Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Aptitude para concibir, calcular, deseñar e integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar: Instalacións de subministración e evacuación de augas, calefacción, climatización. (T) |
A9 |
Aptitude para intervir en conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
A12 |
Elaboración, presentación e defensa, una vez obtidos todos os créditos de grao e mestrado, dun exercicio orixinal realizado individualmente, ante un tribunal universitario no que deberá incluírse polo menos un profesional de recoñecido prestixio proposto polas organizacións profesionais. O exercicio consistirá nun proxecto integral de arquitectura de natureza profesional no que se sinteticen todas as competencias adquiridas na carreira, desenvolvido ate o punto de demostrar suficiencia para determinar a completa execución das obras de edificación sobre as que verse, con cumprimento da regulamentación técnica e administrativa aplicable (T) |
B1 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B2 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e no especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
Coñecer os métodos de investigación e preparación de proxectos de construción. |
B7 |
Crear proxectos arquitectónicos que satisfagan á súa vez as esixencias estéticas e as técnicas e os requisitos dos seus usuarios, respectando os límites impostos polos factores orzamentarios e a normativa sobre construción. |
B8 |
Comprender a profesión de arquitecto e a súa función na sociedade, en particular, elaborando proxectos que teñan en conta os factores sociais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse Mixto |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aptitude para concibir, calcular, deseñar e integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar: Instalacións de subministración e evacuación de augas, calefacción, climatización. (T) |
AM4
|
|
|
Aptitude para intervir en conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
AM9
|
|
|
Elaboración, presentación e defensa, una vez obtidos todos os créditos de grao e mestrado, dun exercicio orixinal realizado individualmente, ante un tribunal universitario no que deberá incluírse polo menos un profesional de recoñecido prestixio proposto polas organizacións profesionais. O exercicio consistirá nun proxecto integral de arquitectura de natureza profesional no que se sinteticen todas as competencias adquiridas na carreira, desenvolvido ate o punto de demostrar suficiencia para determinar a completa execución das obras de edificación sobre as que verse, con cumprimento da regulamentación técnica e administrativa aplicable (T) |
AM12
|
|
|
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
|
BM1
|
|
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
|
BM2
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
BM3
|
|
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
|
BM4
|
|
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e no especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
|
BM5
|
|
Coñecer os métodos de investigación e preparación de proxectos de construción. |
|
BM6
|
|
Crear proxectos arquitectónicos que satisfagan á súa vez as esixencias estéticas e as técnicas e os requisitos dos seus usuarios, respectando os límites impostos polos factores orzamentarios e a normativa sobre construción. |
|
BM7
|
|
Comprender a profesión de arquitecto e a súa función na sociedade, en particular, elaborando proxectos que teñan en conta os factores sociais. |
|
BM8
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
CM3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
CM4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
CM5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
CM7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Proxectos de instalación de edificios residenciais ou sector servizosP |
Proxectos de instalación de edificios residenciais ou sector servizos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
44 |
54 |
Traballos tutelados |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Sesión maxistral |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Os traballos tutelados desenvolveranse en proxectos-s seleccionados ao comezo do curso, os traballos dirixidos entregaranse ao final do cuadrimestre para a súa avaliación. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo relacionado cos temas do programa.O obxectivo é que o alumno defina as instalacións que se estudan nun proxecto de arquitectura.Estes traballos ou prácticas concíbense como unha extensión natural das clases teóricas.Os traballos son contemplado dende unha dobre perspectiva: como unha oportunidade para ampliar e profundar os conceptos teóricos adquiridos e como un exercicio de aplicación dos mesmos conceptos a casos concretos, nos que o alumno pode experimentar poñendo en valor os criterios aprendidos.Unha entrega final completa do prácticas ao final do cuadrimestre As prácticas realizaranse individualmente ou en pequenos grupos.
A asistencia ás clases é obrigatoria. Os traballos tutelados entregaranse ao final do 1o cuadrimestre para a súa cualificación |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consisten na exposición por parte do profesor de diferentes temas da materia. Nelas, o alumnado poderá interactuar co profesor plantexando dúbidas ou dúbidas.O profesor, no seu caso, poderá elaborar material didáctico que constituirá unha guía de axuda para o estudo da materia, non exclusivo da bibliografía e que non supoña o contido mínimo material.
A asistencia ás clases teóricas e prácticas é obrigatoria. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Responderanse as preguntas dos alumnos sobre traballos supervisados ??ou sesións maxistrais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A asistencia ás clases expositivas teóricas e prácticas é imprescindible e condición previa para cualificar as prácticas (mínimo 80%) |
0 |
Obradoiro |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A valoración total da práctica será do 100%, sendo necesario contar co mínimo de asistencia a clase e prácticas para proceder a compoñer a cualificación final. |
50 |
Traballos tutelados |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
a cualificación final positiva require asistencia continuada (mínimo 80%) A cualificación final da materia estará composta pola cualificación final das prácticas que se entregará o último día lectivo en que exista clase da materia.En relación coas prácticas. , a avaliación terá en conta a claridade, a precisión, o rigor conceptual, a idoneidade, a sensibilidade ambiental, o grao de resolución de problemas e a integración das instalacións no edificio. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación nas sucesivas matrículas realizarase polo mesmo
procedemento As condicións de avaliación son as mesmas para a oportunidade de
xuño e xullo, titorizadas especiais, así como as probas e exames de
avaliación Non se conservan as cualificacións parciais de teoría ou práctica
aprobadas, salvo as a 2a oportunidade do mesmo curso académico en que se
acaden as cualificacións parciais aprobadas.
Para os estudantes a tempo parcial ou dispensa académica, tamén
se avaliará mediante a proba obxectiva e o traballo tutelado e o obradoiro.
|
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
CTE HE, HS, SI RITE REBT RD ICT
ARANDA
USON, A., 2010. Eficiencia energética en instalaciones y equipamiento de
edificios. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
|
ARIZMENDI
BARNES L.J.2004. Cálculo y normativa básica en los edificios.
Pamplona:EUNSA
|
ASOCIACION
TECNICA ESPANOLA DE CLIMATIZACION Y REFRIGERACION (MADRID), 2010. Fundamentos
de climatización: para instaladores e ingenieros recién titulados. Madrid:
ATECYR.
|
ATECYR
(2006) , DTIE 2.02 Calidad del
aire interior. Madrid:
ATECYR
|
CARRIER
AIR CONDITIONING COMPANY, 2008. Manual de aire acondicionado: handbook of
air conditioning system design. Barcelona:
Marcombo.
|
CEJUDO
LOPEZ, J.M., 2009. Sistemas de climatización. Madrid: ATECYR.
|
CODIGO
TECNICO DE LA
EDIFICACION, HE 0 HE 1 HE2,HE3,HE4,HE5,HS3, HS4,HS5,HR
|
COLEGIO
OFICIAL DE INGENIEROS DE TELECOMUNICACIÓN, 2011. Normativa de las
infraestructuras comunes de telecomunicaciones (I.C.T.). Madrid: COIT.
|
DOCAMPO
REY P. y GARCIA CASAL W., 2006. Guía Práctica de energía solar.
Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
Documentación
Técnica de ventilación de ALDER VENTICONTROL
|
Documentación
Técnica de ventilación de SOLER & PALAU
|
DURÁN
MONTEJANO, S., 2008. Cálculos de instalaciones de fontanería, gas y
calefacción. Madrid: Tornapunta.
|
DOCAMPO
REY P. y GARCIA CASAL W.,2006. Guía Práctica de energía solar.
Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
ENTWISTLE,
J., 2012. El detalle en el diseño contemporáneo de iluminación. Barcelona:
Blume.
|
FEIJO
MUÑOZ J., 1991. Instalaciones eléctricas en Arquitectura. Valladolid:
COA Valladolid
|
FEIJO
MUÑOZ J., 2001 .Instalaciones de climatización en Arquitectura,
Valladolid, Universidad de Valladolid
|
FEIJO
MUÑOZ J.,1994. Instalaciones de Iluminación en Arquitectura. Valladolid:
Universidad de ValladolidFERNANDEZ SALGADO, J. M ., 2011. Eficiencia
energética en los edificios. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
ENTWISTLE,
J., 2012. El detalle en el diseño contemporáneo de iluminación. Barcelona:
Blume.
|
FUMADO J. L .,2004. Las instalaciones de servicios en los
edificios. Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FUMADO J. L. y PARICIO I., (1999).El tendido de las instalaciones.
Barcelona: Bisagra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GAGO, A. y FRAILE, J., 2012. Iluminación con tecnología LED. Madrid:
Paraninfo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GARCIA PÉREZ, J., 2007. Esquemas hidráulicos de calefacción,
A.C.S. y colectores solares térmicos: 215 esquemas de principio para
calefacción, A.C.S. y colectores solares térmicos, con sus criterios de
diseño. Madrid: El Instalador.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GARCIA VALCARCE A. y DIOS VIEITEZ M. J., 1997. Evacuación de aguas
de los edificios. Pamplona: T6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GAS NATURAL, s. d. Manual de instalaciones receptoras de gas
natural, Barcelona: Gas Natural IDAE ,2005. Guía
Técnica del aprovechamiento de la luz natural en edificios .Madrid:
IDAE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INNES, M., 2012. Iluminación en interiorismo. Barcelona:
Blume.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucción MI IP 003 Instalaciones de depósitos de gasóleo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JUTGLAR, L. y MIRANDA, A.L., 2009. 1001 preguntas sobre el RITE. Barcelona:
Marcombo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTIN SANCHEZ, F., 2008. Manual de instalaciones de calefacción
por agua caliente: adaptado al Código Técnico de la
Edificación y al nuevo RITE. Madrid: AMV.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTÍN SÁNCHEZ, F., 2007. Nuevo manual de instalaciones de
fontanería, saneamiento y calefacción: adaptado al Código Técnico de la
Edificación. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MIRANDA, A.L., 2007. Técnicas de climatización. México D.F:
Marcombo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MATIAS MASESTRO I.R., y FERNANDEZ VALDIVIELSO,2005.Telecomunicaciones
en la construcción. Pamplona: Universidad Pública de Navarra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OSRAM, 2010. Sistemas de gestión de la iluminación (SGI). Torrejón
de Ardoz: Osram.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTÍN SÁNCHEZ, F., 2007. Nuevo manual de instalaciones de
fontanería, saneamiento y calefacción: adaptado al Código Técnico de la
Edificación. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Real decreto sobre eficiencia energética en edificios (2013)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reglamento de instalaciones térmicas en edificios RITE 2007-2013
|
|
|
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxecto de Construción/630519001 | Proxecto de Estruturas/630519002 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Mestrado/630519007 |
|
|
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías |
|