Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A8 |
Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas. |
A15 |
Conocimientos y habilidades para plantear y desarrollar una investigación aplicada en las diferentes áreas de la sociedad. |
A16 |
Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos. |
A28 |
Habilidades para gestionar y mediar en situaciones de crisis y conflictos sociales. |
A33 |
Capacidades en reconocer la diversidad de estudiantes y la complejidad del proceso de aprendizaje. |
A36 |
Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B15 |
Trabajo en un contexto internacional. |
B26 |
Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Realizar un análisis crítico de las transformaciones y evolución que tienen lugar en las sociedades contemporáneas. |
A8 A15 A16 A28
|
|
|
Organizar trabajos prácticos en grupos mixtos de estudiantes nacionales y extranjeros. |
A33
|
|
|
Organizar y planificar el tiempo en función del marco temporal establecido. |
|
B1
|
|
Incorporar el contexto global e internacional para entender y analizar los fenómenos sociales. |
|
B26
|
|
Describir y analizar las cuestiones planteadas de la materia desde un enfoque internacional. |
|
B3 B5 B15
|
|
Definir y debatir de modo critico los problemas los problemas sociales y culturales en ámbito internacional |
A36
|
|
|
Manejar las herramientas tecnológicas en realización de los trabajos prácticos. |
|
|
C3 C6 C8
|
Realizar los trabajos prácticos y el examen final en idiomas oficiales de la comunidad autónoma. |
|
|
C1
|
Determinar, analizar y buscar soluciones de problemas contemporáneas internacionales sobre la base de los valores democráticos y de la solidaridad. |
|
|
C4 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
- PARTE I –
A SOCIEDADE INTERNACIONAL
Lección 1. A Sociedade internacional como obxecto das Relacións Internacionais
|
Lección 1. A Sociedade internacional como obxecto das Relacións Internacionais
1. As Relacións Internacionais: fundamentos teóricos e conceptuais
2. A Sociedade internacional: concepto, formación e evolución
3. O sistema internacional como instrumento de análise da Sociedade internacional.
A) Estrutura do sistema internacional: actores e factores internacionais
B) Dinámica do sistema internacional: interaccións entre actores e factores |
- PARTE II -
OS ACTORES DAS RELACIÓNS INTERNACIONAIS
A) OS SUXEITOS INTERNACIONAIS
Lección 2. Os Estados.
Lección 3. As Organizacións Internacionais.
Lección 4. As Nacións Unidas.
Lección 5. A Unión Europea
B) OUTROS ACTORES INTERNACIONAIS
Lección 6. O individuo e a opinión pública internacional.
Lección 7. As Organizacións Non Gobernamentais (ONG).
Lección 8. As Empresas Transnacionales (ET)
|
A) Os SUXEITOS INTERNACIONAIS
Lección 2. Os Estados.
1. O Estado como actor e como suxeito internacional.
2. Os elementos constitutivos do Estado soberano.
3. A distribución do poder na Sociedade internacional: a noción de “potencia”.
Lección 3. As Organizacións Internacionais.
1. Antecedentes e evolución histórica.
2. Concepto e clases.
3. Personalidade internacional, estrutura e formación da vontade.
Lección 4. As Nacións Unidas.
1. Propósitos e principios.
2. Membros
3. Estrutura institucional.
4. Principais funcións da Nacións Unidas
A) A descolonización.
B) O mantemento da paz e a seguridade internacionais.
C) O desenvolvemento.
5. Os Organismos especializados das Nacións Unidas.
Lección 5. A Unión Europea
1. Orixes e evolución.
2. Institucións e órganos comunitarios.
3. O sistema de normas e actos.
4. Políticas e accións da Unión Europea
B) OUTROS ACTORES INTERNACIONAIS
Lección 6. O individuo e a opinión pública internacional.
1. O individuo e o seu papel nas Relacións Internacionais.
A) A subjetividad internacional do individuo.
a) A capacidade de actuar ante órganos internacionais.
b) A responsabilidade internacional do individuo. Especial referencia á xurisdición penal internacional.
2. A opinión pública internacional e a súa incidencia nas Relacións Internacionais.
Lección 7. As Organizacións Non Gobernamentais (ONG).
1. Evolución e desenvolvemento histórico
2. Concepto e características
3. O papel das ONG nas relacións internacionais: os seus grandes obxectivos.
4. As relacións das ONG con outros actores internacionais
Lección 8. As Empresas Transnacionales (ET)
1. Evolución e desenvolvemento histórico.
2. Concepto e características.
3. Os efectos das ET na Sociedade internacional.
4. O control das ET. |
- PARTE III -
OS FACTORES DAS RELACIÓNS INTERNACIONAIS
Lección 9. O factor xeográfico e demográfico.
