Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Capacitar o estudante para enfrentarse o análise e o deseño urbano, así como os problemas asociados o marco legal urbanístico que plantexa cualquer proxecto de arquitectura. Familiarizarse coa redacción de instrumentos de desenvolvemento urbanístico e cos problemas de implantación e de inserción na ciudade das novas edificacións o urbanizacións.
Capacitar o estudiante para analizar o medio no momento de deseñar ou propoñer un novo edificio. Tomar conciencia da problemática da situación no contorno urbano e territorial da nova edificación (relacións). Así como a análise do emprazamento dende un punto de visto físico, (soporte, topografía, forma, orientación, forma , límite, etc.)
Por último concienciar o estudante das implicacións sociais, económicas, medioambientais e paisaxísticas que conleva una intervención arquitectónica o urbanística. |
AM6 AM11 AM12
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
ENTENDEMENTO DO PROXECTO EN RELACIÓN COA ESTRUCTURA DA CIDADE |
1.- DENDE AS ESTRATEXIAS ATA A MATERIALIZACIÓN DAS PROPOSTAS
2.- ESCALA E ANÁLISE |
O ENCAIXE URBANÍSTICO DO PROXECTO |
1.- CONTEXTO URBANO
2.- CONTEXTO LEGAL
3.- INSTRUMENTOS DE DESENVOLVEMENTO URBANÍSTICO
4.- SITUACIÓN
5.- EMPRAZAMENTO |
NORMATIVA |
1.- SECTORIAL CON IMPLICACIÓNS SOBRE A ORDENACIÓN DO TERRITORIO
2.- URBANÍSTICA |
CRITERIOS E CONDICIÓNS DE URBANIZACIÓN E TRANSFORMACIÓN |
1.- REDES E SERVIZOS
2.- O PROXECTO DE URBANIZACIÓN |
PRINCIPIOS E PAUTAS DE IMPLANTACIÓN AMBIENTAL E PAISAXÍSTICA |
1.- ECOLOXÍA
2.- PAISAXE
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Saídas de campo |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
1 |
4 |
Obradoiro |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Análise de fontes documentais |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Esquemas |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
Portafolios do alumno |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
5 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A6 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
4 |
6 |
Sesión maxistral |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Proba práctica |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
Proba mixta |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Saídas de campo |
Actividades desenvoltas nun contexto externo o contorno académico universitario relacionadas co ámbito de estudo da materia, vinculadas principalmente o entendemento do "lugar" onde se plantexa o traballo do taller. Estas actividades se centran no desenvolvemento das capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, a execución de croquis, fotografías, bosquexos, deseños, e o análise dos lugares obxecto de proxecto. |
Obradoiro |
Encamiñada o desenvolvemento de traballos prácticos, ben vinculados a outras materias, no marco da realización dun proxecto concreto (taller de arquitectura); ben resolvendo exercicios prácticos, propios dos instrumentos de intervención urbanística (taller da asignatura). Se abordarán os aspectos urbanísticos, tanto analíticos e proxectuais como instrumentais, relacionados co proxecto en redación. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuales e/o bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, revistas, planos históricos e actuais, textos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para o análise dos mesmos. Se pode emplear como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación de estudo de casos, para a explicación de procesos que no se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas o como síntese. Encamiñada fundamentalmente a familiarizar o alumno coas fontes propias da información urbanística. |
Esquemas |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. E un recurso óptimo para facilitar a comprensión da realidade e/o texto e a concentración persoal sobre o material obxeto de estudo. Análise, síntese e diagnóstico dos problemas que plantexa o caso práctico proposto. E tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Portafolios do alumno |
Esta composto polos bosquexos, esquemas e reflexións que o alumno vai acumulando o longo do desenvolvemento da práctica, e a presentación final da documentación elaborada polo alumno no transcurso dos obradoiros. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite o alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento do alumnado. Facilita o acceso a información urbanística, así como o análise posterior. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe sobre temas específicos que se consideran imprescindibles para o desenvolvemento dos traballos prácticos. |
Proba práctica |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademáis, en canto preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. A proba tamén estará vinculada aos traballos específicos desenvoltos durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Análise de fontes documentais |
Esquemas |
Prácticas a través de TIC |
Portafolios do alumno |
Proba práctica |
|
Descrición |
Tempo que cada profesor ten reservado para atender e resolver dudas aos alumnos individualmente, para asesorar a cada un sobre o desenvolvemento do seu traballo concreto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A proba mixta trata de valorar a asimilación por parte do alumno dos coñecementos expostos durante o curso. |
40 |
Obradoiro |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Trátase do desenvolvemento de exercicios prácticos. No caso do obradoiro de arquitectura estará vinculado a un proxecto concreto que se planteará cada curso. No caso do taller da materia poderán ser uno o mais pequenos exercicios encamiñados a fixar conceptos clave. No caso do taller de arquitectura é obrigatorio cursar todas as signaturas que o compoñen |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A6 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Cada ano valórase o uso de novas tecnoloxías no desenvolvemento dos talleres. Na marcha da materia se fará especial referencia aos SIG. |
10 |
Portafolios do alumno |
A6 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Trátase da presentación en formato adecuado dos traballos desenvoltos nos obradoiros. Así como da valoración do conxunto de esquemas , bosquexos e análises que o alumno fai o longo do curso. |
20 |
|
Observacións avaliación |
As porcentaxes que se refllicten son aproximadas, para poder aprobar a materia haberá que aprobar tanto as partes prácticas como as partes teóricas, de manera independente, se ben a nota final se compoñe de ambas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Información urbanística dispoñible a través de distintas administracións públicas e institucións: Plans territoriais Plans de ordenación de recursos naturais Plans xerales de ordenación municipal Normas subsidiarias Catálogos ................................ |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos Avanzados/630519005 | Traballo Fin de Mestrado/630519007 | Proxecto de Construción/630519001 | Proxecto de Estruturas/630519002 | Proxecto de Instalacións/630519003 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Mestrado/630519007 |
|
|