Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A7 |
Conocimiento y dominio de la metodología de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas y avanzadas (cuantitativas y cualitativas) de investigación social; con especial atención a los aspectos de muestreo y de los programas informáticos de aplicación. |
A14 |
Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social. |
A16 |
Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos. |
A17 |
Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.). |
A34 |
Conocimientos y actitudes de ética profesional. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B7 |
Conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
B17 |
Motivación por la calidad. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecerá unha ampla variedade de fontes estatísticas e de bases de datos nacionais e internacionais. |
A7 A17
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B5 B7
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C1 C3
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Saberá valorar a relevancia, fiabilidade, utilidade e aplicabilidade da información e das bases de datos secundarios |
A7 A14 A16 A17 A34
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B2 B5 B13 B17
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C1 C3 C6
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Saberá como acceder e traballar coas principais bases de datos secundarios para a análise sociolóxica. |
A14 A17
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B5 B7 B17
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C3
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Coñecerá as dimensións e os problemas básicos a ter en conta á hora de deseñar unha base de datos |
A14 A16 A34
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B2 B5 B13 B17
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C3 C6
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I: FONTES SECUNDARIAS: USOS E CONCEPTOS |
1. Relevancia e aplicabilidad dos datos secundarios na investigación social.
2. Ideoloxía e estatística.
3. Características das fontes estatísticas: cobertura, fiabilidade, coherencia, correspondencia, etc.
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TEMA II: PRINCIPAIS FONTES DE DATOS SECUNDARIOS PARA A ANÁLISE SOCIOLÓXICA |
4. Bases de datos dos institutos de estatística en España e do Centro de Investigacións Sociolóxicas.
5. Principais organismos e fontes internacionais. |
TEMA III: APLICACIONS PRÁCTICAS: TRABALLANDO CON FONTES DE DATOS SECUNDARIOS |
6. A interpretación da información estatística: a importancia da metainformación.
7. Referenciar os datos estatísticos e presentación de resultados. Ferramentas para a análise de datos.
8. Indicadores sociais. |
TEMA IV: CREACIÓN E XESTIÓN DE BASES DE DATOS |
9. Exploración de materiais de partida
10. Combinación e integración de diferentes fontes
17. O manual de codificación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 |
25 |
75 |
100 |
Sesión maxistral |
A7 A14 A16 A17 A34 |
6 |
3 |
9 |
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Atención personalizada |
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3.5 |
0 |
3.5 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumno será avaliado a través de dous traballos, un individual e outro en grupo, que serán elaborados e expostos de forma presencial con materiais asignados e previamente traballados de forma autónoma. |
Sesión maxistral |
As clases maxistrais serán mínimas, para introducir os conceptos clave e os obxectivos e liñas que orientan o traballo tutelado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
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Descrición |
A atención personalizada desenvolveráse de xeito individual para a resolución de dúbidas e problemas. O desenvolvemento da atención persoalizada será a través do horario de titorías establecido. Se realizarán tamén tutorías a través de plataforma Teams previa cita co profesorado. O correo electrónico defínese como a principal ferramenta de contacto entre profesorado e alumnado.
No caso de alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo de curso un calendario específico de titorías compatibles coa súa dedicación e asistencia. As titorías poderán levar a cabo de maneira virtual (Skype, Teams ou correo electrónico). O material de traballo utilizado na clase, porase a disposición a través da plataforma virtual da materia (Moodle).
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 |
Nos traballos tutelados valorarase a capacidade de xestión, procura e síntese da información, así como a capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos. |
100 |
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Observacións avaliación |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación consistirá na presentación dun traballo de investigación basaeado na utilización de fontes e datos secundarias dun tema do seu interese, previamente acordado co profesorado. As orientacións para este traballo estarán a disposición do alumnado na plataforma Moodle.
