Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva. |
A25 |
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. |
A26 |
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B15 |
Comprender e saber utilizar as importantes posibilidades que a educación física e o deporte teñen para xerar hábitos sociais e valores democráticos (coeducación de xéneros, respecto á diversidade social e cultural, cooperación, competición respectuosa, compromiso co contorno…). |
B16 |
Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar, e comprender os requisitos psico e sociomotores das habilidades atléticas
|
A5 A25 A26
|
B1 B4 B10 B11 B16 B19
|
C1 C7 C8
|
Conocer os elementos técnico-tácticos que estructuran as habilidades atléticas e executalas básicamente. |
A25 A26
|
B1 B2 B4 B15 B16
|
C1 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- BLOQUE TEMATICO 1º: ASPECTOS XERAIS
- BLOQUE TEMATICO 2º: AS CARREIRAS
- BLOQUE TEMATICO 3º: OS SALTOS
- BLOQUE TEMATICO 4º: OS LANZAMENTOS
|
Introducción ao estudo do atletismo
Os marcos sociais da práctica atlética
Introducción á didáctica do atletismo
Introducción á iniciación atlética
Introducción aos desplazamentos atléticos
As carreiras de velocidade
As carreiras de relevos
As carreiras de vallas
As carreiras de resistencia e obstáculos
A Marcha atlética
Introducción aos saltos
O salto de lonxitude
O triple salto
O salto de altura
O salto con pértega
Introducción aos lanzamentos
O lanzamento de peso
O lanzamento de xabalina
O lanzamento de disco
O lanzamento de martelo
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A25 A26 |
1 |
1 |
2 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B1 |
1 |
6 |
7 |
Análise de fontes documentais |
B10 C8 |
1 |
16 |
17 |
Práctica de actividade física |
A25 B11 C4 |
28 |
28 |
56 |
Sesión maxistral |
A25 B2 B15 |
8 |
16 |
24 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B1 B4 |
1 |
16 |
17 |
Discusión dirixida |
B16 C1 C6 C7 |
3 |
3 |
6 |
Proba mixta |
B19 |
1 |
14 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura, contextualización e nivel de importancia nos diferentes ámbitos profesionais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e participación e eventos académicos ou deportivos relacionados có atletismo |
Análise de fontes documentais |
Revisión da bibliografía específica relacioada cos contidos da asignatura |
Práctica de actividade física |
Práctica dirixida para o aprendizaxe das habilidades atléticas |
Sesión maxistral |
Explicación teórica con apoio audiovisual dos fundamentos atléticos básicos |
Traballos tutelados |
Elaboración dun traballo relacionado coas habilidades atléticas, portafolio, ... baixo a dirección e tútela do profesor |
Discusión dirixida |
Debate sobre calquera tema dos contidos, moderado polo profesor |
Proba mixta |
Proba de avaliación obxectiva sobre o temario, de resposta breve, longa, multiple ou de execución práctica fisico deportiva |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O profesor responderá as dúbidas que poida ter o/a alumno/a sobre as fontes documentais a consultar, facendo un seguimento do proceso
O profesor estará á disposión do alumnado para orientalo na elaboración do seu traballo, facendo un seguimento constante da evolución do mesmo, garantindo os obxectivos do mesmo
O/A alumno/a poderá consultar tódalas dúbidas e inquedanzas en relación cos contidos da materia, antes e despois da realización da proba, podendo facelo de xeito presencial ou a través do correo electrónico ou da plataforma MOODLE.
MATRICULA PARCIAL: Excepcionalmente se personalizaran caso a caso as Medidas de Atención.
Metodología específica personalizada o trabajo dinámico según casos de matrícula parcial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B19 |
A proba mixta consistirá en duas partes: un examen teórico e outro práctico. O primeiro, examen final, como método de valoración da adquisición de competencias de tipo conceptual (saber). Supondrá o 30% de calificación final. Por outro lado, valorarase o nivel de competencia motriz nas disciplinas atléticas indicadas polo profesor, a través de avaliacións prácticas (20%), sendo necesario obter un aprobado nas duas partes.
