Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A5 |
Coñecer e dominar os procedementos e ferramentas de busca de información, tanto en fontes primarias como secundarias nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
A6 |
Ser capaz de analizar, organizar, seleccionar, clasificar e compilar a información recollida no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A14 |
Planificar, redactar e expoñer verbalmente un traballo de investigación na área das Ciencias da Actividade Física e o Deporte. |
A15 |
Redactar de forma precisa e con un uso apropiado da linguaxe científica unha memorias de investigación nas Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
A16 |
Ser capaz de incorporar novas tecnoloxías e integrar coñecementos doutros ámbitos profesionais e científicos. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Ser capaz de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte. |
B9 |
Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte. |
C1 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas. |
C2 |
Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte |
C3 |
Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte. |
C4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer e saber identificar e xestionar as diferentes fontes de información |
AR5 AR6 AR16
|
BR1 BR2 BR5 BR9
|
CR1 CR4
|
Coñecer e saber utilizar os programas de procura bibliográfica |
AR5 AR6 AR16
|
BR1 BR2 BR5 BR9
|
CR4
|
Conocer y saber utilizar las normas APA y Vancouver |
AR14 AR15 AR16
|
BR4 BR7
|
CR2 CR3
|
Saber utilizar polo menos un xestor bibliográfico |
AR6 AR16
|
BR7
|
CR4
|
Coñecer e saber utilizar as técnicas de redacción dun artigo científico |
AR4 AR14 AR15 AR16
|
BR2 BR3 BR4 BR7 BR9
|
CR2 CR3 CR4
|
Saber redactar un informe ou unha memoria de investigación |
AR6 AR15
|
BR3 BR4 BR7 BR9
|
CR1 CR2 CR3
|
Saber redactar a resposta a unha revisión |
AR6 AR14 AR15
|
BR3 BR4 BR9
|
CR1 CR2
|
Coñecer a importancia da identificación do autor (nome e filiación) para lograr a maior visibilidade posible nos motores de procura bibiográficos |
AR4 AR5 AR6 AR14 AR15
|
BR1 BR2
|
CR1 CR2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. As fontes documentais. Normalización |
1.1. Identificación de autor: nome e filiación
1.2. As fontes de normalización bibliográfica: normas ISO, APA e Vancouver.
1.3. Uso de bases de datos científicas: Sport Discus, Scopus, Web of Science.
1.4. Xestión da bibliografía: End Note, RefWorks, Mendeley. |
2. A comunicación científica |
2.1. Lectura rápida e análise de artigos (incluíndo o risco de sesgo).
2.2. Redacción de textos científicos e sometemento de artigos.
2.3. Comunicación técnico-científica en inglés en ciencias da actividade física, deporte e saúde.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
10 |
20 |
30 |
Supervised projects |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
0 |
30 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
5 |
0 |
5 |
Objective test |
A5 B1 |
2 |
6 |
8 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
Actividades nas que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno debe desenvolver de forma autónoma a análise e resolución dos problemas e exercicios. |
Supervised projects |
Serán realizados polo alumno baixo a supervisión do profesor. Poderanse propoñer tanto traballos individuais como en grupo. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos principais contidos teóricos da materia con axuda de medios audiovisuais. |
Objective test |
Cuestionario de preguntas de ensaio e tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Problem solving |
|
Description |
Os alumnos terán á súa disposición titorías personalizadas de forma presencia (previa cita) ou virtual (plataforma de tele-formación ou correo electrónico) para orientar os traballos e resolver as dúbidas que puidesen xurdir durante a súa elaboración. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A5 B1 |
No Tema 1: Consistirá en unha proba práctica na que o alumnado deberá respostar (e incluir capturas de pantalla) a cuestions relacionadas cós contidos do tema.
No Tema 2: Consistirá nun cuestionario tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos e sobre a súa aplicación en situacións simuladas. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
A presenza dos/as estudantes na aula durante a impartición dos contidos do tema 2, "A comunicación científica", terase en conta porque durante as sesións propoñeranse tarefas e debates nos que só poderán participar se están presentes. |
10 |
Supervised projects |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Practical work where apply the relative contents to the sources of bibliographic normalization, the use of scientific database and the management of the bibliography. |
40 |
Problem solving |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Analyse an article, detect the deficiencies in the preparation of the different sections and propose an alternative to the same. |
30 |
|
Assessment comments |
Os textos e probas presentaranse ao alumno redactados no idioma de impartición da materia (castelán). Se algún alumno desexase unha copia do mesmo noutro idioma oficial da UDC deberá solicitalo ao profesor coordinador unha semana antes da data da súa realización. Todo o exposto con anterioridade será de aplicación tanto para o alumnado con dedicación a tempo completo como para aquel con dedicación a tempo parcial. No caso da Sesión Maxistral (metodoloxía de avaliación que require asistencia), o alumno/a con matrícula a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia traspasarase o 10% da avaliación á proba obxectiva, que pasará a ponderar un 30% nestes casos. A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará a cualificación de suspenso na convocatoria e respecto á materia na que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario (Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, art. 11, apdo 4 b). Entenderase por fraude académica calquera comportamento premeditado tendente a falsear os resultados dun exame ou traballo, propio ou alleo, realizado como requisito para superar unha materia ou acreditar o rendemento académico (Lei 3/2022, do 24 de febreiro, de convivencia universitaria; art. 11, apdo g)
|
Sources of information |
Basic
|
Sandra V. Kotsis, Kevin C. Chung (2010). A Guide for Writing in the Scientific Forum. Plast Reconstr Surg. 2010 November; 126(5): 1763–1771
Patrias K. (2007). Citing medicine: the NLM style guide for authors, editors, and publishers. National Library of Medicine (US)
M. Carmen Rodríguez Otero (2015). Guía de uso de Mendeley.
Elena D. Kallestinova (2011). How to Write Your First Research Paper. Yale J Biol Med. 2011 September; 84(3): 181–190
American Psychological Association (2013). Publication Manual of the American Psychological Association. American Psychological Association - Washington, DC
Charles T. Quinn, A. John Rush (2009). Writing and Publishing Your Research Findings. J Investig Med. 2009 June; 57(5): 634–639 |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Co fin de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería conveniente que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder os cuestionarios que avalían a docencia do profesorado en cada materia. |
|