Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Coñecer e analizar a cultura deportiva e propoñer os cambios necesarios, na propia e na das persoas coas que traballa, desde a ética e o xogo limpo, as diferenzas de xénero e a visibilidade dos discapacitados. |
A7 |
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. |
A14 |
Deseñar, planificar, avaliar técnico-cientificamente e desenvolver programas de exercicios orientados á prevención, a reeducación, a recuperación e readaptación funcional nos diferentes ámbitos de intervención: educativo, deportivo e de calidade de vida, considerando, cando fose necesario as diferenzas por idade, xénero, ou discapacidade. |
A24 |
Deseñar, planificar, avaliar técnica e cientificamente e administrar programas de actividade física adaptada a persoas e diferentes grupos de poboación con discapacidade, ou que requiran atención especial. |
A29 |
Identificar os riscos para a saúde que se derivan da práctica de actividade física insuficiente e inadecuada en calquera colectivo ou grupo social. |
A33 |
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B3 |
Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. |
B6 |
Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B17 |
Promover e avaliar actividades de ampliación curricular, referentes á creación de hábitos autónomos de actividade física e deporte. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e saber diferenciar e discriminar os distintos tipos de necesidades especiais e as súas principais repercusións psicomotrices. |
A3 A7 A14
|
|
|
Saber deseñar, planificar, avaliar e administrar na práctica os programas de actividade física e deporte adaptado en educación formal e outros contextos (terapéutico, recreativo, competitivo). |
A24 A29
|
B2 B3 B5 B6
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar recursos metodolóxicos suficientes para favorecer os procesos de inclusión das persoas con necesidades especiais a través da actividade física e o deporte adaptado. |
A33
|
B1 B2 B11 B17 B19
|
C4 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE 1: Actividade física e deporte adaptado para poboacións con necesidades especiais: coñecemento, indicacións e contraindicaciones. |
TEMA 1: Fundamentos básicos de actividade física e deporte adaptado
1.1.- Bases conceptuais sobre Actividade Física Adaptada.
1.1.1.- Definicións.
1.1.2.- Clasificación.
1.1.3.- Ámbitos de aplicación.
1.1.4.- Programas actuais.
1.2.- Aproximación ao Deporte Adaptado.
1.2.1.- Definicións.
1.2.2.- Clasificación.
1.2.3.- Orixe e evolución do deporte adaptado.
1.2.4.- Principais organismos internacionais, nacionais e autonómicos do deporte adaptado.
TEMA 2: O marco legal e as consideracións arquitectónicas e materiais
2.1.- Marco legal.
2.1.1.- Normativa principal.
2.1.2.- Leis específicas.
2.2.- Consideracións arquitectónicas e materiais.
2.2.1.- Principios normativos básicos.
2.2.2.- As instalacións deportivas.
2.2.3.- O material deportivo e as súas adaptacións.
TEMA 3: Poboacións con discapacidade
3.1.- Terminología e clasificación.
3.2.- Clasificación e definición de conceptos.
3.3.- Etiología, avaliación e prevención.
3.4.- Problemática da persoa con discapacidade |
BLOQUE 2: Actitude deontolóxica dentro do contexto escolar obrigatorio en actividade física e deporte adaptado. |
TEMA 4: Adaptacións curriculares individualizadas (ACI) en educación física
4.1.- Cuestións xerais que regulan as ACI.
4.1.1.- Niveis de concreción curricular.
4.1.2.- Plan xeral de atención á diversidade.
4.1.3.- Modalidades de escolarización.
4.1.4.- Principios das ACI.
4.2.- Orixe e sistematización das adaptacións curriculares.
4.2.1.- Actuacións da Administración e dos centros docentes.
4.2.2.- Medidas das adaptacións curriculares.
4.2.3.- Fases das adaptacións curriculares individualizadas.
4.3.- As oito pautas metodolóxicas de actuación en educación física co Alumnado con Necesidades Específicas de Apoio Educativo (ACNEAE). |
BLOQUE 3: Coñecemento e elaboración de programas de intervención en educación física ante necesidades especiais de tipo sensorial, físico e psíquico/comportamental. |
TEMA 5:Educación física e deporte adaptado como elemento favorecedor do proceso de inclusión escolar
5.1.- Educación física e deporte adaptado para ACNEAE con discapacidade sensorial.
5.2.- Educación física e deporte adaptado para ACNEAE con discapacidade física motriz ligada ao sistema nervioso.
5.3.- Educación física e deporte adaptado para o ACNEAE con discapacidade física visceral.
