Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
C6. Manexar os fundamentos teóricos e científicos necesarios para levar a cabo unha investigación social de tipo cuantitativo e cualitativo empregando ferramentas tecnolóxicas avanzadas (R). |
A7 |
C7. Recoñecer as distintas opcións de presentación e visualización de resultados de investigación e a súa fundamentación metodolóxica para transmitir de forma clara os resultados da investigación aos distintos públicos. |
A14 |
H4 Transmitir os resultados dunha investigación básica e aplicada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan, de modo claro e sen ambigüidades atendendo á diversidade de contextos, públicos e necesidades, usando distintas opcións de presentación e visualización. |
A15 |
H5 Levar a cabo unha investigación de tipo cualitativo e cuantitativo en R. |
A17 |
H7 Adquirir a capacidade de continuar profundando nos métodos de investigación e análise dun modo que haberá de ser en gran medida auto-dirixido e autónomo. |
A24 |
CP5. Ser capaz de traballar con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas avanzadas propias das ciencias sociais. |
A28 |
CP9. Obter, xestionar e analizar bases de datos masivos empregando as ferramentas informáticas e linguaxes de programación necesarios para iso, especialmente a linguaxe avanzada R. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a aproximarse á realidade social galega e estatal a través da investigación e a análise nunha contorna innovadora grazas á aplicación da linguaxe de programación especializado R. |
AM6 AM15 AM24
|
|
|
Ser capaz de predicir e explicar a evolución de situacións complexas a través do manexo de técnicas cuantitativas e cualitativas na contorna R, potenciando o uso das bases de datos e fontes de información propias das ciencias sociais avanzadas. |
AM6 AM15 AM17 AM24 AM28
|
|
|
Adquirir os coñecementos necesarios sobre as técnicas estatísticas e o seu uso na contorna de R para favorecer a aplicación deses coñecementos e a súa ampliación de forma autónoma |
AM6 AM15 AM17 AM24 AM28
|
|
|
Ser capaz de redactar, presentar e defender ante públicos especializados ou non, informes estatísticos usando R, interpretando os resultados obtidos da investigación propia, así como avaliando a calidade e os procesos de investigación doutros |
AM7 AM14
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A estatística e principais programas |
Introducción e conceptos clave
R e outros programas estatísticos
|
Comezando con R - Instalación e principais rasgos |
Contorna de datos e de comandos
Manexo dos datos e a súa estrutura
|
A comprensión da sociedade a través da estatística con R |
A descripción estatística dunha realidade social
O coñecemento da poboación a través da mostra
Investigación cualitativa a través de R
|
Transferencia dos resultados |
Visualización e representación gráfica
Creación de informes con RMarkdown
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A6 A7 A14 |
0 |
3.5 |
3.5 |
Solución de problemas |
A7 A15 A24 A28 |
0 |
38 |
38 |
Lecturas |
A6 A17 |
0 |
25.5 |
25.5 |
Sesión maxistral |
A6 A7 A17 |
0 |
28 |
28 |
Traballos tutelados |
A14 A15 A24 A28 |
0 |
28 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentación de traballos de maneira oral a través dun vídeo gravado polo alumnado, onde se avaliará a capacidade de síntese e explicativa. |
Solución de problemas |
Resolución de maneira autónoma de exercicios prácticos e a súa interpretación |
Lecturas |
Lecturas relativas ao contido da materia para afianzar coñecementos e profundar |
Sesión maxistral |
Presentación e discusión de cada tema a través exemplos prácticos en R. As sesión gravaránse semanalmente xa sea en formato de píldoras de contenido, vídeos cortos e concretos, ou vídeos máis longos cunha maior profundización e contido.
Os videos gravaránse a través de Teams e quedarán rexistrados na mesma plataforma e a facilitaránse a través do Campus Virtual. |
Traballos tutelados |
Resolución práctica de exercicios relativos a cada tema, que impliquen emprego de Tics e outros recursos. Depois de cada sesión de clase podrán aplicar os coñecementos concretos as distintas realidades de analise dos datos a través de R.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados inclúen titorías de seguemento e método práctico/resolución de exercicios. A atención personalizada que se contempla para o portafolio do/a alumno/a refire a titorías individualizadas, a través de Teams, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A14 A15 A24 A28 |
Realizaranse traballos de maneira individual ou en grupo onde se aplicarán os coñecementos aprendidos durante a materia |
80 |
Presentación oral |
A6 A7 A14 |
Presentación de traballos de maneira oral, gravado en vídeo, onde se avaliará a capacidade de síntese e explicativa. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Salvo situacións concretas e específicas, o inicio da materia será preciso porse en contacto coa profesora para solicitar a avaliación de maneira online. É dicir, o inicio da materia quedará definido quén fará a avaliación online e quén presencial, salvo excepcións concretas e xustificadas. 1- A entrega dos traballos documentais que se realice nestamateria: 1.1. Solicitaranse en formato virtual e/ou en soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. Derealizarse en papel: - Non se utilizarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Utilizarase papel reciclado - Evitarase impresións de borradores 2-Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactosnegativos sobre o medio natural.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
- RITCHEY, F. J. (2002). Estadística para las Ciencias
Sociales. México: McGraw-Hill
- SÁNCHEZ CARRIÓN, J. J. (1999). Manual de Análisis
Estadístico de los Datos. Madrid:
Alianza Editorial
-
Crawley, M. J. (2005). Statistics: an introduction using R. Ed. John Wiley
and Sons.
-
Crawley, M.J. (2013) The R book. Jonhn Wiley and Sons.
-
James, G., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani, R. (2013). An
Introduction to Statistical
-
Zumel, N., Mount, J. (2014). Practical Data Science with R. Manning
Publications
- Zuur, A., Ieno, A., Meesters, E. (2009) A Beginners`s
Guide to R. Springer
|
|
|
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
- Corbetta, Piergioigio (2003). Metodología y técnicas de
investigación social. Madrid: McGraw-Hill
- García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la
realidad social. Métodos y técnicas de investigación.
Madrid: Alianza
- VISAUTA VINACUA, B. (2007). Análisis estadístico con
SPSS 14. Estadística básica. Aravaca:
McGraw-Hill/Interamericana
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Estatística Descritiva e Inferencial/615545001d |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Big Data para as Ciencias Sociais/615545008d | Análise Estatística Avanzada/615545007d |
|
Observacións |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso correcto, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|