Identifying Data 2023/24
Subject (*) Information sources and statistical techniques for the analysis of social policies Code 615525007d
Study programme
Máster Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Docampo García, Manuel
E-mail
manuel.garcia.docampo@udc.es
Lecturers
Docampo García, Manuel
E-mail
manuel.garcia.docampo@udc.es
Web
General description Materia dirixida ao dominio das fontes e da información estatística para a análise das desigualdades e políticas sociais.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o papel histórico da información estatística na evolución das ciencias sociais e do estado de benestar
Coñecer o papel histórico da información estatística na evolución das ciencias sociais e do estado de benestar
Analizar os factores ideolóxicos, coxunturais e discrecionais na produción e interpretación de datos estatísticos
Analizar os factores ideolóxicos, coxunturais e discrecionais na produción e interpretación de datos estatísticos
Coñecer en profundidade algunhas das principais fontes de información estatística que recolle datos oficiais para a análise das desigualdades e da exclusión social, nas súas distintas vertentes
Coñecer en profundidade algunhas das principais fontes de información estatística que recolle datos oficiais para a análise das desigualdades e da exclusión social, nas súas distintas vertentes
Apreciar a pertinencia e as limitacións da información e ferramentas estatísticas dispoñibles para a análise e avaliación das políticas sociais
Apreciar a pertinencia e as limitacións da información e ferramentas estatísticas dispoñibles para a análise e avaliación das políticas sociais
Avaliar e deseñar indicadores e probas estatísticas adecuadas ao problema de investigación proposto
Avaliar e deseñar indicadores e probas estatísticas adecuadas ao problema de investigación proposto
Manexar e representar graficamente a información estatística a través de distintos programas e ferramentas informáticas
Manexar e representar graficamente a información estatística a través de distintos programas e ferramentas informáticas

Contents
Topic Sub-topic
As fontes de datos Tipos
Historia
Función
Principais fontes estatísticas Metodoloxías e Fontes
Inventario de Operacións Estatísticas
Principais organismos produtores
Xestón y análise de bases de datos
Análise e interpretación de datos cuantitativos Introdución a programas estatísticos para a analise de datos cuantitativos
Introducción a SPSS
Excel e táboas dinámicas
Análise descriptivo univariado
Análise descriptivo bivariado
Análise a través de enquisa Estudo e creación de enquisas
Análise de datos de enquisas
Fontes bibliográficas A referenciación da bibliografía
Os xestores bibliográficos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 24 48 72
ICT practicals 0 37 37
Supervised projects 0 37 37
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación e discusión de cada tema, partindo dunha bibliografía e documentación previa.
ICT practicals Asignaranse exercicios complementarios a cada lección que supoñerán o emprego de TIC, con tutoriales e recursos adecuados a cada caso.
Supervised projects Consiste nun traballo final, para desenvolver de forma autónoma os contidos e competencias adquiridas

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
A atención personalizada que se contempla refírese a titorías individualizadas, presenciais ou por internet, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals Asignaranse tarefas que permitan a familiaridade con indicadores e estatísticas que requiren o emprego de TIC. Avaliarase o traballo realizado con follas de cálculo e outros programas informáticos para as ciencias sociais. 50
Supervised projects Consiste nun o varios traballos, individuais ou de grupo, que permitan desenvolver de maneira integral os recursos e competencias adquiridas na materia 50
 
Assessment comments

Haberá exercicios para o seu seguimento presencial e outros equivalentes para o alumnado on-line. Os exercicios e traballos on-line son tamén o sistema alternativo para o alumnado a tempo parcial que soliciten dispensa de asistencia. Todos os materiais e a información para realizar os exercicios e traballos avaliables estarán dispoñibles na plataforma Moodle. Os/as alumnos/as que se presenten á convocatoria da segunda oportunidade, terán que presentar os mesmos traballos que se requiren para o alumnado on-line.


Sources of information
Basic Porter, Theodore (2009). "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado". Empiria 18: 19-35
GUPTA, D.K. (2010). Analyzing Public Policy: Concepts, Tools, and Techniques. Londres: CQ Press
Becker, Howard S. (2018). Datos pruebas e ideas: por qué los científicos sociales deberían tomárselos más en serio y aprender de sus errores. Buenos Aires: Siglo XXI
WILKINSON, R.W. e PICKETT, K (2009). Desigualdad: un análisis de la infelicidad colectiva. Barcelona: Turner
García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza
MARTÍNEZ GARCIA, J. S (2013). Estructura social y desigualdad en España. Madrid: La Catarata
Cea D’Ancona, Mª Angeles (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa. Madrid: Síntesis
Corbetta, Piergioigio (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Fernández Esquinas, Manuel (2003). “Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales”. Empiria 6: 47-77

Traballarase cunha bibliografía abundante de artigos e informes que estarán dispoñible en Moodle.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.