Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Deseño de Niveis e Xogabilidade Código 616G02037
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Seoane Nolasco, Antonio José
Correo electrónico
antonio.seoane@udc.es
Profesorado
Seoane Nolasco, Antonio José
Correo electrónico
antonio.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é que os alumnos aprendan os conceptos básicos de deseño dun xogo, así como a crear unha experiencia lúdica para un videoxogo.
Os alumnos aprenderán a deseñar a xogabilidade combinando distintas mecánicas e regras de xogo e integrándoas nos espazos ou niveis de xogo. Tamén coñecerán distintas técnicas para manter a motivación e interese do xogador.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
O obxectivo desta materia é que os alumnos aprendan os conceptos básicos de deseño dun xogo, así como a crear unha experiencia lúdica para un videoxogo. Tamén coñecerán distintas técnicas para manter a motivación e interese do xogador. A10
A19
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9
Os alumnos aprenderán a deseñar a xogabilidade combinando distintas mecánicas e regras de xogo e integrándoas nos espazos ou niveis de xogo. A10
A19
A20
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución ao deseño de videoxogos 1.1. Concepto de videoxogo
1.2. Tipos de xogadores e elementos motivadores
1.3. O papel do deseñador
2. Mecánicas e sistemas 2.1. Conceptualizando o xogo
2.2. Mecánicas de xogo
2.3. Game loops
2.4. Sistemas de xogo
2.5. Exemplos de sistemas
2.6. Tipos de mecánicas
2.7. Recompensas
2.8. Equilibrio e balance
3. Estrutura e fluxo 3.1. Retos
3.2. Quests
3.3. Estrutura dun xogo
3.4. Fluxo de pantallas de xogo
4. Metodoloxías e teorías de deseño 4.1. Teoría do flow ou psicoloxía da experiencia óptima (Mihály Csikszentmihályi)
4.2. Psicoloxía da aversión á perda
4.3. Modelo PENS (Richard Ryan, Scott Rigby)
4.4. As 3 c’s do deseño de videoxogo (Scott Rogers)
4.5. Deseño contorna a unha mecánica core (Charmie Kim)
4.6. Loops e arcos (Daniel Cook)
4.7. 4 Capas, unha aproximación ao deseño narrativo (Thomas Grip)
4.8. Metodoloxía MDA: Mecánicas, Dinámicas e Estéticas (Hunicke, Leblanc, Zubek)
4.9. Deseño top down e bottom up
4.10. Deseño holístico
5. Progresión 5.1. Introdución: progresión
5.2. A era arcade
5.3. A era composite
5.4. Éraa set pieces
5.5. Sistemas de progresión
6. Introdución ao deseño de niveis 6.1. Que é un nivel?
6.2. O papel do deseñador de niveis
6.3. Niveis segundo o xénero
7. O proceso de deseño de niveis 7.1. Introdución
7.2. Requisitos do nivel
7.3. Conceptualización do nivel
8. Fundamentos do deseño de niveis 8.1. Introdución
8.2. O espazo de xogo
8.3. Control do fluxo do nivel
8.4. Guiado do xogador
8.5. Progresión no nivel
8.6. Principios dun bo deseño de niveis
9. Pipeline de creación de niveis 9.1. Workflow de creación de niveis
9.2. Conceptualización
9.3. Layout
9.4. Listas de produción
9.5. Prototipado
9.6. Construción dos assets do nivel
9.7. Lighting, VFX e postpo
9.8. Optimización e testeo
9.9. Exemplos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 A19 A20 B7 B9 B10 B11 C8 26 0 26
Traballos tutelados A10 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C7 C8 C9 11.5 42.5 54
Traballos tutelados A10 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C7 C8 C9 11.5 42.5 54
Proba oral A10 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B11 B13 B14 C1 C6 C9 0 6 6
Proba oral A10 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B11 B13 B14 C1 C6 C9 1 8 9
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases maxistrais de docencia que se usan para ensinar a teoría da materia.
Traballos tutelados Traballo de deseño de xogos a realizar polos alumnos nun grupo e con apartados individuais.
Traballos tutelados Traballo de deseño de nivéis a realizar polos alumnos nun grupo e con apartados individuais.
Proba oral Vídeos curtos feitos polos alumnos de xeito regular que deben mostrar e xustificar os avances realizados individualmente no traballo en grupo sobre o tema.
Proba oral Presentación final do traballo en grupo e defensa diante dos profesores da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Traballos tutelados
Descrición
Recoméndase ao alumnado realizar titorías co profesorado da materia para aclarar dúbidas sobre a elaboración dos traballos da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba oral A10 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B11 B13 B14 C1 C6 C9 Presentación final do traballo en grupo e defensa diante dos profesores da materia 10
Traballos tutelados A10 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C7 C8 C9 Traballo de deseño de xogos a realizar polos alumnos nun grupo e con apartados individuais. 35
Proba oral A10 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B11 B13 B14 C1 C6 C9 Vídeos curtos feitos polos alumnos de xeito regular que deben mostrar e xustificar os avances realizados individualmente no traballo en grupo sobre o tema. 15
Traballos tutelados A10 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C7 C8 C9 Traballo de deseño de nivéis a realizar polos alumnos nun grupo e con apartados individuais. 40
 
