Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A27 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados. |
A28 |
Coñecemento da deontoloxía, a organización colexial, a estrutura profesional e a responsabilidade civil. |
A29 |
Coñecemento dos procedementos administrativos e de xestión e tramitación profesional. |
A30 |
Coñecemento da organización de oficinas profesionais. |
A33 |
Coñecemento da dirección e xestión inmobiliarias. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1.- Coñecer e comprender a regulamentación civil, administrativa e urbanística 2.- Coñecer e comprender a responsabilidade do arquitecto respecto dos principios básicos de ecoloxía, de sustentabilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente. 3.- Aptitude para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados. 4.- Capacidade para realizar valoracións e @tasación inmobiliarias, incluíndo terreos rústicos e solares, edificacións e espazos urbanos. 5.- Capacidade para realizar estudos de seguridade e saúde |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Deontología, Responsabilidade Civil e Exercicio da profesión |
A intervención no sector da edificación: fundamentos da súa regulación legal, competencias e atribucións. Axentes intervinientes: funcións e relacións entre eles.
Actuación profesional do arquitecto. Profesión regulada e outros servizos. Modalidades de exercicio profesional.
Responsabilidades civís e penais dos arquitectos no exercicio da profesión. Deslindes de responsabilidades e responsabilidades solidarias. Seguros de responsabilidade civil.
Relacións con outros arquitectos. Colexio e asociacións
profesionais. Normas deontolóxicas de actuación profesional.
Proxectos arquitectónicos, básicos, de execución e básicos e de execución. Contido regulado por CTE. Alcance e validez para trámites administrativos.
A dirección de obra. Alcance e finalidade.Documentación do proceso. O libro de ordes. Certificacións e liquidacións de obras; excesos de medición; proxectos reformados e complementarios.
|
2. A administración, procedementos, xestión e tramitación. |
Actuación da administración. Procedementos administrativos. Recursos en vía administrativa e en vía contencioso-administrativa.
Réxime de funcionamento dos órganos colexiados.
Lexislación e normativa da edificación: Civil, Urbanística, Técnica. Ámbitos estatal, autonómico e local.
Contratación Pública. Participación en concursos.
Participación na xestión de licenzas de obras e autorizacións administrativas; interlocución cos técnicos da administración. O proxecto arquitectónico como documento público, responsabilidades por falsidade.
|
3. Organización da oficina profesional |
Os arquitectos como profesionais liberais e como empresarios. Requisitos e obrigacións legais para alta e mantemento da actividade profesional.
Honorarios profesionais. Ofertas de servizos. Captación de encargos profesionais.
Réximes fiscais e de seguridade social dos arquitectos e dos traballadores contratados. IVE, IRPF e Imposto de Sociedades.
Contabilidade profesional. Facturación. Criterios de deveño e de caixa.
Control de custos directos. Gastos deducibles e criterios fiscais. Cálculo de Amortizacións de bens mobles e inmobles #afecto á actividade.
|
4. Informes, Peritaxe. Medicións e valoración. |
Medicións, Orzamentos e Valoracións. Conceptos: Prezos unitarios, auxiliares e descompostos; organización dos orzamentos: unidades de obra e capítulos, criterios de medición; cálculo de Orzamentos de Execución Material e de Contrata.
O orzamento de proxecto como base tributaria do ICIO.
Programas informáticos para redacción de medicións e orzamentos. Bases de prezos da construción.
Estimacións de custos dunha obra e avaliación previa de orzamentos de proxectos.
Informes, peritaciones e ditames. Tipos segundo finalidade.
A función pericial forense. Regulación legal e requisitos formais. Práctica das probas periciais en procedementos civís.
|
5. Dirección e xestión inmobiliarias |
Valoracións e tasacións. Tipos segundo finalidade.
Valoracións inmobiliarias a efectos administrativos, fiscais e hipotecarios. Tasacións periciais contraditorias.
Conceptos básicos: valor en venda, valor de repercusión, valor da construción; gastos, impostos, beneficios.
Métodos de valoración: aplicabilidad e fundamentos.
Estudos de viabilidade de promocións inmobiliarias. Aspectos a considerar: urbanísticos, civís, de obra, financeiros, do mercado inmobiliario. Responsabilidades.
|
6. Documentos de Seguridade e Hixiene en obra. |
A seguridade na edificación. Fundamentos legais
A prevención no proxecto. Avaliación de riscos. Identificación de actividades de maior risco.
Planificación da prevención. Estudos e estudos básicos de seguridade e saúde. Contido e alcance. O orzamento de S e S.
Os plans de seguridade e saúde de empresas contratistas.
