Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2. Conocer la gestión y administración de empresas periodísticas |
A6 |
CE6. Gestionar proyectos comunicativos digitales de informativos o de entretenimiento |
A9 |
CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital |
A13 |
CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional |
A14 |
CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital |
A15 |
CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables |
A16 |
CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento |
B7 |
CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C2 |
CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Análise dos distintos modelos de xestión xornalística. |
AP2 AP6 AP13 AP15
|
|
|
Márketing específico para a contorna informativa. |
AP14 AP16
|
BP7
|
|
Análise de audiencias (Analítica web, big data, SEO, Social Paid Media). |
AP9
|
BP7
|
CP2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
-Modelo de xestión.
|
1. Xornalismo na internet:
1.1 Evolución histórica dos medios dixitais
1.2 Modelos actuais de medios dixitais
1.3 Tendencias de futuro
2. Redacción xornalística na internet:
2.1 Fundamentos
2.2 Noticias hipertextuales
2.3 Redacción SEO
3. Xornalismo de datos:
3.1 Fundamentos
3.2 Fontes documentais e procuras avanzadas
3.3 Introdución a Tableau
3.4 Técnicas de obtención de datos (scraping)
3.5 Análise e visualización de datos con Tableau
3.6 Formatos xornalísticos multimedia
4. Claves da transformación dixital:
4.1 Desenvolvemento de produto
4.2 Distribución
4.3 Internalización
4.4 Data |
-Márketing específico. |
1. Google News:
1.1 Que é
1.2. Factores xerais de posicionamento
2. AMP:
2.1. Superficies / formatos específicos para Google
3. Factores principais de posicionamiento:
3.1 Orixinalidade
3.2 Interés
3.3 Frescura
4. Optimización de posicionamento:
4.1. Titular para Google
4.2. A importancia da imaxe
4.3 Texto do artículo
5. Ferramentas de apoio:
5.1. Google Trends
6. Google Discover: O "agregador" de Google
|
-Análise de audiencias. |
1. Google Analytics
2. Estratexias de negocio en medios dixitais
3. Escribir para Google
4. Factores de posicionamento
5. Optimizar o contido
6. Keywords |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A2 |
53 |
0 |
53 |
Seminario |
A14 A15 A16 B7 |
11 |
0 |
11 |
Sesión maxistral |
A2 A6 A9 A13 C2 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Corresponde ao que na memoria verificada denomínase Taller/laboratorio. Realizaranse os seguintes exercícios:
- Exercicio práctico de xornalismo de datos co programa Tableau.
- Exercicio de deseño da presenza orgánica dunha empresa en redes sociais e estratexia de Paid Media da mesma en RRSS. |
Seminario |
Correspóndese co que na memoria de verificación se denomina Masterclass. Trátase de sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector |
Sesión maxistral |
Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que transladan aos alumnos os contidos nucleares da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A6 A9 A13 C2 |
A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. |
20 |
Obradoiro |
A2 |
Inclúese dentro do Obradoiro o método de avaliación de "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título.
O traballo consiste en:
- Elaboración dun exercicio práctico de xornalismo de datos co programa Tableau.
- Exercicio de deseño da presencia orgánica dunha empresa en redes sociais e estratexia de Paid Media da mesma en RRSS. |
80 |
|
Observacións avaliación |
- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Salaverría, R. (2019). Digital journalism. John Wiley & Sons
(). https://analytics.google.com/analytics/academy/.
(). https://www.youtube.com/watch?v=kKPTZNjaKcY&list=PLI5YfMzCfRtZU5Qwzx57HjmZyNE2o5YD.
Gray, J., Bounegru, L., & Chambers, L. (2014). Manual de periodismo de datos . http://interactivos.lanacion.com.ar/manual-data/index.html
Salaverría, R., Martínez-Costa, M. P., & Breiner, J. (2018). Mapa de los cibermedios de España en 2018: análisis cuantitativo. Revista Latina de Comunicación Social, 73 |
Salaverría, R. (2016). “España”. En: Salaverría, Ramón
(coord.). Ciberperiodismo en Iberoamérica. Madrid: Fundación Telefónica y
Editorial Ariel, pp. 169-209. Disponible en: https://www.academia.edu/22420797/Ciberperiodismo_en_Iberoam%C3%A9rica_Espa%C3%B1a Salaverría, R. (2014). Redacción
en internet: libro de apuntes para Ciberperiodismo. [Apuntes inéditos;
no disponibles en la red, se envían como documento adjunto]. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|