Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
E05. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada. |
A8 |
E08. Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
B1 |
CB06. Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB08. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10. Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
T01. Capacidade de análise e síntese |
C4 |
T04. Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05. Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06. Resolución de problemas |
C12 |
T12. Comprensión numérica |
C13 |
T13. Intuición mecánica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Preténdese que o alumno ao concluír a materia estea capacitado para poder diagnosticar con solvencia os problemas que pode ocasionar o terreo sobre a obra de rehabilitación e propor solucións seguras, viables e adecuadas aos aspectos arquitectónicos dentro do proxecto de rehabilitación. Para iso é necesario que adquira os coñecementos necesarios referentes ao recoñecemento de chans, o diagnóstico de patoloxía ligada ao terreo e as técnicas básicas e avanzadas de recalce, o que se exporá nas clases de teoría. Ao tempo o alumno debe saber plasmar estes coñecementos nas técnicas concretas, para o que se propoñen unha serie de clases prácticas e a realización dun traballo concreto. Este traballo deberá estar relacionado coa actividade profesional do arquitecto, dentro do contido específico desta materia.
|
AP5 AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5
|
CP1 CP4 CP5 CP6 CP12 CP13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PATOLOXÍAS DEBIDAS Á CIMENTACIÓN
|
Aspectos xerais
Patoloxía de chans
Patoloxía de escavacións-
Patoloxía de cimentacións
Patoloxía de sistemas de contención
Patoloxía de pantallas de cimentación e entibaciones
Erros de proxecto, cálculo e execución |
TÉCNICAS ESPECIAIS DE RECOÑECEMENTO DE CHANS EN REHABILITACIÓN |
Xeoloxía Básica
estudos Geotécnicos. Métodos de exploración do chan |
RECALCES SUPERFICIAIS |
Recalces superficiais |
RECALCES PROFUNDOS |
Pozos profundos
Pilotes
Micropilotes
Reparación de muros e pantallas
Recalces atípicos |
TÉCNICAS DE MELLORA DE TERREOS |
Mellora de terreos
Cimentacións sobre chans expansivos
Cimentacións sobre chans colapsables
Cimentacións sobre recheos
Casos especiais e singulares |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
C1 C4 C5 |
18 |
0 |
18 |
Solución de problemas |
B1 B2 B3 B4 B5 C1 C4 C5 C6 C12 C13 |
5 |
5 |
10 |
Traballos tutelados |
A5 A8 |
4 |
38 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O desenvolvemento da materia estrutúrase ao redor de sesións de teoría, aínda que cunha importante compoñente de prácticas realizadas polo alumno/profesor, ademais das correspondentes tutorías e traballos. A docencia englobará tamén a análise de casos prácticos xa realizados, que permitan complementar os coñecementos adquiridos ao longo do curso. |
Solución de problemas |
O curso compleméntase coa elaboración por parte do alumno dun proxecto de reforzo, que permite concretar as posibilidades de actuación e que supoña a adquisición das correspondentes habilidades. Esta práctica, á que se fará un seguimento continuo ao longo do curso, será a base para a cualificación da materia.
Iranse realizando partes deste traballo de forma semanal, normalmente con entregas tamén semanais, que pasarán a ser parte da práctica global de curso. |
Traballos tutelados |
Realización dun proxecto de reforzo que resume as prácticas elaboradas ao longo do curso
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As tutorías pretenden ser unha fonte fundamental do coñecemento desta materia, xa que permitirán centrar o traballo do alumno e a resolver os problemas particulares do mesmo respecto ao traballo a realizar durante o curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A8 |
Revisión de la práctica global de curso |
70 |
Solución de problemas |
B1 B2 B3 B4 B5 C1 C4 C5 C6 C12 C13 |
Revisión das prácticas e actividades semanais |
30 |
|
Observacións avaliación |
<p>Criterios a aplicar a alumnos cunha asistencia superior ao 80%</p><p>Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia:</p><p>No caso destes alumnos, deberán realizar as prácticas parciais que computarán un 30% e tamén a práctica global que computará un 70%. Se efecturará seguimento do traballo co fin de ver a evolución do mesmo e a confirmación da súa autoría por parte do alumno.</p><p>As prácticas semanais non se poden entregar fóra de prazo. A práctica global pode achegarse antes da 2ª oportunidade se se pretende acudir á devandita convocatoria, sempre que houbese un seguimento da mesma ao longo do curso. Isto é aplicable á convocatoria adiantada.</p><p>A non entrega da práctica global implica cualificación de non presentado.</p><p>Independentemente do sinalado legalmente sobre posibles fraudes de tipo docente, serán considerados como faltas disciplinarias graves e, en consecuencia, a automática cualificación de SUSPENSO (0) calquera das situacións seguintes:<br />-Suplantación de identidade dun compañeiro en controis de asistencia ou en actividades -esta falta esténdese tanto ao alumno suplantador como ao suplantado-.<br />-Realización fraudulenta de prácticas e controis por persoa distinta ao alumno asinante.<br />-Copia de prácticas.<br />-Copia de exames.<br />-Situacións equivalentes<br />-Plaxio</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Jiménez Salas, J. et allii "Geotecnia y cimientos". Editorial Rueda. Madrid 1981.
- Rodríguez Ortiz, J.M. "La cimentación". Curso de Rehabilitación. Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid. Madrid 1984.
- Pérez Valcarcel J. "Excavaciones urbanas y estructuras de contención". Ediciones CAT. Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia. Santiago 2005.
- González Caballero, M. "El terreno". Ediciones UPC. Barcelona 2001.
- Bibliografía complementaria
- González de Vallejo, L.; Ferrer, M.; Ortuño L.; Oteo, C. "Ingeniería geológica". Prentice Hall. Madrid. 2002.
- Tomlinson, M.J. "Diseño y construcción de cimientos". Ediciones Urmo. Bilbao 1982.
- Braja M. Das “Principios de ingeniería de cimentaciones”. Ed Thomson. Méjico 2006. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Inspección das Estruturas/630567110 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Patoloxía dos Materiais e Sistemas Tradicionais/630567113 |
|
Materias que continúan o temario |
Patoloxía e Recuperación de Estruturas de Formigón/630567120 |
|
|