A coordinación de seguridade e saúde en obra. Atribucións, funcións e responsabilidades. Documentación a cumprimentar.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
21 |
0 |
21 |
Proba obxectiva |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
15 |
15 |
Traballos tutelados |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
21.5 |
27.5 |
49 |
Proba de resposta múltiple |
A28 A29 A30 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 |
0 |
5 |
5 |
Obradoiro |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
20 |
20 |
Actividades iniciais |
A17 B3 B4 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en expor unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Actividades iniciais |
Introdución á materia. Exposición de motivos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As clases prácticas e os traballos tutelados contarán con atención personalizada para o seu desenvolvemento por parte do alumno en sesións abertas con presenza dos seus compañeiros. As sesións maxistrais e probas terán unha atención personalizada para aclaración de conceptos e dúbidas en tutorías |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A asistencia a clases interactivas ou sesións de prácticas estará sometida a iguais condicións que as establecidas nesta mesma Guía Docente para as sesións maxistrais.
A entrega de todas as prácticas expostas no curso será requisito obrigatorio para ter a consideración de presentado a calquera das dúas oportunidades do curso.
Cada unha das prácticas terá un % de participación dentro do 40% da nota global atribuído ao conxunto das prácticas que se indicará no enunciado da súa formulación.
Para aplicar á nota global do curso a porcentaxe de participación correspondente a cada práctica requirirase que a súa nota sexa maior que o 40% da nota máxima; en caso contrario, non se computará puntuación por este concepto.
A nota media ponderada do conxunto das prácticas terá que ser maior ou igual que o 40% da nota máxima; en caso contrario, a nota global do curso será esa nota media ponderada das prácticas.
|
40 |
Proba de resposta múltiple |
A28 A29 A30 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 |
Durante o curso realizaranse test de comprobación do aproveitamento obtido e o nivel de coñecemento alcanzado polos alumnos nas clases expositivas e interactivas e no traballo autónomo encargado. Estas probas efectuaranse por medio da plataforma de tele-ensino Moodle da UDC PERO NA aula, a cuxo efecto os alumnos deberán estar provistos dos medios axeitados para a súa execución.
Calcularase a media das notas obtidas no test realizados durante o curso, e para aplicar a porcentaxe de participación na nota global requirirase que a nota media do test sexa maior ou igual que o 40% da nota máxima. En caso contrario, non se computará puntuación por este concepto para a obtención da nota global en calquera das dúas oportunidades de cada curso.
|
10 |
Sesión maxistral |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A asistencia a clases, tanto expositivas como interactivas, será obrigatoria polo menos nun 80% das horas lectivas, salvo xustificación de causa de forza maior. O incumprimento do requisito de asistencia mínima implicará que o alumno será considerado como NON PRESENTADO en calquera das dúas oportunidades do curso. Realizaranse controis de asistencia mediante folla de firmas.
O requisito de asistencia establécese para cada curso, tanto para alumnos de primeira matrícula como para alumnos repetidores e non conservarase para cursos sucesivos.
|
0 |
Proba obxectiva |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliarase o coñecemento dos temas incluídos no programa da materia, adquirido polos alumnos por medio das clases expositivas, da análise de fontes documentais e do estudo persoal, e dos traballos prácticos realizados durante o curso.
En cada unha das dúas oportunidades do curso, o exame constará de preguntas test e de preguntas de desenvolvemento, que estarán divididas en partes correspondentes aos temas explicados ou dirixidos por cada un dos profesores. Cada parte computará o correspondente % da nota do exame. A puntuación estará indicada no texto do exame.
Requiriranse os seguintes requisitos para poder compensar a nota do exame cos restantes elementos de avaliación da materia:
Nota mínima no test e en cada parte do exame: 30% da nota máxima
Nota media mínima do conxunto do exame: 40% da nota máxima
No caso de que a nota do test ou dunha das partes do exame sexa < 3, a nota global do curso será a nota desa parte do exame.
No caso de que a nota media do exame sexa < 4, a nota global do curso será esa nota media .
|
40 |
Traballos tutelados |
A17 A27 A28 A29 A30 A33 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Traballos tutelados: de realización mediante o traballo autónomo do alumnado coa guía e indicacións do profesorado, como iniciación ao proceso de autoformación imprescindible para o posterior exercicio profesional.