Lección 10. O factor económico e o tecnolóxico.
Lección 11. O factor ideolóxico.
Lección 12. O factor xurídico. |
Lección 9. O factor xeográfico e demográfico.
1. Incidencia do factor xeográfico nas Relacións Internacionais.
A) Cuestións geoestratégicas.
B) Os recursos naturais
2. Incidencia do factor demográfico en Relacións Internacionais.
A) Problemas demográficos actuais.
B) Movementos internacionais de poboación.
Lección 10. O factor económico e o tecnolóxico.
1. Incidencia do factor económico nas Relacións Internacionais.
2. Poder transnacional e orde económica internacional.
3. A incidencia do desenvolvemento tecnolóxico nas Relacións Internacionais.
4. O progreso técnico e a competición internacional.
Lección 11. O factor ideolóxico.
1. A incidencia da ideoloxía nas Relacións Internacionais.
2. A ideoloxía desde unha perspectiva política e económica.
3. A ideoloxía desde unha perspectiva cultural e relixiosa.
Lección 12. O factor xurídico.
1. O Dereito internacional como ordenamento xurídico da Sociedade internacional
2. A creación e o desenvolvemento progresivo do Dereito internacional na Sociedade internacional actual
|
- PARTE IV -
A DINÁMICA DAS RELACIÓNS INTERNACIONAIS:
As INTERACCIÓNS ENTRE ACTORES E FACTORES NA SOCIEDADE INTERNACIONAL
A) O CONFLITO
Lección 13. Os conflitos internacionais e a súa resolución pacífica.
B) A COOPERACIÓN
Lección 14. Principais ámbitos da cooperación internacional. |
A) O CONFLITO
Lección 13. Os conflitos internacionais e a súa resolución pacífica.
1. Os conflitos internacionais: concepto e clases.
2. Os conflitos armados:
A) A prohibición da ameaza ou do uso da forza, e a lexítima defensa.
B) A regulamentación dos conflitos armados
C) O Dereito internacional humanitario.
3. A resolución pacífica dos conflitos internacionais.
B) A COOPERACIÓN
Lección 14. Principais ámbitos da cooperación internacional.
1. A Sociedade internacional como sociedade baseada na cooperación e os intereses solidarios.
2. A protección internacional dos dereitos humanos
3. O desenvolvemento
4. O comercio internacional
5. A protección internacional do medio ambiente |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A8 A15 A16 B3 C1 C4 |
2 |
0 |
2 |
Supervised projects |
A28 A33 A36 B5 B15 B26 C8 |
4 |
10 |
14 |
Simulation |
A33 B1 |
4 |
10 |
14 |
Introductory activities |
B1 C6 |
3 |
6 |
9 |
Guest lecture / keynote speech |
C3 C7 |
108 |
0 |
108 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
O exame será final e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa. |
Supervised projects |
Casos prácticos, cuestionarios e preguntas de reflexión sobre determinados contidos da materia, coas orientacións e tutorías do profesor. Poderán consistir en aprendizaxe cooperativo e poderán ir acompañados de foros de debate dirixidos. |
Simulation |
Representación dalgún proceso da realidade internacional con participación de suxeitos e/ou actores internacionais (por exemplo, o proceso de toma de decisións no Consello de Seguridade das Nacións Unidas). |
Introductory activities |
Representación do papel dalgún suxeito ou actor internacional a partir dalgunha situación de actualidade ou de relevancia internacional (por exemplo, o papel da Unión Europea da xestión de conflictos internacionais) |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación teórica no aula dos contidos fundamentais da materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Introductory activities |
Guest lecture / keynote speech |
Objective test |
Supervised projects |
Simulation |
|
Description |
A atención personalizada resulta esencial para un mellor rendimento do alumno e unha melhor adquisición das competencias esixidas.
Requírese unha participación activa do alumno tanto na aula como nas titorías para que o profesor poida ter o maior número de elementos posíveis para personalizar a docencia.
No seu caso, estableceránse titorías personalizadas e/ou en grupo para orientar aos alumnos no seguimento das sesións maxistrais así como no desenvolvemento das diversas actividades da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Introductory activities |
B1 C6 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
C3 C7 |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
5 |
Objective test |
A8 A15 A16 B3 C1 C4 |
O exame final será escrito e suporá o 70% da nota total. Realizarase ao final do cuadrimestre sobre a base da docencia impartida durante o curso, e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa. |
70 |
Supervised projects |
A28 A33 A36 B5 B15 B26 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
10 |
Simulation |
A33 B1 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
10 |
|
Assessment comments |
La nota final de la asignatura se corresponderá en un 60% con el examen final y en un 40% con las actividades dirigidas. En el supuesto caso de que el alumno no entregue los trabajos dirigidos, su calificación final será la nota obtenida por la prueba objetiva de acuerdo con la ponderación establecida, siendo la nota máxima un 6. Para que se pueda sumar la nota de las actividades prácticas, deberá haberse alcanzado un 5 sobre 10 en el examen final. No se permitirá ningún cambio de turno ni de grupo reducido que no haya sido autorizado previamente por el Centro. Cualquier intento de fraude o plagio en cualquier actividad que se desarrolle durante el curso o en el examen final será penalizada con un suspenso automático en la asignatura (0).