5.4.- Educación física e deporte adaptado para o ACNEAE con discapacidade psíquica. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A7 A29 |
13 |
26 |
39 |
Physical exercise |
A3 A14 A24 A33 B11 |
13 |
0 |
13 |
Mind mapping |
B2 B3 B5 B6 |
3 |
12 |
15 |
Case study |
A7 A24 C6 |
5 |
20 |
25 |
Oral presentation |
B1 B2 B3 B19 C7 |
6 |
12 |
18 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B17 B19 |
2 |
10 |
12 |
Supervised projects |
B2 B3 B17 C4 |
5 |
20 |
25 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Durante este tipo de sesións, farase unha exposición oral dos contidos. Ademais, contarase coa axuda dos medios audiovisuais co fin de clarificar #expor. Os alumnos poderán intervir no momento que o desexen para aclarar calquera contido ou resolver dúbidas respecto da materia impartida. |
Physical exercise |
Trátase dunha técnica para aplicar con grupos reducidos. Ten por finalidade que os alumnos desenvolvan empatía social e sexan capaces de experimentar, mediante simulación, os problemas e dificultades que ten unha persoa con necesidades especiais á hora de realizar actividade física e deporte. |
Mind mapping |
Trátase dunha técnica de traballo individual na que o alumno terá que establecer relacións entre os conceptos crave de cada un dos temas que se impartan. Son representacións que flúen en grao sumo xeral todo o máis detallado. |
Case study |
Enfrontaranse ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumnado sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión dentro do seu grupo de traballo. |
Oral presentation |
Presentación oral Este tipo de metodoloxía é propia dos procesos de ensino-aprendizaxe nos que maior interactuación existe entre o alumnado e o profesorado. Para esta ocasión, terán a oportunidade de expor o "Estudo de casos" que realicen. |
Mixed objective/subjective test |
Consiste nun tipo de proba na que se van a integrar preguntas de ensaio e preguntas obxectivas. En canto ao apartado de ensaio, serán cuestións abertas de desenvolvemento breve. E con respecto ao apartado de preguntas obxectivas, farase tipo test. O idioma de redacción será o castelán; pero se algún alumno desexase facelo noutro idioma (galego ou inglés), non habería ningún inconveniente a condición de que o comunicase por escrito con 30 días de antelación á data oficial do exame. |
Supervised projects |
Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "Como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Fundaméntase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe pola profesora-titora. Realizarase de maneira individual. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Oral presentation |
Case study |
|
Description |
I will attend to those students that need explanations to greater of which have given in the sessions magistrales. With this will procure to favour the study of the asignatura of face to the proof of discrimination.
Also they will consider the queries of those students with matrícula partial that need adaptations for his evaluation. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
B1 B2 B3 B19 C7 |
O alumnado, distribuídos en grupos de tres ou catro persoas, realizarán a exposición do seu "Estudo de casos" coa axuda dun programa de presentacións e diante do resto dos seus compañeiros/as. O tempo máximo será de 15 minutos. |
5 |
Case study |
A7 A24 C6 |
Os/as alumnos/as, distribuídos en grupos de tres ou catro persoas, realizarán un traballo seguindo as indicacións dadas pola profesora nas sesións teóricas.
Importante: A presentación deste traballo farase a través da plataforma Campus Virtual da UDC. Aqueles que non consigan o apto, ou non fosen enviados no tempo acordado e na forma apropiada (ficheiro Word ou PDF), poderán volver presentalos na seguinte oportunidade. |
25 |
Physical exercise |
A3 A14 A24 A33 B11 |
Os/as alumnos/as poderán chegar a obter un máximo de 2 puntos na súa cualificación cuantitativa a condición de que PARTICIPEN ACTIVAMENTE, como mínimo, no 70% das sesións que se impartan. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B17 B19 |
Esta proba está composta por dous apartados de preguntas:
A) Tipo test: Consistirá en 40 preguntas referentes aos contidos expostos ao longo das sesións maxistrais, tanto teóricos como prácticos. Haberá 2 ó 3 opcións de resposta, sendo só unha delas correcta. Para a súa corrección seguirase a fórmula: Puntuación= Acertos - (Erros/número de opcións -1).
B) Tipo ensaio: Farase a formulación de 2 cuestións abertas que as/vos alumnas/deberanvos ser capaces de contestar, de maneira correcta, seguindo todos os requisitos que se expoñan no enunciado de cada unha delas. |
50 |
|
Assessment comments |
1. It
demands assistance for the evaluation: YES 2. The MINIMUM PERCENTAGE OF ASSISTANCE to the
practices so that they compute in the evaluation will be of the: 70% - The assistance to the practical sessions will be evaluated as long as there is an ACTIVE PARTICIPATION; that is to say,
the alumnado involucre in class from the
physical fields-motriz, psychological, affective-emotional and social. Besides, when it finalise the session, will have to answer by writing to a question linked to the practical development of the class.The answer will be given back to the professor in this same moment and will serve to compute the active participation. - All alumnado that, BY REASONS JUSTIFIED And ACCREDITED (competition of elite,
accident, injury, andnfermedad or judicial request) DO not REACH 70% of active participation in the practices BUT YES 60%, will be
able to complement it with a work ofsiones theoretical-practical based in the
contents of the sessions to which have been missing and that they will have to
deliver, like deadline, the same day of the examination. 3. The REQUIREMENTS TO SURPASS THE ASIGNATURA are: 1ª Opportunity: - Practices of physical activity. Compulsory.
