Identifying Data 2023/24
Subject (*) Smart Tourism: Advanced Digitalisation in the Touristic Sector Code 615524122
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Ramos Montes, Oscar
E-mail
oscar.ramos@udc.es
Lecturers
Parama Gabia, Jose Ramon
Ramos Montes, Oscar
E-mail
jose.parama@udc.es
oscar.ramos@udc.es
Web
General description A materia "Smart Tourism: a dixitalización avanzada no sector turístico" céntrase en proporcionar ao alumnado unha comprensión das innovacións dixitais e tecnolóxicas que están a transformar a industria do turismo. A través dunha combinación de teoría e práctica, os participantes explorarán as últimas tendencias e ferramentas en áreas como a intelixencia artificial, adquirirán habilidades prácticas en aplicacións de soft coding e marketing dixital. Todo isto permitiralles crear solucións personalizadas e eficientes para as necesidades específicas do sector turístico. Esta materia é ideal para aqueles interesados na converxencia entre o turismo e a tecnoloxía máis avanzada e que desexen destacar nunha contorna empresarial cada vez máis dixitalizado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de realizar unha aplicación con Microsoft PowerApps AJ7
AC1
BC7
BC12
CC3
CC6
CC7
Ser capaz de realizar un análisis de sentimiento da red con Microsoft PowerApps AJ7
AC1
BC7
CC3
CC6
CC7
Se quen de deseñar contidos para experiencias virtuais no turismo. AJ7
AC1
BC7
BC12
CC3
CC4
CC6
Coñecer e ser quen de desenvolver contidos con ferramentas de intelixencia artificial. AJ7
AC1
BC7
BC12
CC3
CC4
CC6
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Low coding Microsoft PowerApps
Análise do sentimento
Introdución á realidade virtual Ferramentas de desenvolvemento para experiencias virtuais no turismo
Introdución á intelixencia artificial Conceptos previos.
Xeración de contidos con IA.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 B7 B12 C3 C7 C6 12 18 30
Laboratory practice A7 A10 B7 B12 C3 C4 C7 C6 30 89 119
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesións expositivas nas que o profesor fará unha introdución de cada tema dos que consta o programa, amosando os aspectos máis relevantes que o alumnado debe ter en conta coa finalidade de preparar os traballos de materia.
Laboratory practice Sesións interactivas nas que o alumnado desenvolverá exercicios vinculados ás diferentes competencias tecnolóxicas propostas nos contidos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Durante as prácticas de laboratorio, o profesor realizará exercicios que o alumnado realizará ao mesmo tempo. Se precisaran axuda, o profesor axudaraos.

O profesor tamén propoñerá exercicios para que os alumnos fagan semiautónomamente, xa que contarán coa axuda do profesor para as súas dúbidas.

Durante as presentacións, o profesor pode apoiar a presentación do alumno con explicacións ou outros exemplos relevantes.




Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A7 A10 B7 B12 C3 C4 C7 C6 PRIMEIRA OPORTUNIDADE:

O alumnado debe presentar tres traballos.
- Aplicación con Microsoft PowerApps (PA)
- Realización de una visita virtual (RV)
- Xeración de contidos con IA (IA)

As porcentaxes adxudicadas a cada traballo en relación coa nota global son as seguintes:

- PA: 0.5
- RV: 0.3
- IA: 0.2

Para superar a materia o alumnado deberá cumprir estas tres condicións:

- Unha vez feita a seguinte ponderación: (PAx0.5) + (RVx0.3) + (IAx0.2), a nota final debe ser de polo menos un 5.
- Deberanse entregar os 3 traballos.
- A nota de cada un dos traballos debe ser como mínimo de 4 (sobre 10). De non se cumprir esta condición, a puntuación máxima global será, como máximo, de 4,5.

SEGUNDA OPORTUNIDADE:

Para pasar a materia na segunda oportunidade, deberán presentarse os mesmos tres traballos, coas mesmas porcentaxes na nota global.

Os traballos aprobados na primeira oportunidade quedan liberados e, polo tanto, só se deben entregar os que non se superaron.
100
 
Assessment comments

Un estudante considérase NON PRESENTADO se non entrega ningunha das prácticas.


FRAUDE ACADÉMICO

A
comisión de fraude académico será penalizada de acordo co establecido
nas "NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS
ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO"  e no "REGULAMENTO DISCIPLINAR
DO ESTUDANTADO" da UDC.


Sources of information
Basic Jonathan Tustain (2019). Guía completa de Realidad Virtual y Fotografía 360º. Hoaki
José María Girón Sierra (2023). Introducción a la inteligencia artificial. Sekotia
Matthew Weston (2019). Learn Microsoft PowerApps. packt
Eickhel Mendoza (2021). Microsoft Power Apps Cookbook. packt

Complementary

Recursos web

https://www.smarttravel.news/nuevas-herramientas-realidad-aumentada-virtual-aplicadas-al-turismo/

https://www.smarttravel.news/4-ejemplos-de-como-la-realidad-virtual-cambiara-el-turismo/


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Perspectiva de xénero: 

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas.


Atención á diversidade:

"A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo".



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.