Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
CE8 - Diseñar personajes animados con la personalidad y comportamiento definidos a partir de una historia. |
A10 |
CE10 - Conocer las etapas principales del pipeline de una producción de animación o videojuego y su importancia dentro del proceso global. |
A15 |
CE15 - Conocer, comprender y saber aplicar los fundamentos artísticos y las técnicas y métodos necesarios para la creación y animación de personajes virtuales y props. |
A38 |
CE38 - Capacidad de plantear proyectos de animación y llevarlos a cabo en todas sus fases, desde su ideación a su desarrollo, postproducción y presentación. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego. |
B7 |
CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación. |
B8 |
CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio. |
B9 |
CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas. |
B10 |
CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas. |
B11 |
CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. |
B12 |
CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo. |
B13 |
CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Planificar e deseñar as animacións 2D, que se levarán a cabo. |
A8 A10 A38
|
B5 B7 B12 B13
|
C9
|
Dotar de capacidades de emprendemento e de incorporación ó tecido empresarial relacionado coa área. |
|
B1 B2 B4 B11
|
C6 C7 C8
|
Aprender as terminoloxías axeitadas tanto na linguaxe técnica como nas línguas oficial. |
|
|
C1 C4
|
Entender as capacidades das tecnoloxías e metodoloxías aprendidas, as súas alternativas, as suas fortalezas e a súas problemáticas. |
|
B6 B10
|
|
Adquirirá a destreza técnica para utilizar ferramentas de creación multimedia para a realización de animacións en 2D.
|
A15
|
B3 B8 B9
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Animación 2D |
Proceso de animación por cadros.
Proceso de animación por pezas.
Características específicas do deseño e animación de personaxes 2D.
Ferramentas para animación 2D.
Uso e integración de personaxes 2D en videoxogos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A15 B8 B9 C6 C8 |
10 |
10 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B3 B6 B7 B10 B13 C3 |
15 |
40 |
55 |
Traballos tutelados |
A38 B2 B11 B12 C4 C7 C9 |
4.5 |
20 |
24.5 |
Presentación oral |
B1 B4 B5 C1 |
2 |
1 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos temas máis teóricos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Pequenas prácticas de animación 2D. |
Traballos tutelados |
Portfolio de recopilación das prácticas realizadas durante o curso corrixindo os erros identificados. |
Presentación oral |
Presentación final das prácticas e traballo tutelado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Seguemento das prácticas propostas co fin de obter unha elaboración correcta do traballo tutelado final. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A10 A15 B8 B9 C6 C8 |
Probas de duración curta realizadas ao final de cada tema teórico da materia. |
20 |
Presentación oral |
B1 B4 B5 C1 |
Defensa dos traballos tutelados. |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B3 B6 B7 B10 B13 C3 |
Avaliación continua dos pequenos exercicios de animación 2D realizados durante as clases. |
10 |
Traballos tutelados |
A38 B2 B11 B12 C4 C7 C9 |
Recopilación dos exercicios realizados durante o curso nun portfolio corrixindo os erros identificados nas avaliacións previas. Inclúe entrega de memoria. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia é imprescindible a entrega de todas as prácticas de laboratorio e a presentación oral final. Ademáis, débese obter unha nota mínima de 4 tanto na media de todas as prácticas como na nota do traballo tutelado para facer media. De non chegar ao 4, a nota obtida automáticamente será a da nota inferior a 4 ou Non Presentado (no caso de non entregar todas as prácticas ou non levar a cabo a presentación oral). PLAXIO: A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación
obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria
extraordinaria. ESTUDANTES CON MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL: Deberán poñerse en contacto
cos profesores da materia para posibilitar a realización das tarefas
fora da organización habitual da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Cerdá Boluda, J. (2020). Blender: Animación con el Grease Pencil. Dispoñible online en: https://riunet.upv.es/handle/10251/144135 [Data visualización: 09/07/2023]. - Cerdá Boluda, J. (2020). Blender: Preparación del entorno para animación 2D. Dispoñible online en: https://riunet.upv.es/handle/10251/143805 [Data visualización: 09/07/2023]. - Ceballos Tobón, S. F. (2021). El diseño y la creación de personajes en el trabajo del animador 2D, a partir de la interacción de los doce principios básicos de la animación y las técnicas teatrales de Stanislavski y Lecoq (Doctoral dissertation, Facultad de Artes y Humanidades). Dispoñible online en: https://repositorio.ucaldas.edu.co/bitstream/handle/ucaldas/16604/SergioFernando_CeballosTobon_2020.pdf?sequence=1&isAllowed=y [Data visualización: 09/07/2023]. - Medina Fernández, P. (2016). Conceptualización de una webserie de comedia en formato animación 2D: Días de mierda (Bachelor's thesis, Universitat Politècnica de Catalunya). Dispoñible online en: https://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2117/113496/Medina_Fern%c3%a1ndez_Pablo_TFG.pdf?sequence=1&isAllowed=y [Data visualización: 09/07/2023].
- Simon, M. (2003) Producción independiente de animación 2D hacer y vender un cortometraje. Andoain Guipúzcoa: Escuela de Cine y Vídeo. ISBN : 84-932844-7-5- Soto, N. ANIMACIÓN 2D EN LA ÉPOCA MODERNA. Dispoñible online en: https://www.academia.edu/download/46979250/ensayo_naomi.pdf [Data visualización: 09/07/2023]. Proporcionaráselle tamén ao alumnado documentación específica que será utilizada polo profesorado durante toda a materia en formato papel e/ou dixital. |
Bibliografía complementaria
|
|
Manuais proporcionados polo profesorado. - Kothenschulte, D. (2021) The Walt Disney Archives: the animated movies 1921 - 1968. Köln: Taschen. ISBN : 9783836576680 (v. 2). ISBN : 9783836576154 (v. 1). - Pearson, J. (2020) Pearl Jam: art of Do the Evolution. San Diego: IDW Publishing. ISBN : 9781631407413. - Vázquez, A. (2022) Unicorn Wars: art book. Bilbao: Astiberri. ISBN : 978-84-18909-49-8. - Williams, R. (2019). Técnicas de animación: dibujos animados, animación 3D y videojuegos. Madrid: Anaya. ISBN : 978-84-415-4113-9. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002 | Guión/616G02004 | Deseño de Produción para Animación e Videoxogos/616G02006 | Edición e Montaxe/616G02007 | Son/616G02034 | Deseño Sonoro/616G02008 | Sector da Animación e o Videoxogo/616G02009 | Debuxo de Contornas e Arte de Concepto/616G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Interpretación de Personaxes Animados/616G02028 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible, a entrega
dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitaranse en formato virtual ou soporte informático. - Realizaranse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostebilidade nos comportamentos
persoais e profesionais. Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia. Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas, e influirase no entorno para modificalos e fomentar valores de
respeto e igualdade. Deberanse detectar situaciones de discriminación e proporcionaranse accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades a
un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
Recomendase ao alumnado, para un aproveitamento óptimo da materia, un
seguimento activo das clases así como participar nas distintas
actividades e o uso da atención personalizada para a resolución das
dúbidas ou cuestións que lle podan xurdir. |
|