Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T) |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A25 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos convencionais e a súa patoloxía. |
A26 |
Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción. |
A27 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados. |
A31 |
Coñecemento dos métodos de medición, valoración e peritaxe. |
A32 |
Coñecemento do proxecto de seguridade e hixiene en obra. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación |
A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32
|
|
|
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. |
A12 A25 A26
|
|
|
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos |
A12 A17 A25 A26 A27 A63
|
B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
-As relacions entre as partes do edificio como configuradoras do proxecto.
-O terreno, implicacions no proxecto.
-Relación cuberta fachada.
-Relación entre cerramento e estructura.
-Instalacions e estructura.
-Instalacions e cerramientos ou particions.
-Recorridos da agua como configurador do proxeco.
-O oco.
-Edificios en altura.
-Grandes luces.
-Sistematización constructiva |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A17 A25 A26 A27 A31 |
15 |
15 |
30 |
Lecturas |
A12 A17 |
0 |
10 |
10 |
Obradoiro |
A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
60 |
60 |
Traballos tutelados |
A12 A17 A25 A26 A27 |
0 |
11.5 |
11.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions |
Lecturas |
Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos |
Obradoiro |
O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre. |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados buscan constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O obradoiro e os traballos tutelados contarán ca atención personalizada para o seu desenrolo por parte do alumno en sesions abertas coa presencia dos seus compañeiros. As sesions maxistrais e probas terán atención personalizada para a aclaración de conceptos e dudas en tutorías
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A12 A17 A25 A26 A27 |
Traballos tutelados |
20 |
Obradoiro |
A12 A17 A25 A26 A27 A31 A32 A63 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
E un exercicio decisivo para evaluar a capacidade do alumno para o diseño constructivo, cas consdicions de idoneidad, adecuación, coherencia e globalidade necesarias |
70 |
Sesión maxistral |
A12 A17 A25 A26 A27 A31 |
Realizarase un traballo que complementa o traballo tutelado |
10 |
|
Observacións avaliación |
Utilizaráse o método de Evaluación Continua, o que supón que se controlará a asistencia a clase e tamen a conferencias sinaladas polo profesor, parte da calificación obterase da actitude e do traballo do estudiante o longo do cuatrimestre; pero debe completarse ca realización de probas teóricoprácticas que permitan comprobar que o estudiante asimilóu os contidos conceptuais e procedimentais propios da asignatura.Na evaluación final do estudiante teráse en conta: A asistencia a clase, tamen das conferencias, e o interés e participación nas sesions presenciais. A realización e exposición individual dos exercicios propostos. A realización de traballos en grupo e a sua presentación e defensa individual e/ou en grupo. As probas escritas o longo do curso, que constarán de preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados. As prácticas realizadas en clase e as realizadas en réximen de tutoría continuada. Calquera outra actividade que se detalle na Guía Docente da asignatura, en calquera caso valoraráse ponderadamente o traballo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 20% da calificación, un traballo tutelado un 10%, en tanto que as prácticas realizadas serán o 70 % restante. En todo caso a calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder superar a asignatura. A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos teóricos e prácticos. Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desenrolo de contidos mínimos, datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo. Os aprobados parciais gardanse para a segunda oportunidade, debendo en esta recuperar aquelas partes non superadas, pero realizadas durante o curso. A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse as condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación. PRIMEIRA OPORTUNIDAD: Para superar a parte práctica da asignatura -Práctica de Aula e Práctica de Taller compartido- os alumnos deberán efectuar puntualmente todas as entregas previstas o longo do curso. A non presentación total ou parcial dos exercicios suporá a calificación de NON PRESENTADO. E obligatorio a realización da proba presencial. Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre 10. Exixiráse a asistencia mínima do 80% para poder presentarse a parte Práctica de Aula e a parte Práctica de Taller compartido da asignatura. SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos exixidos na primeira oportunidade realizando as correccions sinaladas polo profesor e realizando a proba presencial. Valoraráse co mesmo coeficiente de ponderación na nota final que a realizada na primeira oportunidade. A detección de suposto plaxio, entendido como copia exacta de traballos alleos , así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de evaluación, será comprobado e valorado por un tribunal de evaluación formado por profesores da asignatura. A confirmación da sua existencia suporá a calificación de suspenso cero para os implicados, invalidando así cualqer calificación obtida en todas as actividades de evaluación de cara a convocatoria extraordinaria, ó marxen de outras consecuencias académicas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
• Abalos y Herreros -
TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea • Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del
material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG • Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC
ediciones • Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte • Araujo y Seco LA
CASA EN SERIE (ETSAM). Escuela Técnica
Superior Arquitectura Madrid • Baixas, Juan Ignacio. FORMA RESISTENTE. Ed. Arq. Santiago de Chile • Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG • Edward R.
Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press • Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal • M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA
. Gustavo Gili • Studer, Daniel, ETH Zürich - BUK . Construction: Manual. ISBN-13: 978-3035622263 • Paricio Ansuategui, I - (1984) 1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA
COMPOSICIÓN. . ITEC • Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.- LAS
CLARABOYAS, - LA PROTECCIÓN SOLAR. - LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra. • Prieto, Eduardo. Historia medioambieltal de la arquitectura. Ed, Catedra •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte • Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión
digital http://www.tectonica-online.com/ •. https://atlas.archi/ • Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA
EDIFICACION |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción 6/630G01037 | Instalacións 2/630G01039 | Proxectos 9/630G01041 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que non superaran completamente |
|