Identifying Data 2023/24
Subject (*) Design, management and evaluation of social policies Code 615525009d
Study programme
Máster Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Espiñeira González, Keina Raquel
E-mail
keina.espineira@udc.es
Lecturers
Eijo Mejuto, Antía
Espiñeira González, Keina Raquel
E-mail
antia.eijo@udc.es
keina.espineira@udc.es
Web
General description A asignatura é una introducción a os conceptos básicos do deseño, xestión y avaliación dos proxectos sociais. A través da discusión sistemática dos textos principais e de traballos e guías existentes, os estudantes aprenderán cómo facer dende o principio ao fin un proxecto de temática social. A asignatura ten un componente eminentemente práctico. Nas clases sosterase o principio de debate democrático, escoitando e respetando todas as opinións diversas en torno aos temas tratados, tanto de parte do profesorado como do alumnado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social.
A6 CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social.
A7 CE7 - Identificar e valorar a posibilidade de intervención e prevención en procesos de conflitividade social.
A8 CE8 - Identificar procesos e factores de cohesión social, e deseñar medidas para a súa potenciación.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B4 CB4 - Identificar os dilemas éticos e a responsabilidade social tras os retos formulados na práctica profesional e investigadora.
B8 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B9 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B10 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B13 CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos.
B14 CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa.
B15 CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social.
B17 CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. AC3
AC6
AC7
BC1
BC9
BC14
BC21
CC5
CC6
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. AC3
AC6
AC7
AC8
BC1
BC2
BC4
BC8
BC9
BC10
BC13
BC14
BC15
BC21
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. AC3
AC6
AC7
AC8
BC2
BC8
BC9
BC17
BC21
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. AC3
AC6
AC7
AC8
BC1
BC2
BC4
BC8
BC9
BC10
BC13
BC14
BC15
BC17
BC21
CC5
CC6
CC7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais
TEMA 2. Actores nas políticas sociais
TEMA 3. Problematización e establecemento da axenda pública.
TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais
TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos
TEMA 6. A avaliación das políticas sociais: concepto, utilidade, procedimento e tipoloxías
TEMA 7. Ferramentas de avaliación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C5 C6 C7 35 85 120
Guest lecture / keynote speech A6 A7 A8 B2 B4 B14 C6 10 15 25
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Ao longo do curso traballarase no deseño, xestión e avaliación dunha intervención en política social. O traballo farase en grupos (aproximadamente 4 alumnos). Cada semana farase unha tarefa específica que forma parte do traballo. Todas as pautas daranse na clase ao comezo do curso e estarán dispoñibles para consulta no campus virtual dende o primeiro día.

Levarase a cabo una titoria inicial con cada grupo para seleccionar o tema de traballo. Despois levaranse a cabo titorías periódicas para resolver dúbidas e supervisar o traballo.

Excepcionalmente, o traballo pódese facer individualmente.
Guest lecture / keynote speech Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos. Todas as clases gravaranse e os PPT estarán dispoñibles para os estudantes no campus virtual.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
As titorías levaranse a cabo periódicamente a proposta do alumnado e da profesora.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica da exención de asistencia, acordarase un horario específico de titorías compatible coa súa dedicación ao comezo do curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A6 A7 A8 B2 B4 B14 C6 As clases maxistrais serven de apoio para a realización de traballos prácticos, a asistencia non será controlada. 0
Supervised projects A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C5 C6 C7 O traballo faise ao longo do curso e entrégase ao final. Todas as pautas daranse na clase ao comezo do curso e estarán dispoñibles para consulta no campus virtual dende o primeiro día.

Se é necesario, pódese pedir aos alumnos que fagan unha pequena tarefa individual para resolver unha nota individual.
100
 
Assessment comments

Na segunda oportunidade de xullo o traballo tutelado terá un 100% de peso na calificación final.


Sources of information
Basic

AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1993). Problemas públicos y agenda de gobierno. México: Miguel Angel Porrua

 PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO

 NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM

 SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.

 AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1992). El estudio de las políticas públicas. México: Miguel Angel Porrua

AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1992). La hechura de las políticas. México: Miguel Angel Porrua

 DE LA PEÑA VARONA, A. (2007). Estructuras y procesos de gobernanza en la política medioambiental: red de actores de la Comunidad Autónoma del País Vasco. GAPP. Revista Gestión y Análisis de Políticas Públicas Nueva Época, nº 7

TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial

BRIKLAND, T. A. (2019).  An Introduction to the Policy Process. Theories, Concepts, and Models of Public Policy Making. Fourth Edition. Routledge.

BUSTELO, M. (2003). ¿Qué tiene de específico la metodología de la evaluación? . Bañon (ed) La evaluación de la acción y de las políticas públicas, Ed.DíazdeSantos

 KNOEPFEL, P., LARRUE, C., VARONE, F. & HIMOJOSA, M. (2007). Hacia un modelo de análisis de políticas públicas operativo. Un enfoque basado en los actores, sus recursos y las insituciones. Ciencia Política, nº3

 BUSTELO, M. y LOMBARDO, E. (2006). Los ‘marcos interpretativos’ de las políticas de igualdad en Europa: conciliación, violencia y desigualdad de género en la política. Revista Española de Ciencia Política, 14

 MERINO, M. Y RUÍZ, A. (2010). Fundamentos de evaluación de políticas públicas. Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (AEVAL)

 CASILLAS, C., MACÍA, M., MERINO, M., PAJA, M., RICO, J. y RUÍZ, A. (2015). Guía práctica para el diseño y la realización de evaluaciones de políticas públicas. Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (AEVAL)

 VV.AA. (2017). Guía visual del proceso de evaluación de políticas públicas. Red de entidades locales por la transparencia y la participación ciudadana

 LOMBARDO, E. & MERGAERT, L. (2013). Gender Mainstreaming and Resistance to Gender Training: A Framework for Studying Implementation. Nordic Journal of Feminist and Gender Research, 21:4, 296-311

 PALLAVICINI, V., CHAMIZO, H. & VARGAS, J.P. (2013). Manual de formulación de políticas públicas. Fondo de Población de las Naciones Unidas (UNFPA)

SUBIRATS, J., KNOEPFEL, P., LARRUE, C. VARONNE, F. (2008). Análisis y gestión de políticas públicas. Barcelona: Ariel.

 VAN METER, D. & VAN HORN, C. (2000). El proceso de implementación de las políticas. Un marco conceptual. México: Miguel Angel Porrua

Toda la bibliografía está disponible en formato electrónico. Las lecturas serán distribuidas al alumnado a través del campus virtual.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Students must regularly check the virtual platform and consult the proposed documents and activities.

The lecturers will communicate with students through the Virtual Classroom or the UDC email.

Communication with the lecturer should be carried out through institutional channels and using the university's email.

In this subject:

  • A sustainable use of resources and the prevention of negative impacts on the natural environment must be made.
  • The importance of ethical principles related to the values of sustainability in personal and professional behaviour will be taken into account.
  • In accordance with the different regulations applicable to university teaching, the gender perspective must be incorporated into this subject (non-sexist language will be used, bibliography of male and female authors will be used, the intervention of all students in class will be encouraged, etc.). This will be done in order to identify and modify sexist prejudices and attitudes, and will have an impact on the environment in order to modify them and promote values of respect and equality. Likewise, the right to gender identity will be respected.
  • The full integration of students who, for physical, sensory, mental or socio-cultural reasons, experience difficulties in gaining adequate, equal and profitable access to university life will be facilitated.
  • The principle of democratic debate will be upheld, listening to and respecting all the different opinions on the subjects dealt with, both on the part of the teaching staff and the students.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.