Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A28 |
CE28 - Grabar, editar y mezclar piezas de audio e insertarlas en animaciones y videojuego. |
A29 |
CE29 - Conocer y seleccionar los equipos de sonido adecuados para la producción de obras de creación digital. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego. |
B7 |
CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación. |
B8 |
CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio. |
B10 |
CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas. |
B11 |
CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. |
B12 |
CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo. |
B13 |
CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos. |
C3 |
CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective. |
C6 |
CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
C9 |
CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Gravar, editar e mesturar pezas de audio |
A28
|
B1 B6 B7 B11 B13
|
C3 C6 C9
|
Coñecer e seleccionar os equipamentos de audio empregados nos produtos audiovisuais |
A29
|
B4 B5 B8 B10
|
C8
|
Insertar audio en diferentes produtos audiovisuais |
|
B2 B3 B12
|
C4 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Conceptos iniciais |
- Aprender a escoitar
- Gravar audio
- Qué é a mistura |
2. Introdución ao son |
- Aspectos xerais
- Características do son
- Son dixital |
3. Tecnoloxía do son |
- A mesa de mistura
- Procesadores de efectos
- Salas
- Micrófonos
- Cables e conectores
- Monitores |
4. Son e computadores |
- Conexións
- Subsistema de son dixital
- Sintetizadores
- MIDI
- Compresión de audio
- DAW (Digial Audio Workstation) |
5. O son nun proxecto audiovisual |
- Tarefas relacionadas co son
- Persoal nas diferentes etapas dun proxecto
- A banda sonora |
6. O son nos videoxogos |
- Historia do son nos videoxogos
- Tendencias actuais
- Middlewares: FMOD e WWISE |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A28 A29 B8 B10 B11 B13 C3 |
25 |
46 |
71 |
Objective test |
B1 B2 B3 |
2 |
4 |
6 |
Guest lecture / keynote speech |
B1 C4 C8 |
12 |
10 |
22 |
Supervised projects |
A29 B6 B12 C7 C9 |
10 |
36 |
46 |
Oral presentation |
B1 B3 B4 B5 B7 C6 |
2 |
2 |
4 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Gravación de audio.
Uso básico dun secuenciador para gravar e editar audio
Mestura de audio e aplicación de efectos de son
Son para vídeo e videoxogos |
Objective test |
Proba de avaliación, principalmente da parte teórica. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos temas máis teóricos da materia. |
Supervised projects |
Proxectos propostos relacionados coas técnicas empregadas nas prácticas de laboratorio. |
Oral presentation |
Presentacións e defensa dos traballos e proxectos desenvolvidos na materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Oral presentation |
Laboratory practice |
Supervised projects |
Objective test |
|
Description |
Resolución de dúbidas de teoría ou prácticas, traballos tutelados, etc. en horario de titorías, presencialmente e de forma telemática mediante correo electrónico e Teams.
ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA: Deberá poñerse en contacto co profesorado para posibilitar a realización das tarefas fóra da organización habitual da materia. Este alumnado é responsable de estar ao corrente dos materiais colgados no Campus Virtual, así como das tarefas que por ese medio se propoñan para entrega. Estas entregas, de non ser telemáticas, serán acordadas co estudantado a tempo parcial de xeito que se compatibilice na medida do posible coa súa dispoñibilidade e a do profesorado.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A28 A29 B8 B10 B11 B13 C3 |
Avaliarase a calidade das prácticas relacionadas cos diferentes contidos teóricos e prácticos da materia. |
30 |
Supervised projects |
A29 B6 B12 C7 C9 |
Avaliarase a calidade do proxecto realizado. No proxecto empregarase todo o coñecemento teórico e práctico da materia. |
30 |
Objective test |
B1 B2 B3 |
Proba obxectiva sobre os coñecementos teóricos e prácticos da materia |
40 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a materia é imprescindible entregar todos os traballos
tutelados e acadar unha nota mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10
puntos tanto nos traballos tutelados como nas prácticas de laboratorio e
na proba obxectiva. Os criterios de avaliación da segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario De acordo coa normativa da UDC en relación ao
estudantado matriculado a tempo parcial, o réxime de asistencia a clase
non afectará negativamente ao proceso de avaliación, admitíndose nesta
materia a dispensa académica para a asistencia solicitada polas canles
institucionais habilitadas ao efecto. Porén, esta flexibilidade
asistencial non eximirá da entrega de traballos tutelados e prácticas
nos mesmos prazos fixados para o estudantado a tempo completo.
|
Sources of information |
Basic
|
Stanley R. Alten (2008). El sonido en los medios audiovisuales. Madrid, Escuela de Cine y Vídeo
Julio Crespo Viñegra (2003). Música Digital. Madrid Anaya
Manuel López Ibáñez (2021). Produccion musical y diseño de sonido para videojuegos.. Madrid: Editorial Sintesis
David Lewis Yewdall (2008). Uso práctico del sonido en el cine. Madrid, Escuela de Cine y Vídeo |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Realizarase a través do Campus Virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos - En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. En relación á perspectiva de xénero, traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario
e proveitoso á vida universitaria. |
|