|
50 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B1 B4 |
Valorarase tanto o proceso como o producto final do traballo realizado polo/a alumno/a (portafolios), conforme aos requerimentos indicados polo profesor. Para superar a materia, aparte das outras partes de avaliación, será necesario aprobar tamén o traballo tutelado (mínimo de 1,25 puntos sobre 2,5 puntos). En caso de non aprobar o portafolios, non se faría media co resto de partes da avaliación, tendo a materia suspensa. |
25 |
Práctica de actividade física |
A25 B11 C4 |
Considerando a modalidade presencial da asignatura, e que as actividades presenciais son imprescindibles na práctica da actividade física e no deporte, non se establece outra alternativa á presencialidade mínima obrigatoria. En consecuencia, será necesario acadar un mínimo de 1,75 puntos nesta parte (70% de 2,5 puntos) para poder presentarse a los exámenes teórico prácticos. Valorarase a participación e implicación do/a alumno/a en cada unha das sesións, asi como a correcta realización das diferentes técnicas atléticas. Para superar esta metodoloxía é necesario que o/a alumno/a asista, como mínimo, ao 70 % das sesións teórico-prácticas. Esta participación valorarase do seguinte xeito: a participación activa do/a alumno/a en cada práctica conlevará 1 punto, o feito de non realizala baixará a puntuación ata 0,5 puntos, sempre que se encontre presente. En total, será necesario acadar un mínimo do 70% da puntuación máxima (100%). O alumnado que non cumpra este porcentaxe obrigatorio de asistencia ás clases teórico-prácticas didácticas non aprobará a materia e deberá presentarse ás clases do curso seguiente. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Considerando que cada convocatoria consta de dúas oportunidades (xuño-xullo), ás probas de evaliación continua e final
aprobadas na primeira oportunidade quedarán liberadas na segunda oportunidade. Pero ás partes aprobadas non se manteñen cando se cambia de convocatoria. O criterio establecido polo profesor para a obrigatoriedade das prácticas para alumnos lesionados, alto rendemento, e alumnado con discapacidade, dependerá do momento do curso e tipo de lesión. O profesor poderá establecer actividades alternativas segundo os diferentes supostos, asegurando sempre un mínimo de competencia e vivencia motriz. MATRICULA PARCIAL: Mesmos criterios de avaliación que para o resto de estudantes na segunda oportunidade, Metodoloxía específica personalizada o traballo dinámico según os casos de matrícula parcial. Os examenes estarán no idioma de impartición da asignatura, os alumnos podrán responder no idioma da su elección. Si se desea en outro idioma se solicitará unha semana antes da fecha de realización. - - "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas asactividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piasenta, J. (2001). Aprender a observar. Barcelona. Inde
Hornillos, I. (2000). Atletismo. Barcelona. Inde
Bravo, J., Pascua, M., Gil,F., Ballesteros, J.M., Campra, E. (1992). Atletismo I. Carreras y marcha. Madrid. COE
Bravo,J., López, F.; Hans, R.; Seirul’lo, F. (1992) (1992). Atletismo II. Saltos. Madrid.COE
Bravo,J., Martínez, J.L.; Durán, J.; Campos J, (1993). Atletismo III. Lanzamientos. Madrid. COE
Kramer, K. (1993). Atletismo-Lanzamientos. Barcelona. Paidotribo
Hornillos, I. (2005). Bases y fundamentos del atletismo. A Coruña. INEFG
Hubiche, J.L. y Pradet, M. (1999). Comprender el atletismo. Su práctica y su enseñanza. Barcelona. Inde
Seners, P. (2001). Didáctica del atletismo. Barcelona. Inde
Hornillos, I.; Tuimil, J.L. (1995). Habilidades atléticas. Santiago. LEA
Hornillos, I.; Tuimil, J.L. (1995). Las fases de la formación atética I. Revista Galicia Atlética. A Coruña. Federación Gallega de atletismo
Hornillos, I.; Tuimil, J.L. (1995). Las fases de la formación atletica II. Revista galicia atlética, nº 2. A Coruña. Federación gallega de atletismo
Campos, J.; Gallach, J.E. (2004). Las técnicas de atletismo. Manual práctico de enseñanza.. Barcelona. Paidotrobo
Goriot, G. (1987). Tecnique e pedagogie de les sauts.. Paris. Vigot |
http://www.atletismogalego.org/ http://www.rfea.es/ http://www.iaaf.org/ |
Bibliografía complementaria
|
Le Boulch (1991). El deporte educativo. Barcelona. Paidós
Le Boulch (1991). La educación psicomotriz en la escuela primaria. Barcelona. Paidós
Mosston, M. (1982). La enseñanza de la educación física. Barcelona. Paidós
Durántez, C. (1977). Las olimpiadas griegas. Madrid. COE
Dison, G. (1980). Mecánica del atletismo. Buenos Aires-Staiúm
Pascual. J. (1995). Reglamento oficial comentado de atletismo. Barcelona. Flash Books |
VV. AA., Atletismo iniciación II. Cuaderno de atletismo nº 34, Madrid, R.F.E.A., 1994.
VV. AA., Atletismo iniciación III. Cuaderno de atletismo nº 39, Madrid, R.F.E.A., 1997. VV. AA., Atletismo iniciación IV. Cuaderno de atletismo nº 46, Madrid, R.F.E.A., 2000 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Iniciación en deportes I (Atletismo I) (optativa) /620G01310 | Iniciación en deportes V (Atletismo II) (optativa)/620G01413 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Pedagoxía da actividade física e do deporte/620G01001 | Anatomía e cinesioloxía do movemento humano/620G01002 | Teoría e historia da actividade física e do deporte/620G01003 | Bases da educación física e deportiva/620G01004 | Habilidades ximnásticas e a súa didáctica/620G01009 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase levar o traballo ao día, non deixando ningún concepto, nin obxectivo básico de cada sesión sen compreder, contando coa atención personalizada do profesor. “Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de
calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude
realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no
proceso de avaliación das materias cursadas e cuxa chamada realiza baixo o nome
de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia
do profesorado en cada materia”. |
|