Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A10 |
C10. Acquire advanced knowledge on the theoretical and practical aspects of the challenges of today's societies through the processes of research and social analysis. |
A13 |
H3 Develop applied research for intervention purposes related to some complex challenge of society. |
A16 |
H6 Develop the ability to plan research, correctly choosing the phases and procedures that guarantee maximum rigor and that are suitable for different contexts within the public or private sphere. |
A19 |
H9 Develop an advanced capacity to evaluate the quality and results of research processes. |
A20 |
CP1. Contrast the importance of the existing methodological diversity for the analysis of the social, political and economic reality, addressing different complex problems of current societies through creative and innovative solutions. |
A21 |
CP2. Apply the processes and protocols for gathering information in an ethical manner necessary to correctly and respectfully observe and analyze the social, political and economic reality, especially in contexts of high vulnerability or complexity. |
A22 |
CP3. Develop and implement research projects in new or little-known environments. |
A23 |
CP4. Develop the ability to apply theoretical and methodological knowledge to carry out proficient professional activities in interdisciplinary environments. |
A25 |
CP6. Develop the ability to understand in depth the theoretical and practical foundations of statistical methods, multivariate techniques and software tools for advanced analysis. |
A26 |
CP7. Develop the ability to generate intermediate-level theories and, therefore, potentially applicable/transferable to society, interpreting the inputs generated by social analysis techniques. |
A29 |
CP10. Develop, present and individually defend an original exercise of a professional nature in the field of research that makes a significant contribution to the state of the art in the study of a complex problem and/or its practical resolution. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Aprenderá como o coñecemento teórico avanzado adquirido sobre a investigación social se aplica no estudo das principais realidades sociais, marcadas por procesos e retos como a desigualdade de xénero, a migración, o avellentamento da poboación ou a distribución xeográfica da poboación (por exemplo, rural vs. urbano).
|
AC10 AC13
|
|
|
Familiazarase con procesos e proxectos de investigación aplicados reais en entornos multidisciplinares no ámbito do xénero, da migración, do avellentamento da poboación ou a distribución xeográfica da poboación.
|
AC16 AC22 AC23
|
|
|
Coñecerá exemplos da investigación social realizada na actualidade para saber, de forma práctica, como se implementa o coñecemento social para abordar a investigación dos restos sociais actuais.
|
AC20
|
|
|
Aprenderá de forma aplicada o uso do método científico, así como a aplicación dos fundamentos epistemolóxicos e éticos da investigación, para os retos da sociedade.
|
AC21 AC25 AC26
|
|
|
Saberá transmitir de forma clara os resultados da investigación a distintos públicos especializados ou non
|
AC29
|
|
|
Terá a capacidade de desenvolver o seu traballo de investigación de forma autónoma en proxectos de investigación dentro do ámbito temático en contextos de alta transferencia de coñecemento |
AC19
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Gender inequality |
Esta investigación propón abordar as causas da desigualdade de xénero en distintos ámbitos.
Para analizar este fenómeno emprégase unha metodoloxía mixta, que combina o enfoque cuantitativo e o cualitativo e integra a participación da cidadanía e de axentes políticos. |
3. Immigration and intersectionality |
Esta investigación propón abordar o estudo da inmigración desde un punto de vista interseccional, facendo énfase nas distintas crises que afectaron a este grupo poboacional.
A aproximación metodolóxica repousa nunha estratexia multimétodo que articula técnicas cuantitativas e cualitativas mediante unha estratexia de triangulación de carácter secuencial e que incorpora a participación dos principais axentes implicados. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A10 A13 A16 A20 A22 A26 |
12 |
22 |
34 |
Workshop |
A19 A21 A25 |
12 |
22 |
34 |
Supervised projects |
A23 A29 |
16 |
40 |
56 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Seminarios nos que se presentarán os distintos proxectos. |
Workshop |
Actividades ou eventos vinculados aos distintos proxectos. |
Supervised projects |
Elaboración de informes e traballos avaliables sobre os seminarios e os obradoiros. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Titorías baseadas na atención personalizada que fomentan a reflexión sobre temas específicos e facilitan o seguemento e a supervisión do alumnado.
No caso dos/as estudantes matriculados a tempo parcial, acordarase un horario de titorías acomodado ás circunstancias persoais do devandito alumnado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A23 A29 |
Elaboración de informes sobre os seminarios e os obradoiros. |
100 |
|
Assessment comments |
<p>Each professor will evaluate independently the students. Final grade is based on the average score obtained in each of the practices linked to each of the research projects.</p>
|
Sources of information |
Basic
|
|
Casas-Cortes, Maribel (2019)Care-tizenship: precarity, social movements, and the deleting/re-writing of citizenship,Citizenship Studies,23:1,19-42,DOI: 10.1080/13621025.2018.1556248 Ferrín, Mónica y Marta Fraile (2014). ‘La medición delconocimiento político en España: problemas y consecuencias para el caso de lasdiferencias de género’. Revista Españolade Investigaciones Sociológicas. 147: 53-72. Ferrín, Mónica; Fraile, Marta; García-Albacete, Gema (2019) ‘Adult roles and the gender gap inpolitical knowledge: a comparative study’. West European Politics, 42(7): 1368-1389 Martínez-Buján, R., Taboadela, O. y Del Moral, L. (2021) Experiencias colectivas de cuidados durante la infancia: dinámicas, debates y tensiones. Revista Española de Sociología, 30 (2), a31 Pérez-Caramés, A.; Dominguez-Mujica,J. y Ortega-Rivera, E. (2021). Se hace camino al andar. Reemigración de latinoamericanos desde España hacia otros paíseseuropeos (2006-2008). Revista Española de Sociología , 30 (4). Pérez-Caramés, A. (2021). La diversificaciónde los patrones de movilidad en el cambio de ciclo migratorio: procesos emergentesen la nueva emigración desde España. Revista Española de Sociología ,30 (4). Vega, C., Martínez-Buján, R. y Paredes, M. (2018) Cuidado, comunidad y común. Extracciones, apropiaciones y sostenimiento de la vida Madrid: Traficantes de Sueños. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Matrícula
Esta é unha do tres materias optativas que se ofertan no 2º cuadrimestre. Para superar a titulación, deberán cursarse polo menos dúas materias optativas, a elixir os seminarios de especialización e o complemento de formación "Análise estatística descritivo e inferencial" (1º cuadrimestre). Quen se matricule no complemento de formación, só necesitará matricularse nun seminario de especialización. Quen non se matricule no complemento de formación, necesitará cursar dous seminarios de especialización. Unha aprendizaxe sustentabel, non sexista e integradora Nas actividades que se leven a cabo nesta materia respetaranse
as normas da sustentanbilidade, igualdade de sexos e integración das persoas por razóns físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais. Sustentabilidade. - A entrega dos traballos documentais realizarase en
formato dixital e a través de Moodle. - Cando se empregue papel, aconsellase que sexa reciclado
e con formatos de impresión sinxelos e a doble cara. - Evitarase a impresión innecesaria de borradores. - Non se admitirán traballos con elementos plásticos
(portadas, carpetas, etc). Igualdade
por razóns de xénero/sexo - Evitaranse
actitudes e expresións sexistas Integración
das persoas con problemas por razóns físicas, psiquicas ou socioculturales. - Daraselles
o apoio necesario tanto nas actividades programadas como na aprendizaxe en
xeral da materia. |
|