Para a segunda e posteriores convocatorias o sistema de avaliación será o mesmo que para o alumnado de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, e consistirá na presentación dun traballo de investigación basaeado na utilización de fontes e datos secundarias dun tema do seu interese, previamente acordado co profesorado. As orientacións para este traballo estarán a disposición do alumnado na plataforma Moodle.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Bouso Freijo, Jesús (2016). Análisis on line del Banco de datos del CIS. Madrid: CIS, Cuadernos Metodológicos,
Bravo Almonacid, F; Galar, S. (2020). Avanzar hacia la construcción de un problema de investigación cualitativo. Universidad Nacional de Entre Ríos | Eva Perón 24; 3260 FIB Concepción del Uruguay, Entre Ríos, Arge
Bergstrom, C.T. e West, J.D. (2021). Bullshit: Contra la charlatanería. Madrid: Capitan Swing
Fernández Ignacio, Samuel (2021). Cómo se está diseñando el Atlas de la Violencia Colectiva.. Proyecto Violencia Colectiva VICES. En https://www.youtube.com/watch?v=yTfiRQyARno
García Ferrando, M.; Ibáñez, J. y Alvira Martín, F. (1986, 2000). El análisis de la realidad social. Métodos y tecnicas de investigación. Madrid: Alianza
Cohen, N., & Gómez Rojas, G. (2014). Esa cosa llamada datos. evista Latinoamericana de Metodología de la Investigación Social(8), pp. 10-18
López Roldán, P; (1996). La Construcción de Tipologías: Metodología de Análisis. Papers, 48, 9-29
Scribano, A., y De Sena, A (2009). Las segundas partes sí pueden ser mejores: algunas reflexiones sobre el uso de datos secundarios en la investigación cualitativa. Sociologias, 11(22), pp. 100-11
López Roldán, P; Fachelli, S. (2015). Metodología de la Investigación Social Cuantitativa. Bellaterra: Dipòsit Digital de Documents, Universitat Autònoma de Barcelona
Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. P. (2010). Metodología de la investigación Social Cuantitativa. Madrid: McGraw-Hill
Open data: reutilización de la información pública (2013). Open data: reutilización de la información pública. Instituto Nacional de Administración Pública, La Coruña.
Otero Enríquez, Raimundo (2021). Una base de datos relativa a los linchamientos populares.. Proyecto Violencia Colectiva VICES. En https://www.youtube.com/watch?v=VzzzPbJUkVg&t=47s |
Durante o curso, esta
bibliografía completarase con recursos en liña, webgrafía e bases de datos para
o estudo de fontes secundarias de información. Non están incluídos na guía didáctica
porque é información en constante actualización |
Bibliografía complementaria
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Cea D’Ancona, Mª Angeles. (2012). La investigación ‘no
reactiva’ a partir de datos disponibles, en Fundamentos
y aplicaciones en metodología cuantitativa, pp. 155-183. . Madrid,
Síntesis. Corbetta, Piergiorgio. (2010). Las fuentes estadísticasoficiales, en Metodología y Técnicas deInvestigación Social . Madrid, McGraw-Hill. DeMiguel, Amando. 2009. "Historia personal de una desventura: los'foessas'", Política y Sociedad 46(3): 91-102. Fernández Esquinas, Manuel. 2003. "Criterios de calidad en lainvestigación social: la producción de datos sociales", Empiria 6:47-77.
García Ferrando, M., Ibáñez, J. y F. Alvira (Comp), 2000. El análisis de larealidad social. Madrid, Alianza (tercera edición revisada).
Porter Theodore M. 2009. "Las estadísticas y el curso de la razón pública:compromiso e imparcialidad en un mundo cuatificado", Empiria 18:19-35.
Reher, D-S e Valero Lobo, Á. (1995). Fuentes de información demográfica enEspaña. Madrid:CIS.
Rio, Manuel. (2008). Uso yabusos de la prensa como fuente de datos sobre acciones colectivas. Empiria nº16: 59-84.
Romanos, Eduardo y Sádaba, Igor. (2022). Evolución de laprotesta en España (2000-2017): un análisis de sus ciclos y características. Revista Española de InvestigacionesSociológicas 177: 89-110.
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos e técnicas de Investigación social/615G01105 | Análise multivariante de datos sociais/615G01206 | Análise demográfica/615G01301 | Metodoloxía da investigación por enquisas/615G01303 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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