Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Manexar paquetes informáticos para a introdución e análise dos datos recollidos no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A11 |
Ser capaz de seleccionar de forma correcta os modelos de análise de datos apropiados para os deseños de investigación máis utilizados no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A12 |
Coñecer e utilizar de forma efectiva os procedementos necesarios para realizar a depuración inicial e a análise descritivo dos datos |
A13 |
Executar as técnicas de análise estatístico máis utilizadas na investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B5 |
Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Coñecer e comprender o campo de estudo da actividade física, saúde e deporte, adquirindo un suficiente de habilidades e métodos de investigación en dicha área. |
B7 |
Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte. |
B9 |
Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte. |
C1 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas. |
C2 |
Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte |
C3 |
Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte. |
C4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e saber utilizar as técnicas de análises exploratorio dunha base de datos |
AI10 AI11 AI12 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI6 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3 CI4
|
Coñecer e saber realizar un contraste de hipótese. |
AI10 AI11 AI12 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI6 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3 CI4
|
Saber analizar os resultados e interpretalos. |
AI10 AI11 AI12 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI6 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3 CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise exploratorio de datos nas ciencias da actividade física e o deporte |
- Depuración e análise de datos.
- Tratamento de valores perdidos.
- Estatística descritiva: unidades de posición, de tendencia central, de dispersión
e de forma.
-Representacións gráficas.
|
Análise de datos inferencial nas ciencias da actividade física e o deporte
|
- Contraste de hipótese.
- Relación entre variables: correlación e regresión.
- Técnicas paramétricas e non paramétricas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
5 |
70 |
75 |
Proba de resposta múltiple |
A10 A11 A12 A13 B2 B6 B7 |
0 |
8 |
8 |
Sesión maxistral |
A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
15 |
2 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Actividades nas que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno debe desenvolver de forma autónoma a análise e resolución dos problemas e/ou
exercicios. |
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test con resposta múltiple. Realizarase mediante cuestionario on- line na data oficial de avaliación recollida nos horarios do máster |
Sesión maxistral |
Exposición dos principais contidos teóricos da materia con axuda de medios audiovisuais
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A10 A11 A12 A13 B2 B6 B7 |
Exámen tipo test que consiste en expor unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só una delas é válida.
O exame presentarase ao alumno redactado no idioma de impartición da materia (isto é castelán). Se algún alumno desexa unha copia do mesmo no outro idioma oficial da UDC, deberá solicitalo ao profesor coordinador unha semana antes da data de realización |
20 |
Solución de problemas |
A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Elaboración e desenvolvemento de forma autónoma dun suposto práctico. |
80 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación do apartado de solución de problemas consistirá na elaboración e desenvolvemento de 3 supostos prácticos. No primeiro deles os/-as estudantes deberán facer unha anális descriptiva dunha base de datos. No segundo dos supostos o alumnado deberá resolver diferentes tarefas relacionadas cos fundamentos da inferencia estatística así coma un análisi de asociación entre variables cuantitativas. A tercera das tarefas conlevará a aplicación de diferentes probas tanto paramétricas coma non paramétricas. O primeiro suposto representa un 20% da calificación deste apartado, mentres que o segundo e terceiro suposto ponderan cada un, un 40% da calificación neste apartado. A proba de resposta múltiple consitirá nun cuestionario tipo test, con 5 posibles alternativas das cales unha sóla será correcta. Restarase unha resposta correcta por cada 4 incorrectas A materia será superado cando a suma das calificación ponderadas dos dos apartados sexa igual ou superior a 5 nunha escala 0-10. Os diferentes apartados superados serán conservados en oportunidades sucesivas. Todo o anteriormente exposto é de aplicación tanto para alumnos con matrícula a tempo completo como a tempo parcial. A realización fraudulenta de proba ou actividades de avaliación
implicará a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta
e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de
primeira oportunidade, se fose necesario (Regulamento disciplinar do
estudantado da UDC, art. 11, apdo 4 b). Entenderase por fraude académica
calquera comportamento premeditado tendente a falsear os resultados dun exame
ou traballo, propio ou alleo, realizado como requisito para superar unha
materia ou acreditar o rendemento académico (Lei 3/2022, do 24 de febreiro, de
convivencia universitaria; art. 11, apdo g).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martínez-González, Miguel Ángel; Sánchez Villegas, Almudena; Faulín Fajardo, Javier. (2006). Bioestadística amigable. Díaz de Santos
Field, Andy (2009). Discovering Statistics Using SPSS (Introducing Statistical Methods Series). Londres: SAGE
García-Pérez, Alfonso (2008). Estadística aplicada: conceptos básicos. UNED
García-Pérez, Alfonso. (2011). Estadística Básica con R. UNED
Glantz, Stanton A.; Slinker, Bryan K (1990). Primer of Applied Regression & Analysis of Variance. McGraw-Hill
Ferrán Aranaz, Magdalena (2001). SPSS para Windows. Análisis estadístico. McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Argimon Pallas, Josep Mª y Jiménez Villa, Josep (2000). Métodos de investigación. Madrid. Harcourt. Bernal, César Augusto (2006). Metodología de la investigación. México. Prentice Hall. Camacho Rosales, Juan (2005). Estadística con SPSS para Windows. Madrid. Ra-Ma. Dawson, Gail F. (2009). Interpretación fácil de la bioestadística. Barcelona. Elsevier. Delgado Rodríguez, Miguel y Domenech Massons, Josep Mª (2006). Investigación Científica: fundamentos metodológicos y estadísticos. Barcelona. Signo. Ferrán Aranaz, Magdalena. (1997). SPSS para Windows: programación y análisis estadístico. Madrid. McGraw-Hill Martínez-González, Miguel Ángel, de Irala, Jokin y Faulín Fajardo, Francisco Javier (2001). Bioestadística amigable. Díaz de Santos. Madrid Thomas, Jerry R. y Nelson, Jack K. (2007). Métodos de investigación en actividad física. Barcelona. Paidotribo. Wasserman, Larry (2004). A concise course in statistical inference. New York. Springer. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Co fin de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso
centro, sería conveniente que o alumnado atendese á solicitude realizada
pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no
proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza
baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder os cuestionarios que avalían a docencia do profesorado en cada materia |
|