Observacións avaliación

Notas sobre a entrega de traballos:

- Será necesario entregar todos os traballos grupais completos e con todos os apartados pedidos para poder aprobar a materia.

- Na avaliación de todas as convocatorias só computarán os traballos subidos nas tarefas do Campus Virtual para esa convocatoria, non se poderán entregar tarde nin por outra vía das indicadas.

Avaliación para a segunda oportunidade en xullo e para a convocatoria extraordinaria en decembro:

- Os pesos da avaliación das dúas metodoloxías de "Traballos tutelados" permanecerán inalteradas.

- Só subiranse os traballos que teñan modificacións, para aqueles traballos non entregados na devandita convocatoria, cualificaranse igual que na convocatoria anterior.

- Modificaranse as dúas probas orais, que serán sustituídas por unha única proba oral que pesará o 25% da calificación final e que consistirá nunha exposición e defensa individual ante os profesores da materia dos traballo de deseño en grupo realizado.

Notas sobre a avaliación:

No caso de alumnado con dispensa académica realizarase a supervisión dos traballos nas titorías da materia. Devanditos traballos poderanse realizar cos recursos proporcionados sen necesidade de asistencia presencial, aínda que se recomenda a asistencia a titorías. En calquera caso, os alumnos con dispensa académica deberán realizar de maneira presencial a presentación oral dos traballos.

As presentacións e recursos utilizados na materia poñeranse a disposición do alumnado. 

As faltas de ortografía e gramática se terán en conta na calificación. Un traballo con faltas de ortografía non se considerará aceptable e se calificará con un suspenso.

Deben de entregarse todos os traballos tutelados para aprobar a materia. En caso de non entregarse algún dos traballos, deberá de consultarse cos profesores da materia.

No caso da proba oral, todos os alumnos que se presenten á devandita convocatoria deberán asistir á duración completa de toda a proba, chegando antes do comezo da mesma e asistindo a todas as presentacións da devandita convocatoria. Unha vez empezada a proba, non se permitirá a entrada na aula.

A mala presentación dos traballos (documento mal estruturado, índices erróneos, fontes de texto de tamaño aleatorio, textos cortados, imaxes pouco lexibles, mala redacción, etc.) afectará negativamente na cualificación dos mesmos ata o punto de poder ser cualificados cun suspenso. 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica Raph Koster (2013). A Theory of Fun for Game Design. Second Edition. O'Reilly Media
Tracy Fullerton (2018). Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Fourth Edition. CRC Press
Jeannie Novak (2011). Game Development Essentials: An Introduction (Tercera edición). Delmar Cengage Learning
Jeannie Novak , Travis Castillo (2008). Game Development Essentials: Game Level Design. Delmar Cengage Learning
(). GDC YouTube Channel. https://www.youtube.com/channel/UC0JB7TSe49lg56u6qH8y_MQ.
Scott Rogers (2014). Level Up! The Guide to Great Video Game Design. Second Edition. Wiley
Katie Salen (2004). Rules of Play: Game Design Fundamentals. The MIT Press
Jesse Schell (2019). The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. CRC Press
Flint Dille, John Zuur Platten (2008). The Ultimate Guide to Video Game Writing and Design. Lone Eagle

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño de Produción para Animación e Videoxogos/616G02006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño Narrativo e de Interfaces/616G02038
Deseño Sonoro/616G02008

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

  • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
  • A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
  • De se realizar en papel:
    • Non se empregarán plásticos.
    • Realizaranse impresións a dobre cara.
    • Empregarase papel reciclado.
    • Evitarase a impresión de borradores.

2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).

5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías