Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
E01. Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos. |
A2 |
E02. Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación. |
A3 |
E03. Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico. |
A4 |
E04. Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación. |
A5 |
E05. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada. |
A6 |
E06. Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación. |
A7 |
E07. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente. |
A8 |
E08. Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
A9 |
E09. Aptitude ou capacidade para realizar auditorías e certificacións enerxéticas de edificios existentes, incluída a proposta de alternativas de mellora e optimización mediante a redacción de informes e proxectos técnicos. |
A10 |
E10. Aptitude ou capacidade para utilizar criterios de sustentabilidade ambiental na elección de materiais e na definición de solucións técnicas, abranguendo o uso e a integración de sistemas activos e pasivos. |
B1 |
CB06. Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB08. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10. Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
T01. Capacidade de análise e síntese |
C2 |
T02. Capacidade de organización e planificación |
C3 |
T03. Comunicación oral e escrita |
C4 |
T04. Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05. Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06. Resolución de problemas |
C7 |
T07. Toma de decisións |
C8 |
T08. Aprendizaxe autónoma |
C9 |
T09. Creatividade |
C10 |
T10. Habilidade gráfica xeral |
C11 |
T11. Visión espacial |
C12 |
T12. Comprensión numérica |
C13 |
T13. Intuición mecánica |
C14 |
T14. Sensibilidade estética |
C15 |
T15. Cultura histórica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Tratar de introducir ao alumno na xestión integral de proxectos de rehabilitación sostenible, descubrindo as posibilidades de economía de esfuerzos e os logros de control de calidade que suponen o traballo de xestión e coordinación. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Tratar de que el alumno adquiera una visión holística del proyecto rehabilitador, como síntesis equilibrada de los intereses de todos los agentes de la edificación. |
AP11 AP11 AP11 AP11 AP11
|
BP7 BP7 BP7 BP7 BP7 BP7
|
CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16
|
Introducir al alumno en el marco legislativo específico y de relación con las Administraciones en el mundo de la Rehabilitación, así como las derivadas socio-económicas derivadas de las responsabilidades y garantías en la edificación. |
AP11 AP11 AP11 AP11 AP11
|
BP7 BP7 BP7 BP7 BP7 BP7
|
CP16 CP16 CP16 CP16 CP16 CP16
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.- Introducción: reflexions e consideracions previas da Xestión integral de Proxectos de Rehabiliación |
1.1. O proceso rehabilitador
1.2. Axentese factores do proceso
1.3. O Project Management como disciplina |
II.-Xestión e Metodoloxía do Proxecto de rehabilitación |
2.1. Singularidades do proxecto rehabilitador
2.2. Estudio de casos: edificios históricos e actuais.
2.3. Marco Lexislativo |
III.- Xestión da obra de rehabilitación |
3.1. Responsabilidades e garantías
3.2. Xestión de plazos e repercusión económica
3.3 Planes de mantemento e conservación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A8 A10 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
0 |
36 |
36 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A8 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
0 |
3 |
3 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A8 A10 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C11 C12 C13 C14 C15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
0 |
35 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
En el aula del Master se expondrán los conceptos fundamentales de la materia, con apoyo de imágenes, esquemas y fichas. Esta información se completará con la lectura de una bibliografía recomendada. |
Solución de problemas |
Se utilizará el método inductivo, por lo que a partir del estudio de casos concretos se logrará establecer pautas de diagnóstico más acertadas. |
Traballos tutelados |
Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A8 A10 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Dado el carácter no presencial del Master, en esta materia como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige una asistencia asincrónica (acceso a los materiales del curso) no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones programadas.
|
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A8 A10 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C11 C12 C13 C14 C15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción. |
90 |
|
Observacións avaliación |
<p>A esixencia xeral de asistencia non terá efecto có
estudantado que teña recoñecida unha adicación a tempo parcial segundo a Norma
que regula o réxime de adicación ao estudo e&nbsp;a permanencia e&nbsp;a
progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na UDC. O seguemento
do curso e autoría de traballos verificarase có cumprimento de titorías
obrigatorias.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Curso de rehabilitación. Madrid: Colego Oficial de Arquitectos de Madrid, 1984-1988. Permanyer, E. (rev.). Soluciones constructivas para la rehabilitación de viviendas de alta montaña. Barcelona: ITEC, 1986. ISBN 8485954297. http://www.rehabimed.net/ca_es/Paginas/llibres.aspx http://www.itec.es/nouPDF.e/presentacio.aspx Informe GTR 2012. Una visión-país para el sector de la edificación en España. Plan de acción para un nuevo sector de la vivienda Lo pequeño es hermoso. Por una sociedad y una técnica a la medida del hombre.E.F. SCHUMACHER . Facultad de Económicas y Empresariales. Madrid Cradle to cradle (De la cuna a la cuna). Rediseñando la forma en que hacemos las cosas. Pequeño manual del proyecto sostenible. Francoise Helene Jourda |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|