Minimum punctuation=1 (maximum 2). - Proofs:
- Objective proofs (partial Questionnaires). Optativas. Minimum punctuation=3 (maximum 6). They
will realise through the Virtual Campus
and in schedule lectivo. It will not realise any questionnaire out of the agreed date to not being by reason justified and accredited as it contemplates in the second section of the point of gives the "Observations evaluation". If it reaches
the minimum punctuation, will not have to realise the mixed Proof. The value of each subject is: - Subject 1: 1 point.
- Subject 2: 1 point.
- Subject 3: 1 point.
- Subject 4: 1.5 points.
- Subject 5: 1.5 points.
- Mixed proof (Final examination). Compulsory. Minimum punctuation=3 (maximum 6). I will
do presencel according to the academic
calendar.
- Learning colaborativo. Compulsory.
Minimum punctuation=0.5 (maximum 1). - Case study. Compulsory. Minimum punctuation=0.5 (maximum 1).
2ª Opportunity: - Practices of physical activity. Compulsory .
Minimum punctuation=1 (maximum 2). - Mixed proof.Compulsory .
Minimum punctuation=4 (maximum 6). - Work tutelado. Optativo (maximum 2). They
will develop, of individual way, a work written top proposal of the professor that serve to
increase the knowledges given in class.
4. The criteria of mantenimientor of parts surpassed for the second opportunity
are: Those sections
that have surpassed at the earliest
opportunity WILL KEEP WHOLE for the immediately back
opportunity. 5. The criteria of maintenance of parts surpassed in
future announcements of evaluation are: For that alumnado that have to go back to enrol and have surpassed any of the blocks, will
respect him the note that dried in said
block during a MAXIMUM OF TWO CONSECUTIVE
COURSES. Of not being like this, will have to fulfil with the requirements
of the matter in his whole. 6. Alumnado With MATRÍCULA
PARTIAL: 1ª Opportunity: - Proofs:
- Objective proofs (partial Questionnaires). Optativas. Minimum punctuation=5 (maximum 8). They will
realise through the Virtual Campus and
in schedule lectivo. It will not realise any questionnaire out of the agreed date to not being by reason justified and accredited as it contemplates in the second section of the point of gives the "Observations evaluation". If it reaches the minimum punctuation, will not have to realise the mixed Proof. The value of each subject is: - Subject 1: 1 point.
- Subject 2: 1 point.
- Subject 3: 1 point.
- Subject 4: 1.5 points.
- Subject 5: 1.5 points.
- Mixed proof (final Examination).Compulsory .
Minimum punctuation=5 (maximum 8). It will do face-to-face according to the academic
calendar.
- Learning colaborativo. Compulsory.
Minimum punctuation=0.5 (maximum 1). - Case study. Compulsory. Minimum punctuation=0.5 (maximum 1).
2ª Opportunity: - Mixed proof. Compulsory.
Minimum punctuation=5 (maximum 8). - Work tutelado. Optativo (maximum 2). They will develop, of individual way, a work written top proposal of the professor that serve to increase the knowledges given in class.
7. Availability
of the languages in relation to the proofs written of evaluation: The language
of editorial of the mixed and objective proofs will be the SPANISH. But if some/to student/to wished to do it in another
language (Galician or English), there would be any problem on condition that
you communicate itand by writing with thirty days of antelación to the official
date of the corresponding proof. 8. Orpciones alternative of evaluation pploughs
SPECIAL CASES: For
the alumnado that present of way justified special educational needs, will
carry out the adaptations curriculares that correspond following the principle
of individualisation and in collaboration with the coordinator of the PAT of
the faculty. 9. It does upsetting in
that, tto the and as already it has mentioned
in the section 3., tol realise THE PARTIAL QUESTIONNAIRES (on-line
proofs), will employ the platform of the UDC, Through
THE VIRTUAL CAMPUS. 10. Very important!: About the CONSEQUENCES OF THE PLAGIARISM in the realisation of the proofs or activities of evaluation: The fraudulent realisation of proof or activities of evaluation will involve directly the qualification of suspense %or201C0%or201D in the matter and in the corresponding announcement, invalidating like this any qualification obtained in all the activities of evaluation of face to the extraordinary announcement%or201D. Besides, according to the Law of Convivencia University (BOE no. 48, of 25 February 2022), the academic fraud, considers fault very grave, being able to involve expulsion of 2 to 3 years of the university being recorded in the academic file until his total fulfillment; as well as, the loss of rights of matrícula partial during a course or academic semester (art. 14). It understands by academic fraud any behaviour premeditado tending to falsear the results of an examination or work, own or extraneous, realised like requirement to surpass an asignatura or accredit the academic performance (art. 11)
|
Sources of information |
Basic
|
SAÑUDO, B; MARTÍNEZ, V; y MUÑOZ, J. (Coords.) (2012). Actividad física en poblaciones especiales. Salud y calidad de vida. Sevilla: Wanceulen.
CARRERAS, J. (2013). Actividad física para personas con discapacidad.
ASUN, S. (2016). Actividad física y deporte adaptado a personas con discapacidad. Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza.
CALVO, M.A. (2011). Educación física para alumnos con necesidades educativas especiales. PlanetBuk: Granada.
HERNÁNDEZ, F.J. (2012). Inclusión en educación física. Barcelona: Inde.
RÍOS, M; RUIZ, P; y CAROL, N. (Coords.) (2014). La inclusión en la actividad física y deportiva. Comité Paralímpico Español
TORRES, M.A. et al. (2011). Recursos metodológicos en educación física con alumnos con discapacidades físicas y psíquicas. Alpedrete: Pila Teleña. |
|
Complementary
|
Consejo Superior de Deportes (ED.) (2011). Deportistas sin adjetivos. El deporte adaptado a las personas con discapacidad física. Madrid: C.S.D.
VERDUGO, M.A. (2011). Discapacidad intelectual. Definición, clasificación y sistemas de apoyo. Madrid: Alianza.
SERRANO, Á. (2015). Educación física para alumnos con discapacidad motora. Madrid: CCS.
PÉREZ, J.A. y SUÁREZ, C. (2004). Educación física para la integración de los alumnos con espina bífida. Alicante: Editorial Club Universitario.
MENA, B; NICOLAU, R; SALAT, L; TORT, P. y ROMERO, B. (4º ED.) (2011). El alumno con TDAH. Guía práctica para educadores. Barcelona: Mayo.
GÓMEZ, J. (2019). El deporte adaptado en el derecho español. Madrid: Reus Editorial
BERNAL, J.A. (2002). El profesor de educación física y el alumno sordo. Sevilla: Wanceulen.
CORNAGO, A. (2013). Manual del juego para niños con autismo. Valencia: Psylicom.
RUBIN, H.A. (2005). Murderball.
ESCRIBÁ, A. (2001). Síndrome de Down. Propuestas de intervención. Madrid: Gymnos. |
RESOURCES WEB: http://efdeportes.com/efd0/b-afe.htm. It is a section of this digital magazine in which it appears a relation of articles on the world of the physical activity for people with disability. http://sportsciencies.com. In this magazine can find articulos scientific interesting on the physical activity adapted. http://www.eujapa.upol.cz. This is the reference of the European magazine of physical activity adapted. At present, it is one of the ones of greater prestige and international recognition. His publications are semiannual. http://journals.humankinetics.com/apaq. In this case we are treating of the official magazine of the International Federation of Physical Activity Adapted. It has ease of access to his articles for finding inside the electronic resources of digital magazines of the UDC. http://www.dafaweb.es/ The Spanish Association of Sport and Physical Activity Adapted (AEDAFA) is born with the vocation of aunar the activity and interests of professionals in relation to the physical activity and the sport adapted, with a marked character multi- and inter-discipline. The associated can access to an up to date information, characterised by his academic rigour and scientist. http://www.deporteinclusivo.es/ It is the page of the Centre of Studies on Sport Inclusivo (CEDI). It treats of an organism whose aim is to boost the initiation and the sportive promotion in people with disability. Can consider pointer to national level and is the one who contributes the most updated information on any type of event (courses, days, congresses, etc.) inside this field. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Psychology of Physical Activity and Sport/620G01011 | Sociology of Physical Activity and Sport/620G01015 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Teaching/Learning Processes in Physical Activity and Sport/620G01022 | Healthy Exercise and Quality of Life I/620G01023 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Planning Teaching/Learning Processes in Physical Activity and Sport/620G01035 | Healthy Exercise and Quality of Life II/620G01036 | Healthy Water Activities and Lifesaving (optional)/620G01042 |
|
Other comments |
With the end to improve the system of internal guarantee of quality of our centre, would be convenient that the students attended to the application realised by the UDC, with periodicity quaterly, with regard to participating in the process of evaluation of the matters taugh and whose call realises under the name of "AVALÍA" consisting in answering the questionnaires that evaluate the teaching of the teachers in each matter. |
|