Identifying Data 2023/24
Subject (*) Seminars of Applied Research I Code 615545009d
Study programme
Máster Universitario en Métodos Avanzados de Investigación e Innovación na Análise Social (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Ferrín Pereira, Mónica
E-mail
monica.ferrin.pereira@udc.es
Lecturers
Cortés Vázquez, José Antonio
Ferrín Pereira, Mónica
E-mail
j.a.cortes@udc.es
monica.ferrin.pereira@udc.es
Web
General description Nesta materia o alumnado entrará en contacto directo con distintos proxectos en curso, contribuíndo á súa formación complementaria no deseño e implementación da investigación. Abórdanse neste caso as necesidades da investigación desde os ámbitos do xénero, os retos demográficos e da poboación e a inmigración.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 C10. Acquire advanced knowledge on the theoretical and practical aspects of the challenges of today's societies through the processes of research and social analysis.
A13 H3 Develop applied research for intervention purposes related to some complex challenge of society.
A16 H6 Develop the ability to plan research, correctly choosing the phases and procedures that guarantee maximum rigor and that are suitable for different contexts within the public or private sphere.
A19 H9 Develop an advanced capacity to evaluate the quality and results of research processes.
A20 CP1. Contrast the importance of the existing methodological diversity for the analysis of the social, political and economic reality, addressing different complex problems of current societies through creative and innovative solutions.
A21 CP2. Apply the processes and protocols for gathering information in an ethical manner necessary to correctly and respectfully observe and analyze the social, political and economic reality, especially in contexts of high vulnerability or complexity.
A22 CP3. Develop and implement research projects in new or little-known environments.
A23 CP4. Develop the ability to apply the theoretical and methodological knowledge acquired to professional activity in interdisciplinary environments.
A25 CP6. Develop the ability to understand in depth the theoretical and practical foundations of statistical methods, multivariate techniques and software tools for advanced analysis.
A26 CP7. Develop the ability to generate intermediate-range theories and, therefore, potentially applicable/transferable to society, interpreting the inputs generated by social analysis techniques.
A29 CP10. Develop, present and individually defend an original exercise of a professional nature in the field of research that makes a significant contribution to the state of the art in the study of a complex problem and/or its practical resolution.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aprenderá como o coñecemento teórico avanzado adquirido sobre a investigación social se aplica no estudo das principais realidades sociais, marcadas por procesos e retos como a desigualdade de xénero, a migración, o avellentamento da poboación ou a distribución xeográfica da poboación (por exemplo, rural vs. urbano). AC10
AC13
Familiazarase con procesos e proxectos de investigación aplicados reais en entornos multidisciplinares no ámbito do xénero, da migración, do avellentamento da poboación ou a distribución xeográfica da poboación. AC16
AC22
AC23
Coñecerá exemplos da investigación social realizada na actualidade para saber, de forma práctica, como se implementa o coñecemento social para abordar a investigación dos restos sociais actuais. AC20
Aprenderá de forma aplicada o uso do método científico, así como a aplicación dos fundamentos epistemolóxicos e éticos da investigación, para os retos da sociedade. AC21
AC25
AC26
Saberá transmitir de forma clara os resultados da investigación a distintos públicos especializados ou non AC29
Terá a capacidade de desenvolver o seu traballo de investigación de forma autónoma en proxectos de investigación dentro do ámbito temático en contextos de alta transferencia de coñecemento AC19