|
Sources of information |
Basic
|
DEL ARENAL, C. (2014). Etnocentrismo y teoría de las Relaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
ARMSTRONG, D. (2012). International law and international relations. Cambridge University Press
GOLDSTEIN, JOSHUA S. (2010). International relations. Longman
DUNNE, T., KURKI, M., SMITH, S. (Eds.) (2021). International relations theories: Discipline and diversity. Routledge
REUS-SMIT, Ch. (2020). International Relations: A Very Short Introduction. Oxford University Press
DEL ARENAL, C. (2010). Introducción a las Relaciones internacionales, 4ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
JACKSON, ROBERT H. (2007). Introduction to international relations. OxfordUniversity Press
BARBÉ. E. (dir.) (2014). La Unión Europea en las relaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
DÍEZ DE VELASCO, M. (coordinada por SOBRINO HEREDIA, J. M.) (2010). Las Organizaciones internacionales, 16ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
PALOMARES LERMA, G. (2006). Las relaciones internacionales en el Siglo XXI. Madrid: Ed. Tecnos
ESCRIBANO ÚBEDA-PORTUGUÉS, J. (2010). Lecciones de relaciones internacionales. Madrid: Ed. Aebius
OANTA, GABRIELA A. (2022). Main legal texts for the study of public international law. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
BARBÉ, E. (2007). Relaciones internacionales, 3ª ed. . Madrid: Ed. Tecnos
SUR, S. (2011). Relations internationales. Montchrestien
TAWIL, E. (2010). Relations internationales. Vuibert
MERLE, M. (2000). Sociología de las relaciones internacionales. Madrid: Ed. Alianza
GARCÍA PICAZO, P. (2017). Teoría breve de las relaciones internacionales, 5ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
DEL ARENAL, C. (coord.) (2015). Teorías de las Relaciones Internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch |
|
Complementary
|
|
RECURSOS WEB
BANCO MUNDIAL (WB)
COMISIÓN ECONÓMICA PARA AMÉRICA LATINA (CEPAL) http://www.eclac.org
CONSEJO DE EUROPA
CONFERENCIA DE NACIONES UNIDAS PARA EL COMERCIO Y EL DESARROLLO (UNCTAD)
FONDO MONETARIO INTERNACIONAL (FMI)
FONDO DE LAS NACIONES UNIDAS PARA LA INFANCIA (UNICEF) http://www.unicef.org
INSTITUTO DE DERECHO INTERNACIONAL (IDI)
ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS (ONU) http://www.un.org
ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS PARA LA AGRICULTURA Y LA ALIMENTACIÓN (FAO) http://www.fao.org
ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS PARA EL DESARROLLO INDUSTRIAL (ONUDI) http://www.unido.org
ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS PARA LA EDUCACIÓN, LA CIENCIA Y LA CULTURA (UNESCO) http://www.unesco.org
ORGANIZACIÓN MUNDIAL DEL COMERCIO (OMC)
ORGANIZACIÓN INTERNACIONAL DEL TRABAJO (OIT)
ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE LA SALUD (OMS)
ORGANIZACIÓN PARA LA COOPERACIÓN Y DESARROLLO ECONÓMICO (OCDE) http://www.oecd.org
ORGANIZACIÓN DE LOS ESTADOS AMERICANOS (OEA) www.oas.org
PROGRAMA DE LAS NACIONES UNIDAS PARA EL DESARROLLO (PNUD) http://www.undp.org
TRIBUNAL INTERNACIONAL DE JUSTICIA (CIJ – TIJ)
UNIÓN EUROPEA (UE) http://www.europa.eu
THE WORLD FACTBOOK
MEDIOS DE COMUNICACIÓN:
Medios nacionales |
Medios internacionales |
EL PAÍS
ABC
EL MUNDO
LA VOZ DE GALICIA
LA VANGUARDIA
AGENCIA EFE
EUROPAPRESS
|
BBC NEWS
CNN EUROPE
REUTERS
FRANCE 24
LE MONDE
LE FIGARO
ALJAZEERA
|
|
|
|
|
|
| |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Contemporary political and social history/615G01109 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Comparative Political Systems/615G01202 | Economic and organisational sociology/615G01207 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Final Dissertation/615G01420 |
|
|