais, empregando a metodoloxía e os conceptos explicados na materia.
No que respecta ao estudo de cuestións xurídicas, irá acompañado da análise de casos prácticos relacionados coa interpretación de normas que nalgúns casos terán que ser a través de comentarios sobre xurisprudencia así como a redacción de documentos relacionados co procedemento administrativo aplicado ao ámbito turístico. Todas estas actividades terán un seguimento directo presencial o por contacto polas diversas vías sinaladas con alumnos da opción online
|
Obradoiro |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e empregando as metodoloxías antes mencionadas (lecturas, análises de fontes documentais, discusións ...) o alumno deberá realizar unha serie de exercicios prácticos. Todas estas actividades terán un seguemento directo en tutoriazación presencial e no caso dos alumnos online mediante o seguemento nos contactos telefónicos, por mail e periódicamente por skype. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Obradoiro |
Actividades iniciais |
Estudo de casos |
|
Descrición |
<br>Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, especialmente, o estudo de casos dentro deste último, complementaranse cunha atención personalizada das consultas dos estudantes, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a expansión. de coñecemento seguindo intereses. Esta actividade levarase a cabo de xeito presencial (nas horas de titoría do profesor) e nas clases do taller ou en persoa (mediante a aplicación Teams, o correo electrónico, teléfono ou skype).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A1 A3 A4 A6 C2 C3 C5 C4 C7 C6 |
Ao longo do curso proponse diversos temas de traballo que desenvolverán os alumnos. Nelas valorarase o uso dos conceptos desenvolvidos nas clases teóricas, a capacidade de análise ea maduración do coñecemento |
25 |
Obradoiro |
A1 A3 A4 A5 A12 A6 A9 B2 B4 B9 C1 C3 C4 C7 C6 C8 |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e utilizando as metodoloxías mencionadas (lecturas, análise de fontes documentais, discusións ...) o alumno debe realizar unha serie de exercicios prácticos que serán valorados. Entre ditos exercicios incluense probas test obxectivas. |
50 |
Estudo de casos |
A1 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 B1 B3 B6 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C6 C8 |
Un dos obxectivos da materia é adquirir coñecementos básicos sobre Economía do sector turístico, en particular o coñecemento da realidade económica española e galega e o seu estudo crítico tanto no aspecto xurídico como no económico. Neste sentido, proporanse exercicios para analizar datos recentes sobre estas realidades. |
25 |
|
Observacións avaliación |
<p>Dado que a asignatura ten dous partes, a calificación final será a media de ambas, sempre e cando se superasen ambalas partes. No caso de aprobar só unha das duas partes conservarase a nota da mesma para a segunda oportunidade.</p><p>A materia ten carácter teórico e práctico. Sistema de avaliación A avaliación realizarase mediante un conxunto de exercicios de comentarios, análises de datos e estudos de casos realizados individualmente por estudantes nos que se poña en práctica o coñecemento da materia. Neste sentido, pode considerarse unha avaliación continua, xa que as tarefas realizadas serán controladas periódicamente para comentar o progreso e as dificultades. No caso de estudantes presenciais, este seguimento realizarase directamente nos talleres onde o contacto será continuo. No caso de estudantes a distancia, o traballo é de carácter individual, pero o seguimento realizarase a través de Teams, moodle, teléfono ou correo onde se poden plantexar avances e intereses e dúbidas. Neste sentido, a interacción co alumno terase en conta nos distintos apartados tanto na opción de aula como na opción a distancia. Por suposto, o alumnado a distancia disporá das grabacions das clases de explicación da materia na aplicación en moodle e en Teams.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Rodríguez, C. (2016). Derecho administrativo del turismo. Madrid: Marcial Pons
García Saura, P. (2007). Desarrollo Sostenible y turismo. Madrid: Aranzadi
Bull, A. (1994). Economía del Sector Turístico. Madrid: Alianza
Castejón Montijano, R. (2013). Introducción a la Economía del Turismo. Madrid: Prentice Hall
Velasco González, M (2005). La política turística. Gobierno y administración turística en España.. Valencia: Tirant
Fernández Ramos, S. (director) (2013). Manual de derecho administrativo del turismo. Madrid: Tecnos
Rivas García, J. (2008). Planificación turística autonómica: dimensiones y perspectivas. Oviedo: Universidad de Oviedo
Pulido Fernández; J. I. (2012). Política Económica del sector turístico. Madrid: Pirámide
Stabler, M. et al. (2010). The economics of Tourism. London: Routledge
Vanhove, N. (2005). The Economics of Tourism destinations. London: Elsevier
Mezzasoma, L. y Reyes López, M. (2018). Turismo y sostenibilidad. Madrid: Thomson-Reuters-Aranzadi |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|