Contents
Topic Sub-topic
1. Gender inequality Esta investigación propón abordar as causas da desigualdade de xénero en distintos ámbitos.
Para analizar este fenómeno emprégase unha metodoloxía mixta, que combina o enfoque cuantitativo e o cualitativo e integra a participación da cidadanía e de axentes políticos.
2. Immigration and intersectionality Esta investigación propón abordar o estudo da inmigración desde un punto de vista interseccional, facendo énfase nas distintas crises que afectaron a este grupo poboacional.
A aproximación metodolóxica repousa nunha estratexia multimétodo que articula técnicas cuantitativas e cualitativas mediante unha estratexia de triangulación de carácter secuencial e que incorpora a participación dos principais axentes implicados.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A10 A13 A16 A20 A22 A26 12 22 34
Workshop A19 A21 A25 12 22 34
Supervised projects A23 A29 16 40 56
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Seminarios nos que se presentarán os distintos proxectos. Os seminarios emitiranse sincronamente a través de Teams e o estudantado terá acceso á gravación dos mesmos.
Workshop Actividades ou eventos vinculados aos distintos proxectos. Os obradoiros emitiranse sincronamente a través de Teams e o estudantado terá acceso á gravación dos mesmos.
Supervised projects Elaboración de informes e traballos avaliables sobre os seminarios e os obradoiros.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Titorías baseadas na atención personalizada que fomentan a reflexión sobre temas específicos e facilitan o seguemento e a supervisión do alumnado.

No caso dos/as estudantes matriculados a tempo parcial, acordarase un horario de titorías acomodado ás circunstancias persoais do devandito alumnado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A23 A29 Elaboración de informes sobre os seminarios e os obradoiros. 100
 
Assessment comments
<p>Each professor will evaluate independently the students. Final grade is based on the average score obtained in each of the practices linked to each of the research projects.</p>

Sources of information
Basic

Pérez-Caramés, A.; Dominguez-Mujica,J. y Ortega-Rivera, E. (2021). Se hace caminoal andar. Reemigración de latinoamericanos desde España hacia otros paíseseuropeos (2006-2008). Revista Española de Sociología, 30 (4).

Pérez-Caramés, A. (2021). La diversificaciónde los patrones de movilidad en el cambio de ciclo migratorio: procesos emergentesen la nueva emigración desde España. Revista Española de Sociología,30 (4).

Alba Alonso and Marta Lois (eds.). 2022 . Género y política. Nuevas líneas de análisis ante la cuarta ola feminista , Valencia: Tirant lo Blanch

Ferrín, Mónica. 2022. “Reassessing Gender Differences in COVID-19 Risk Perception and Behavior.” Social Science Quarterly. 103: 31– 41. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ssqu.13116 https://doi.org/10.1111/ssqu.13116

Ferrín, Mónica, Gema García-Albacete, and Irene Sánchez-Vítores. 2022. “How Long Does It Take to Admit That You Do Not Know? Gender Differences in Response Time to Political Knowledge Questions.” Research &amp;amp; Politics 9 (3): 20531680221117456. https://doi.org/10.1177/20531680221117454.

Ferrín, Mónica. 2023. “Self-Employed Women in Europe: Lack of Opportunity or Forced by Necessity?” Work, Employment and Society, September, 09500170211035316. https://doi.org/10.1177/09500170211035316.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Matrícula

Esta é unha do tres materias optativas que se ofertan no 2º cuadrimestre. Para superar a titulación, deberán cursarse polo menos dúas materias optativas, a elixir os seminarios de especialización e o complemento de formación "Análise estatística descritivo e inferencial" (1º cuadrimestre). Quen se matricule no complemento de formación, só necesitará matricularse nun seminario de especialización. Quen non se matricule no complemento de formación, necesitará cursar dous seminarios de especialización.

Unha aprendizaxe sustentabel, non sexista&amp;nbsp; e integradora

Nas actividades que se leven a cabo nesta materia respetaranse as normas da sustentanbilidade, igualdade de sexos e &amp;nbsp;integración das persoas por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais.

Sustentabilidade.

- A entrega dos traballos documentais realizarase en formato dixital e a través de Moodle.

- Cando se empregue papel, aconsellase que sexa reciclado e con formatos de impresión sinxelos e a doble cara.

- Evitarase a impresión innecesaria de borradores.

- Non se admitirán traballos con elementos plásticos (portadas, carpetas, etc).

Igualdade por razóns de xénero/sexo

- Evitaranse actitudes e expresións sexistas &amp;nbsp;

Integración das persoas con problemas por razóns físicas, psiquicas ou socioculturales.

- Daraselles o apoio necesario tanto nas actividades programadas como na aprendizaxe en xeral da materia.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.