Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
A5 |
CE5 - Interpretar as situacións e os procesos de marxinación social e económica de colectivos desde unha perspectiva histórica e macroestrutural. |
A6 |
CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social. |
B1 |
CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social. |
B6 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B9 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B10 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B11 |
CB11 - Participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas no ámbito da exclusión social, en contextos interdisciplinares e de transferencia de coñecementos. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B19 |
CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social. |
B21 |
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 – Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Formación complementaria en materia de políticas sociais e específicas (xénero, migración e avellentamento). |
AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM6 BM19 BM21
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM7
|
2. Capacidad de aprendizaxe colaborativo: exposición da súa propia investigación, aportar ao traballo doutros compañeiros/as, elaboración dunha proposta de investigación, etc. |
AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM6 BM9 BM10 BM11 BM15 BM19 BM21
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A diagnosis e o seu proceso |
1.1. Investigación e recollida de información
1.2. Cómo escoller o tema
1.3. As técnicas de investigación |
2. Creación dun proxecto de intervención, seminario, conferencia, debate, etc. |
2.1. Construcción dun proxecto de investigación ou de intervención seguindo unhas pautas e criterios.
2.2. Aplicación e realización do traballo de campo
|
3. Presentación de maneira escrita e oral do proxecto |
3.1. Presentación de coñecementos adquiridos na súa formación de libre configuración ou como parte dos seus proxectos TFM.
Ao inicio do curso consensuarse co alumnado a mellor maneira de llevarlo a cabo para o logro dos obxetivos da materia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
B6 B9 B15 B19 B21 C1 C3 C4 C5 |
2 |
15 |
17 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 B6 B10 B19 C2 C4 C5 C8 C9 |
12 |
5 |
17 |
Análise de fontes documentais |
A2 B6 C7 C8 C9 |
0 |
20 |
20 |
Aprendizaxe servizo |
A6 A5 B1 B6 B11 B19 C4 C7 |
12 |
8 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
A presentación oral e exposición e argumentación dos traballos realizados é unha parte básica e moi importante do proceso formativo. Polo tanto, o alumnado o finalizar a asignatura realizará unha breve exposición do traballo realizado, resaltando as partes máis importantes e significativas da exposición realizada.
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
O alumnado levará a cabo unha invesitgación grupal que consista no deseño dunha investigación, e centrarase na aplicación de ferramentas e técnicas de análisis para a diagnosis dunha realidade social.
Despois dunha primeira fase de identificación do tema/problemática e as técnicas a emplear, que se fará na asignatura de "Deseño de proxectos e traballos de investigacion", nesta asignatura levarase a cabo a investigación complementándoo co feito previamente.
Trátase dun traballo acompañado e dirixido que realizarase en gran parte na aula. |
Análise de fontes documentais |
Trátase dunha técnica metodolóxica (revisión de bibliografía, fontes de datos, etc.) que empregarán para a realización do traballo, tanto para a contextualización como para a propia investigación e posta en marcha do proxecto. Axudará a diagnosis, como instrumento e como explicación de procesos.
|
Aprendizaxe servizo |
Proposta educativa que combina procesos de aprendizaxe e de servizo á comunidade nun só proxecto onde o alumnado aprende a traballar sobre necesidades reais da contorna co fin de mellorala. Ten unha tripla intencionalidade: pedagóxica, solidaria e reflexiva.
En colaboración con Arquitectura sen Fronteiras, no curso 23-24, os proxectos da asignatura terán como fío condutor a reivindicación dun hábitat digno e coidador. Tomando o barrio de Agra de Orzán como contexto sobre o que investigar, os grupos de estudantes deseñarán os seus proxectos sobre temáticas relacionadas, realizarán un diagnóstico participativo en colaboración coa veciñanza, e idearán propostas transformadoras que faciliten os coidados no espazo urbano.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
En caso de existir dúbidas o alumnado poderá pedir unha titoría presencial ou virtual (previa concertación por e-mail).
Recoméndase realizar ditas tutorías de maneira grupal para a consecución do traballo de investigación realizado, como forma de acompañamento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 B6 B10 B19 C2 C4 C5 C8 C9 |
O proxecto de investigación contará co groso da puntuación da materia.
Valorarase a descrición clara do problema obxecto de estudio, a escolla adecuada das técnicas de análisis, a exposición ordenada dos resultados e as conclusión pertinentes e oportunas. |
90 |
Presentación oral |
B6 B9 B15 B19 B21 C1 C3 C4 C5 |
A presentación dos traballos, no formato que se defina, dará como resultado unha puntuación complementaria da materia. No inicio da materia decidirase o formato da presentación dos traballos, de manera consensuada co alumnado. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia "Deseño de
proxectos e traballos de investigación" será conxunta coa materia de
"Taller de actualización e transferencia". Só será preciso entregar
un traballo conxunto para ambas materias. É condición indispensable para superar a
materia, obter como mínimo no traballo de investigación, a metade da máxima
cualificación outorgable (5 de 10). Na 2ª oportunidade, os criterios de avaliación e traballos
cualificables serán iguais aos propostos para a 1ª convocatoria. O plaxio no traballo
individual, unha vez comprobado, implicará directamente a cualificación de
suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente.
Recomendacións/criterios sobre a avaliación:
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alguacil Gómez, J. (2011). Cómo se hace un trabajo de investigación en sociología. Madrid: Ediciones La Catarata
Baelo Álvarez, Manuel (2017). El arte de presentar trabajos académicos ante un tribunal: TFG, TFM y tesis doctoral: guía práctica para estudiantes universitarios. El Ejido: Círculo Rojo
Rodríguez Gabarrón, L. Y Hernández Landa, L. (1994). Investigación participativa. . Centro de Investigacines Sociológicas
Guinea-Martín, D. (2012). Trucos del oficio del investigador. Madrid: Gedisa
Caicedo, Claudia (2016). ¿Cómo elaborar un trabajo final de máster?. Barcelona: UOC
Platero Méndez, R.L. (2015). ¿Es el análisis interseccional una metodología feminista y queer?. Universidad del País Vasco |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fontes de información e técnicas estatísticas para a análise das políticas sociais/615525007d | Técnicas cualitativas para a análise dos discursos e as realidades sociais/615525008d | Deseño, xestión e avaliación de políticas sociais/615525009d | Investigación-acción participativa, acción comunitaria e xestión das organizacións sociais/615525010d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño de proxectos e traballos de investigación/615525029 | Traballo Final de Mestrado (TFM)/615525031 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O alumnado (independentemente
da modalidade escollida) deberá revisar regularmente o campus virtual da
materia e consultar os documentos Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|