Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Evaluar las tecnologías de la madera aplicables en la rehabilitación del patrimonio construido. |
AJ11 AJ11 AJ11 AJ11
|
BJ7 BJ7 BJ7
|
CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16
|
Comprender los factores condicionantes del diseño constructivo en madera y su relación con la presencia de patologías en las construcciones. |
AJ11 AJ11 AJ11
|
BJ7 BJ7
|
CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16
|
Analizar las posibilidades de realizar una adecuada intervención en estructuras de madera existentes considerando distintos campos de aplicación. |
AJ11 AJ11
|
BJ7 BJ7 BJ7 BJ7 BJ7
|
CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16 CJ16
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
INTRODUCIÓN |
Introdución ás estruturas de madeira
Nomenclatura dos elementos estruturais de madeira
Marco normativo |
A MADEIRA COMO MATERIAL ESTRUTURAL |
Propiedades físicas e mecánicas da madeira
Métodos de clasificación da madeira
Seguridade estrutural
Bases de cálculo |
UNIÓNS |
Unións tradicionais
Unións tipo clavija
Unións con placas ou conectores
Unións con barras encoladas |
PATOLOXÍA |
Axentes bióticos da deterioración da madeira
Axentes abióticos da deterioración da madeira
O lume nas estruturas da madeira
Patoloxía de carácter estrutural |
INSPECCIÓN E DIAGNOSTICO DE ESTRUTURAS DE MADEIRA
|
Medios para a inspección
Avaliación dos danos
Avaliación da capacidade resistente de estrutúraa
Casos prácticos de diagnóstico e inspección |
INTERVENCIÓN EN ESTRUTURAS DE MADEIRA
|
Medidas de carácter construtivo
Tratamentos de protección
Tratamentos tradicionais
Produtos de protección
Medidas de carácter estrutural
Técnicas de intervención
Análise de casos prácticos
Ferramentas de analise paramétrico nas estructuras de madeira |
CASOS PRÁCTICOS DE INTERVENCIÓN |
Estudios de casos prácticos de intervención |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B1 B3 B5 C5 C9 C13 |
9 |
15 |
24 |
Case study |
A4 B1 B3 B4 B5 C8 C13 C14 C15 |
5 |
15 |
20 |
Document analysis |
B3 C8 C13 C14 C15 |
0.5 |
4 |
4.5 |
Supervised projects |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
3 |
15 |
18 |
Oral presentation |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
3 |
3 |
6 |
Introductory activities |
C1 C2 C5 C9 C11 C13 C14 C15 |
0.5 |
1 |
1.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Consiste nunha metodoloxía expositiva que, en formato non presencial, canalízase mediante sesións síncronas, utilizando a plataforma de videoconferencias da Universidade,visionado de gravacións, e/ou estudo de documentación aloxada en Moodle. |
Case study |
O profesor selecciona unha situación que se reflicte nuns datos para a súa análise, e dos cales, a través duns métodos seleccionados, chegaranse a certos resultados ou conclusións |
Document analysis |
O docente indica as fontes de coñecemento básicas que o alumno ha de manexar para mellorar a súa preparación e capacidade de resposta. Orientarase ao alumno na procura e consulta de novas fontes de coñecemento. |
Supervised projects |
Realizarase un traballo práctico sobre un tema proposto polo alumno. Unha vez admitido devandito tema, o alumno realizará as tarefas de inspección, diagnostico e proposta de intervención. |
Oral presentation |
A presentación do traballo xeral realizarase mediante a utilización de ferramentas de visualización informática de carácter xeral. A súa exposición realizarase #ante o resto de alumnos que poderán formular, do mesmo xeito que o profesor, consultas ou dúbidas ao seu termo. |
Introductory activities |
Preténdese que o alumno se inicie na comprensión dos os danos nas estruturas de madeira, sistematizando conceptos para conseguir a realización das tarefas de inspección e diagnóstico, ao amparo das técnicas dispoñibles, avaliando a capacidade resistente da estrutura para conseguir as habilidades necesarias para desenvolver unha adecuada proposta de intervención. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Introductory activities |
Case study |
Document analysis |
Supervised projects |
|
Description |
Será obrigatoria a asistencia ás revisións propostas para garantir o seguimento continuo de cada un dos aspectos do traballo tutelado da materia. Estas haberán de desenvolverse dentro do horario de titorías; realizaránse na plataforma virtual da UDC |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
O traballo elaborado polos alumnos, poderá ser presentado en clase #ante o resto de alumnos e profesor. As datas de entrega e exposición en clase serán indicadas polo profesor. |
20 |
Supervised projects |
A3 A4 A5 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Para a avaliación do traballo da materia será requisito imprescindible o seguimento continuado ao longo do curso da docencia expositiva, así como o cumprimento das pre-entregas e revisións que se establezan.
A avaliación positiva da práctica xeral realizada polo alumno, unha vez superado o requisito de asistencia mínima ao 80% das clases maxistrais, supoñerá a cualificación de apto na materia. |
80 |
|
Assessment comments |
Establécense idénticos requisitos de asistencia e desenvolvemento de traballos tutelados, para os estudantes de primeiro curso e de continuación de estudos, independentemente da súa dedicación a tempo completo ou tempo parcial. De acordo co apartado 5 do artigo 7 da norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na Universidade da Coruña, non se considera nesta materia a posibilidade de dispensa académica que exima da asistencia a clase dos estudantes.
Atendendo ao artigo 14 das NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN
DÁS CUALIFICACIÓNS DÚAS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO da UDC,
se se detectase a comisión de fraude nas probas de avaliación o alumno
suspenderá a convocatoria da materia (ambas as oportunidades) coa
cualificación de 0.
|
Sources of information |
Basic
|
CIS MADERA (2007). Curso de construcción en Madera. www.cismadeira.es.
Arguelles Alvarez, R; (et al.) (2000). Estructuras de madera diseño y cálculo. Madrid, 2000
Arriaza, F; (et al.) (2002). Intervención en estructuras de madera. Madrid, AITIM
Gómez Sánchez, M. Isabel (2006). Las estructuras de madera en los tratados de arquitectura (1500-1810). Madrid, AITIM
Arguelles Alvarez, R; (et al.) (2003). Madera aserrada estructural. Madrid, AITIM
Peraza Sánchez, Fernando (2001). Protección preventiva de la madera. Madrid, AITITM |
|
Complementary
|
Charles, F.W.B: (Reprinted 1998). Conservation of timber buildings. Donhead Publishing Ltd.
Nuere, Enrique (2000). La carpintería de armar española. MAdrid, Munilla-Lería
Broto, Carles (2005). Patologías de la Construcción. Tomo 2. Arian Mostaedi
Vignote Peña, Santiago (3ª ed. 2006). Tecnología de la madera. Madrid, Ediciones Mundi-Prensa
Ridout, Brian (Reprinted 2001). Timber decay in buildings. English Heritage |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Modelos Avanzados para a Análise Estrutural de Edificios Históricos/630467104 | Metodos Avanzados de Reparación de Estruturas/630467108 | Inspección das Estruturas/630467112 | Inspección de Sistemas Construtivos/630467113 | Metodos Avanzados de Cálculo para Rehabilitación de Estruturas/630467120 | Patoloxía dos Materiais/630467121 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Novos Sistemas Construtivos/630426107 | Traballo Fin de Máster/630426124 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Traballo Fin de Máster/630467124 |
|
|