Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Historia do Patrimonio Arquitectónico Código 630548003d
Titulación
Máster Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Louzao Martinez, Francisco Xabier
Correo electrónico
x.louzao@udc.es
Profesorado
Louzao Martinez, Francisco Xabier
Correo electrónico
x.louzao@udc.es
Web
Descrición xeral O interés polas construccións herdadas do pasado foi unha constante na historia europea dnsde a antigüidade ata o mundo contemporáneo. Haberá que esperar ó século XVIII para a formulación do valor documental e histórico da arquitectura e a necesidade da súa conservación e transmisión a futuras xeneracións. Este concepto, amplo e flexible, é un proceso recente e aínda non concluido, con profundas renovacións nos conceptos e metodologxas aplicados ó tema do Patrimonio Arquitectónico.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01. Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos.
A2 E02. Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación.
A3 E03. Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico.
A5 E05. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada.
A8 E08. Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B1 CB06. Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 T01. Capacidade de análise e síntese
C4 T04. Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05. Capacidade para a xestión da información
C6 T06. Resolución de problemas
C7 T07. Toma de decisións
C15 T15. Cultura histórica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Establecer unha reflexión fundada no proceso proxectual de intervención no construido, ademáis de facilitar a capacidade de análise sobre obras referenciais para fundamentalas nas bases teóricas nas que se apoian. Que os estudiantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. Que os estudiantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. Capacidade de organización e planificación. Capacidade de xestión de información. Cultura histórica. Capacidade de análise e de síntese. Razoamento crítico. AP1
AP2
AP3
AP5
AP8
BP1
BP2
BP4
CP1
CP4
CP5
CP6
CP7
CP15

Contidos
Temas Subtemas
-A Historia da Arquitectura dende a Antigüidade ó Renacemento.
-Procesos de reconstrucción e transformación materiais.
-A Historia da Arquitectura Moderna e Contemporánea.
-Avatares da Historia contemporánea. Destrucción e reconstrucción.
-Panorama da Historia da Arquitectura dende a perspectiva rehabilitadora.
-Grecia e Exipto como residuo arqueológico.
-Roma campo de excavacións.
-Renacemento e Barroco-transformacións.
-Destrucción do patrimonio moderno e rehabilitación tras as guerras mundiais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario 6 0 6
Traballos tutelados 0 45 45
Sesión maxistral 18 0 18
Discusión dirixida 3 0 3
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, aparticipación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). está referida prioritariamente á aprendizaxe do "cómo facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade resérvase normalmente a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun deles discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden erstar coordinados por un moderador.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Discusión dirixida
Seminario
Descrición
Seguimento dos traballos tutelados dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados Adecuado desenvolvemento dun traballo persoal. 100
 
Observacións avaliación

Será efectuada a avaliación a través da valoración do traballo.

Tanto para o alumnado con dedicación completa como para aquel con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, os criterios de avaliación serán os mesmos.


Fontes de información
Bibliografía básica

A bibliografía básica será facilitada ó inicio do curso.
A bibliografía complementaria será presentada ó comenzo da cada un dos temas obxecto de estudo.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
"-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas."


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías