Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e produtos turísticos de patrimonio cultural e natural Código 615524117
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Dereito Público
Economía
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Álvarez Sousa, Antonio
Correo electrónico
antonio.alvarez@udc.es
Profesorado
Álvarez Sousa, Antonio
Crecente Maseda, Mario
Correo electrónico
antonio.alvarez@udc.es
mario.crecente@udc.es
Web
Descrición xeral ESTA GUÍA É VÁLIDA TANTO PARA A MODALIDADE PRESENCIAL COMO PARA A MODALIDADE A DISTANCIA. ESTÁ INDICADO EN CADA APARTADO COMO SE SEGUIRÁ A DOCENCIA EN AMBOS CASOS.
O obxectivo desta materia é dobre:
- Saber elaborar o plan turístico para un destino patrimonial, así como o seguimento da súa implementación para facer propostas de mellora no futuro.
- Saber xestionar dito plan.

Para iso basearémonos en clases maxistrales, análises críticas de lecturas e traballos prácticos.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber elaborar un plan turístico dun destino ou dun producto relacionado co patrimonio cultural e natural
Saber xestionar un destino ou un producto turístico relacionado co patrimonio natural ou cultural

Contidos
Temas Subtemas
I.- PLANIFICACIÓN de destinos e produtos turísticos de patrimonio cultural e natural I.1.- Aspectos teóricos e metodolóxicos
I.2.- O diagnóstico
I.2.1.- O desenvolvemento integral das sociedades receptoras. Diagnóstico dos distintos capitais.
I.2.2.- A demanda e os públicos consumidores de patrimonio. Distintos paradigmas
I.2.3.- Oferta
I.2.3.1.- A evolución da construción social do patrimonio cultural culto e popular
I.2.3.2.- Distintos tipos de recursos de patrimonio e servizos que ofertar.
I.3.- As propostas
I.3.1.- Propostas para o desenvolvemento integral da comunidade a través do turismo
I.3.2.- Propostas para mellorar a demanda
I.3.3.- Propostas para a oferta e a dinámica da construción dos recursos: representacións, atractivos, relatos, imaxes, actividades
I.4.- Monitoreo e avaliación dos destinos de turismo cultural
II.- XESTIÓN de destinos e produtos turísticos de patrimonio cultural e natural II.1.-Presentación desta parte da materia. Obxecto e metodoloxía. Introducción “Patrimonio e Turismo complexidades da súa xestión”,
II.2.- “Encamiñando”, valorización dos Camiños de Peregrinación a súa xestión, e dinamización turística. Exemplos de diversos enfoques, é intervencións.
II.3.- “The european thermal heritage atlas”, proxecto piloto para a xestión e valorización do patrimonio termal europeo como instrumento para un turismo sostible.
II.4.- “A Future for the Land”. A xestión dos Paisaxes Culturais a través dos sitems de informacion xeogáfica. O caso da Ribeira Sacra.
II.5.- Capacidade de carga e capacidade acollida, a xestión participada da presión e dos fluxos turísticos. Exemplos de plan e proxectos. O caso das “As Catedrais”,

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 0 30 30
Lecturas 0 15 15
Sesión maxistral 25 0 25
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en diversos ámbitos (académico e profesional). Pódese facer persoalmente ou empregando novas tecnoloxías da información e a comunicación.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe autónoma dos alumnos e o seguimento desta aprendizaxe por parte do profesor-titor.
Os estudantes presenciais e non presenciais desenvolverán este tipo de traballos.
Lecturas Lecturas que o alumno debe realizar a proposta dos textos indicados polos profesores. Implica un aumento do coñecemento do tema e a formación do espírito crítico preciso. Considérase esencial no contexto no que se desenvolve esta formación.

Establécense lecturas obrigatorias para estudantes presenciais e non presenciais, segundo se especifica na avaliación.

Sesión maxistral Na MODALIDADE PRESENCIAL consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas actuais relacionados coa materia.
O MODO ON-LINE consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas actuais relacionados coa materia. Farase mediante Teams.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Lecturas
Descrición
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder a preguntas sobre clases presenciais / en liña como para tratar cuestións relacionadas co traballo.

sousa@udc.es
mario.crecente@udc.es

As clases terán lugar durante dúas semanas presencialmente ou en liña. As preguntas resolveranse cando sexa necesario, incluso despois desas datas.

A docencia desta materia combinará os seguintes métodos:

Modo presencial

- Clases impartidas por profesores nas que se intentará fomentar a participación do alumnado.
- Lectura e análise de textos
- Caso práctico

Modo on-line:

- Presentacións do tema en Power Point, acompañadas de arquivos de voz ou vídeo.
- Seguimento das clases a través de equipos
- Lectura e análise de textos recomendados.
- Caso práctico

As pautas para traballar en modo en liña daranse a través da plataforma Moodle. A atención aos estudantes farase a través da plataforma Teams ou do correo electrónico dos profesores.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados Planificación, tema 1: Proposta de planificación turística dun destino ou producto baeado no patrimonio. Extensión máxima: 10 páxinas
Xestión, tema 2: Análisis de la gestión turística de un sitio de la Lista del Patrimonio Mundial: https://whc.unesco.org/en/list/. Extensión máxima: 10 páxinas

70
Sesión maxistral Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou mediante Teams. (modo online). Os alumnos online que non poidan participar mediente Tems terán que comentar un texto que indicará o profesor. 10
Lecturas Lectura e análise crítica dun texto sobre planificación.
Lectura e análise crítico dun texto sobre xestión
20
 
Observacións avaliación
<p class="MsoNormal">Asistencia e
participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos
estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou mediante Teams (modo on-line).</p><p class="MsoNormal">A data
límite para a entrega dos traballos e lecturas críticas é &nbsp;dun mes despois da etapa de docencia.</p><p class="MsoNormal">Traballos:
Os profesores explicarán nas clases -presenciais ou virtuais- os apartados dos
traballos con detalle. Non hai segunda avaliación dos traballos, unha vez
entregados e correxidos, será a nota final.</p><p class="MsoNormal">Lexturas
críticas:&nbsp; Os profesores explicarán nas clases -presenciais ou virtuais-
os apartados da lectura crítica con detalle. Non hai segunda avaliación das
lecturas críticas, unha vez entregados e correxidos, será a nota final. Extensión 5 páxinas.
Pode incorporar imaxes, ou gráficos &lt; 30% do espazo dispoñíbel</p><p class="MsoNormal">&nbsp;</p><p class="MsoNormal">Tema dos traballos:</p><p class="MsoNormal">Planificación, tema 1: Proposta de planificación turística
dun destino ou producto baeado no patrimonio. Extensión máxima: 10 páxinas</p><p class="MsoNormal">Xestión, tema 2: Análisis de la gestión turística de
un sitio de la Lista del Patrimonio Mundial: https://whc.unesco.org/en/list/.
Extensión máxima: 10 páxinas</p><p class="MsoNormal">&nbsp;</p><div><br /></div>

Fontes de información
Bibliografía básica Crecente, M. (2019). Cultural Landscapes and geographical Information Systems: A future for the land based on Heritage management . Fundación Juana de Vega
Alvarez Sousa, A. (2023). La construcción social del patrimonio cultural y sus públicos. Madrid: CIS
Pedersen, A. (2002). Managing tourism at world heritage sites: a practical manual for world heritage sites managers. UNWTO
Alvarez Sousa, A. (2023). Turismo y desarrollo social. Síntesis

As referencias 1-2 corresponden a planificación
As referencias 3-4 corresponden a xestión
Bibliografía complementaria



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías