Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
CE2 - Conocer y tener la capacidad de analizar el sector de la animación y del videojuego en su vertiente creativa y en su vertiente industrial, así como su evolución histórica. |
A4 |
CE4 - Relacionar y aplicar los principios de la narrativa gráfica y audiovisual. |
A5 |
CE5 - Habilidad para seleccionar, comunicar y dar forma a diferentes mensajes así como para planificar su difusión a través de diversos medios gráficos, audiovisuales y multimedia, atendiendo a las normas de su lenguaje y narrativa. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego. |
B7 |
CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación. |
B8 |
CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio. |
B10 |
CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas. |
B11 |
CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. |
B12 |
CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo. |
C1 |
CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages. |
C3 |
CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective. |
C6 |
CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
C9 |
CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer, identificar e utilizar correctamente os elementos estruturais e os códigos formais e expresivos aplicables á narración gráfica e audiovisual. |
A2 A4 A5
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Narrativa. |
1.1. Estructuras narrativas (Aristóteles, Propp, Todorov, Campbell, Syd Filed...)
1.2. Elementos narrativos. Genette.
1.3. Temas universais |
Tema 2. A Composición |
2.1. Principio de claridade (O contraste, a harmonía).
2.2. Equilibrio estático e dinámico (Centro de interese).
2.3. Fins e funcións da composición
2.4. Composición e expresión
2.5. Equilibrio composicional e peso visual
2.6. A regra dos terzos
2.7. Composición por:
2.7.1. Disposición
2.7.2. Selección
2.7.3. Combinación
2.8. Composición no plano:
2.8.1. Dirección da acción
2.8.2. Separación de figura e fondo
2.9. Composición no tempo |
Tema 3. Linguaxe e narrativa gráfica |
3.1. O cómic e outras manifestacións.
3.2. Elementos característicos e composición (viñeta e contorno, encadre, códigos gestuales, linguaxe corporal, recursos cinéticos, metáforas visuais, elementos fonéticos, cor)
3.2.1. Composición gráfica ( Elementos conceptuais (punto, liña, plano, volume)
3.2.2. Elementos visuais (forma, medida, cor, ton, textura)
3.2.3. Elementos de relación (posición, relación, espazo, gravidade, movemento)
3.3. Personaxes e estereotipos.
3.4. Estratexias narrativas.
3.5. O lector. |
Tema 4. Linguaxe e narrativa audiovisual |
4.1. Elementos espaciais (plano, escena, secuencia, angulación, movementos de cámara, iluminación)
4.2. Elementos temporais (tempo, montaxe, raccord)
|
Tema 5. A posta en escena |
5.1. A Escenografía
5.2. A Luz. Iluminación.
5.3. O vestiario e a caracterización
5.4. A interpretación |
Tema 6. A banda de son |
6.1. Son diegético e extradiegético
6.2. Son sincronico e asincrónico
6.3. Elementos da Banda sonora
6.4. A palabra
6.5. A música
6.6. Os efectos sonoros
6.7. O silencio |
Tema 7. Storyboard |
7.1. Introdución ao storyboard en animación e videoxogo.
7.2. Estrutura básica do storyboard
7.3. Convencións |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A2 A4 B1 B3 B4 B10 B11 C1 C4 C6 C8 C9 |
2 |
4 |
6 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A4 B1 B3 B4 B10 C1 C4 C6 C8 C9 |
26 |
25 |
51 |
Events academic / information |
A4 A5 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
2 |
2 |
4 |
Workshop |
A5 B2 B5 B6 B7 B8 B12 C3 C6 C7 |
20 |
67 |
87 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións expositivas nas que se explicarán os aspectos principais dos bloques temáticos que comprende a materia.
Os materiais necesarios para estudar a materia poñeranse ao dispor dos estudantes. |
Events academic / information |
Exposición oral con apoio audiovisual, a cargo dunha experta en activo relacionada coa igualdad de género e diversidade. Os alumnos poderán resolver as súas dúbidas por medio de preguntas. O taller completarase cunha parte práctica na que a experta desenvolverá ou mostrará exemplos prácticos.
Se non fose posible a presenza dun relator, realizarase unha práctica avaliable relacionada coa axenda 20-30, os Dereitos Humanos, etc. |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Personalized attention |
|
Description |
Clases Maxistrais: Os estudantes recibirán unha atención personalizada e continua durante proceso de aprendizaxe académica mediante un contacto directo co profesor nas clases maxistrais.
Presentacións: O docente supervisará as presentacións que os estudantes realicen durante o semestre, orientando aos alumnos na súa planificación e desenvolvemento.
Resolución de dúbidas no desenvolvemento dos traballos personais e/ou grupais. Os estudantes recibirán durante o proceso de elaboración dos seus traballos unha atención personalizada en función das necesidades que se vaian atopando na procura e análise da información e estrutura dos traballos.
Prácticas: O docente orientará aos alumnos para realizar diferentes exercicios prácticos propostos, analizando casos de estudo que sirvan para detectar e coñecer algunhas das técnicas expostas na materia.
Titorías: O alumnado poderá resolver dúbidas asistindo a titorías individualizadas, con cita previa. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A2 A4 B1 B3 B4 B10 B11 C1 C4 C6 C8 C9 |
Correspondenza do exposto por o estudante cos contidos expostos na aula ou no material de estudo. |
50 |
Workshop |
A5 B2 B5 B6 B7 B8 B12 C3 C6 C7 |
Correspondencia co planteamento do exercicio e coas competencias correspondentes. |
50 |
|
Assessment comments |
- A teoría supón o 50% da nota e a práctica un 50%.
- Para superar a asignatura deben estar aprobadas as dúas partes: teoría e práctica. Para superar a práctica, os alumnos deberán superar todas e cada unha das prácticas.
SEGUNDA CONVOCATORIA/EXTRAORDINARIA - Para superar a materia, só poderán realizar un único exame na segunda convocatoria, na data estipulada oficialmente, para o que deberán ter presentadas as prácticas do curso (50% da nota) e superar un exame teórico (50% da nota) cos mesmos criterios que se marcan na avaliación.
- A forma de avaliación na convocatoria extraordinaria realizarase do mesmo xeito que a segunda convocatoria.
- Actuación contra o plaxio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.
|
Sources of information |
Basic
|
Castillo, J. M. (2016). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. . Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
Eisner, W. (2007). El comic y el arte secuencial : teoría y práctica de la forma de arte más popular del mundo. Barcelona: Norma
Sánchez-Escalonilla (2019). Estrategias de guion cinematográfico. Ariel
Wigan, M. (2008). Imágenes en secuencia: animación, storyboards, videojuegos, títulos de crédito, cinematografía, mash-ups y otras series ilustradas. Barcelona: Gustavo Gili
Eisner, W. (2003). La narración gráfica. Barcelona: Norma
Dondis, D.A. (2017). La sintaxis de la imagen: introducción al alfabeto visual. Barcelona: Gustavo Gili
Hart, J. (2001). La técnica del storyboard : guión gráfico para cine, televisión y animación. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
Fernández Díez y Martínez Abadía (2001). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Ed. Paidós PC
Canet, F. y Prosper, J. (2009). Narrativa audiovisual, estrategias y recursos.. Madrid: Síntesis |
|
Complementary
|
Byrne, M. (1999). Animation: the art of layout and storyboarding. Ireland : Mark T. Byrne Publication
Bordwell y Thompson (1993). Arte cinematográfico. McGraw Hill
Chinn (2006). Cómo escribir una novela gráfica. Norma
McKee (2008). El guion. Alba
Edgar, Marlan y Rawler (2016). El lenguaje cinematográfico. Editorial Parramón
Vogler, C. (2020). El viaje del escritor. Ma non tropo
Gómez Tarín, F.J. (2011). Elementos de narrativa audiovisual: expresión y narración. Santander: Shangrila
Steele (Editor) (2018). Escribir cine. Alba.
Muñoz (2020). Escribir con viñetas, pensar en bocadillos. Es pop ediciones
Tumminello, W. (2005). Exploring storyboarding. New York: Thomson-Delmar Learning
Begleiter, M. (2010). From word to image: storyboarding and the filmmaking process. Studio City: Michael Wiese Productions
McCloud, S. (2018). Hacer comics. Editorial Astiberri
Balló y Pérez (2022). La semilla inmortal.
Tubau (2007). Las paradojas del guionista. Alba
Propp, V. (2020). Morfología del cuento. Madrid: Editorial Fundamentos
Sánchez Navarro, J. (2006). Narrativa audiovisual. Barcelona: UOC
Jiménez Varea (2016). Narrativa gráfica. Narratología en la historieta. Editorial Fragua
Katz, S. (2002). Plano a plano. Plot ediciones
Cristiano, G. (2008). Storyboard design course: the ultimate guide for artists, directors, producers, and scriptwriters. London: Thames & Hudson
Snyder (2023). ¡Salva al gato! . Alba |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
History of Animation and Video Games/616G02003 | Animation and Video Game Production/616G02001 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Scriptwriting/616G02004 | Directing/616G02005 | Production Design for Animation and Video Games/616G02006 | Narrative and Interface Design/616G02038 | Character Development/616G02041 | Environment Drawing and Concept Art/616G02013 |
|
Other comments |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|