Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
C6. Deal with the theoretical and scientific foundations necessary to carry out quantitative and qualitative social research using advanced technological tools (R). |
A7 |
C7. Recognize the different options for presenting and displaying research results and their methodological foundations to clearly convey the results of the research to different audiences. |
A14 |
H4 Transmit the results of basic and applied research, as well as the most relevant foundations on which they are based, clearly and unambiguously, taking into account the diversity of contexts, audiences and needs, using different presentation and display options. |
A15 |
H5 Carry out qualitative and quantitative research in R. |
A17 |
H7 Acquire the ability to continue delving into research and analysis methods in a way that will be largely self-directed and autonomous. |
A24 |
CP5. Being able to work with data sources, scientific research methodologies and techniques, and advanced computer tools typical of the social sciences. |
A28 |
CP9. Obtain, manage and analyze massive databases using the necessary computer tools and programming languages, especially the advanced language R. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Aprender a aproximarse á realidade social galega e estatal a través da investigación e a análise nunha contorna innovadora grazas á aplicación da linguaxe de programación especializado R. |
AC6 AC15 AC24
|
|
|
Ser capaz de predicir e explicar a evolución de situacións complexas a través do manexo de técnicas cuantitativas e cualitativas na contorna R, potenciando o uso das bases de datos e fontes de información propias das ciencias sociais avanzadas. |
AC6 AC15 AC17 AC24 AC28
|
|
|
Adquirir os coñecementos necesarios sobre as técnicas estatísticas e o seu uso na contorna de R para favorecer a aplicación deses coñecementos e a súa ampliación de forma autónoma |
AC6 AC15 AC17 AC24 AC28
|
|
|
Ser capaz de redactar, presentar e defender ante públicos especializados ou non, informes estatísticos usando R, interpretando os resultados obtidos da investigación propia, así como avaliando a calidade e os procesos de investigación doutros |
AC7 AC14
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
A estatística e principais programas |
Introducción e conceptos clave
R e outros programas estatísticos
|
Comezando con R - Instalación e principais rasgos |
Contorna de datos e de comandos
Manexo dos datos e a súa estrutura
|
A comprensión da sociedade a través da estatística con R |
A descripción estatística dunha realidade social
O coñecemento da poboación a través da mostra
Investigación cualitativa a través de R
|
Transferencia dos resultados |
Visualización e representación gráfica
Creación de informes con RMarkdown
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Oral presentation |
A6 A7 A14 |
0 |
3.5 |
3.5 |
Problem solving |
A7 A15 A24 A28 |
0 |
38 |
38 |
Workbook |
A6 A17 |
0 |
25.5 |
25.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A7 A17 |
0 |
28 |
28 |
Supervised projects |
A14 A15 A24 A28 |
0 |
28 |
28 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Oral presentation |
Presentación de traballos de maneira oral a través dun vídeo gravado polo alumnado, onde se avaliará a capacidade de síntese e explicativa. |
Problem solving |
Resolución de maneira autónoma de exercicios prácticos e a súa interpretación |
Workbook |
Lecturas relativas ao contido da materia para afianzar coñecementos e profundar |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación e discusión de cada tema a través exemplos prácticos en R. As sesión gravaránse semanalmente xa sea en formato de píldoras de contenido, vídeos cortos e concretos, ou vídeos máis longos cunha maior profundización e contido.
Os videos gravaránse a través de Teams e quedarán rexistrados na mesma plataforma e a facilitaránse a través do Campus Virtual. |
Supervised projects |
Resolución práctica de exercicios relativos a cada tema, que impliquen emprego de Tics e outros recursos. Depois de cada sesión de clase podrán aplicar os coñecementos concretos as distintas realidades de analise dos datos a través de R.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Os traballos tutelados inclúen titorías de seguemento e método práctico/resolución de exercicios. A atención personalizada que se contempla para o portafolio do/a alumno/a refire a titorías individualizadas, a través de Teams, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A14 A15 A24 A28 |
Realizaranse traballos de maneira individual ou en grupo onde se aplicarán os coñecementos aprendidos durante a materia |
80 |
Oral presentation |
A6 A7 A14 |
Presentación de traballos de maneira oral, gravado en vídeo, onde se avaliará a capacidade de síntese e explicativa. |
20 |
|
Assessment comments |
Salvo situacións concretas e específicas, o inicio da materia será preciso porse en contacto coa profesora para solicitar a avaliación de maneira online. É dicir, o inicio da materia quedará definido quén fará a avaliación online e quén presencial, salvo excepcións concretas e xustificadas. 1- A entrega dos traballos documentais que se realice nestamateria: 1.1. Solicitaranse en formato virtual e/ou en soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. Derealizarse en papel: - Non se utilizarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Utilizarase papel reciclado - Evitarase impresións de borradores 2-Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactosnegativos sobre o medio natural.
|
Sources of information |
Basic
|
|
|
- RITCHEY, F. J. (2002). Estadística para las Ciencias
Sociales. México: McGraw-Hill
- SÁNCHEZ CARRIÓN, J. J. (1999). Manual de Análisis
Estadístico de los Datos. Madrid:
Alianza Editorial
-
Crawley, M. J. (2005). Statistics: an introduction using R. Ed. John Wiley
and Sons.
-
Crawley, M.J. (2013) The R book. Jonhn Wiley and Sons.
-
James, G., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani, R. (2013). An
Introduction to Statistical
-
Zumel, N., Mount, J. (2014). Practical Data Science with R. Manning
Publications
- Zuur, A., Ieno, A., Meesters, E. (2009) A Beginners`s
Guide to R. Springer
|
|
|
|
|
|
Complementary
|
|
- Corbetta, Piergioigio (2003). Metodología y técnicas de
investigación social. Madrid: McGraw-Hill
- García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la
realidad social. Métodos y técnicas de investigación.
Madrid: Alianza
- VISAUTA VINACUA, B. (2007). Análisis estadístico con
SPSS 14. Estadística básica. Aravaca:
McGraw-Hill/Interamericana
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Descriptive and Inferential Statistical Analysis/615545001d |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Big Data for the Social Sciences/615545008d | Advanced Statistical Analysis/615545007d |
|
Other comments |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso correcto, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|