Calcularase a media das notas obtidas nos traballos tutelados e para aplicar a porcentaxe de participación na nota global requirirase que a nota media sexa maior ou igual que o 40% da nota máxima. En caso contrario, non se computará puntuación por este concepto para a obtención da nota global en calquera das dúas oportunidades de cada curso.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
CONDICIÓNS PARA TODAS As OPORTUNIDADES : Para o cálculo media dos traballos tutelados e das probas de
resposta múltiple (test) realizadas nas sesións interactivas dividirase a suma
de notas obtidas entre o número total de traballos ou de test realizados
durante o curso, agás que se xustifique adecuadamente a inasistencia, nese caso
non se computarán as faltas para a determinación do denominador do cociente. Existen erros graves que inhabilitan para superar a materia. A obtención de menos dun catro (4) sobre dez, en cada unha das
partes, inhabilita para superar a materia. CONDICIÓNS PARA A SEGUNDA OPORTUNIDADE: -A nota dos traballos tutelados e das probas de resposta múltiple
serán as mesmas que as consideradas para a primeira oportunidade. -Poderanse substituír as prácticas presentadas á primeira
oportunidade a fin de mellorar a nota obtida anteriormente, calquera que esta
fose, ou se poderán entregar as prácticas que non se presentaron na primeira
oportunidade. - Será preciso presentarse á proba obxectiva final (exame),
calquera que fose a nota obtida no exame de primeira oportunidade. - Na segunda oportunidade poderanse recuperar aquelas partes
realizadas pero non superadas durante o semestre; non se PODERÁN RECUPERAR As
NON ENTREGADAS Ou NON REALIZADAS, que supoñen un "NON PRESENTADO"
como cualificación da convocatoria. O incumprimento da asistencia ou das
entregas de Taller; a non realización de probas de resposta múltiple ou
presencial suporá a cualificación de "NON PRESENTADO" na convocatoria
(en calquera das oportunidades). Os "Alumnos con recoñecemento á dedicación a tempo parcial e
exención académica da exención de asistencia" comunicarán ao comezo do
curso a súa situación aos docentes da materia, de acordo coa "Norma que
regula o réxime de dedicación ao estudo de pregrado estudantes da UDC
”(Art.3.be 4.5) e o Regulamento de avaliación, revisión e reivindicación das
cualificacións dos estudos de grao e máster universitario (Art. 3 e 8b). Para os estudantes que soliciten a exención académica, a
avaliación será a mesma que o resto xa que o traballo tutelado poderase
realizar e comentar fóra do horario de clases. "A realización fraudulenta de traballos, probas ou
actividades de avaliación, unha vez verificadas, implicará directamente a
cualificación de" 0 "suspenso na materia na oportunidade correspondente".
Implicacións do plaxio: Cualificación de suspensión na convocatoria
en que se comete a infracción e respecto da materia en que se comete: o alumno
será cualificado con “suspensión” (cualificación numérica 0) na correspondente
convocatoria do curso académico, tanto si a comisión da falta prodúcese na
primeira oportunidade como na segunda. Para iso, modificarase a súa
cualificación no informe de primeira oportunidade, en caso de ser necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González-Bravo, Carlos. ... [et al.] (2012). Arquitectura legal : valoración de inmuebles, seguridad, prevención y documentación en la edificación . Madrid : Munillalería, 2012
García Erviti, Federico. (2011). Compendio de arquitectura legal : derecho profesional y valoraciones inmobiliarias. Barcelona : Reverté, 2011
García Valvarcel, Antonio... [et al.] (2000, 2004). Deontología para arquitectos. Madrid : CIE-Dossat 2000, 2004 |
|
Bibliografía complementaria
|
Muñoz Cosme, Alfonso. (1995). Arquitecto. Barcelona : Grijalbo, [1995]
Rubio Landart, Jaime y Gómez Perdomo, Carlos; (2011). Arquitectos en la encrucijada : qué puede hacer un arquitecto en la situación actual?. Madrid : Alianza Editorial, [2011]
Ortega García, José (1992). Arquitectura Legal. Barcelona : CEAC, 1992
(1986). Curso de Arquitectos Peritos Judiciales arquitectura legal. Madrid : Servicio de Publicaciones del Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, 1986
(2000). El arquitecto ante el nuevo marco legislativo. Madrid : La Ley, 2000
Irisarri Martínez, Carlos J. (2011). El arquitecto práctico ; seguido de Propiedad inmobiliaria para arquitectos. Villaviciosa de Odón, Madrid : Escuela de Arquitectura, Universidad Europea de Madrid, 2011
Tunstall, Gavin (2009). La gestión del proceso de edificación : del croquis a la ejecución. Barcelona : Reverté, [2009]
González Nebreda, Pere Turmo de Padura, Julio. Villaronga Sánchez, Eulalia (2006). La valoración inmobiliaria teoría y práctica. Madrid: La Ley, [2006]
Alegret Burgués, Alberto y Cabré i Puig, Esteve (2011). ¿A dónde vas, arquitecto? : guía práctica profesional del arquitecto en la sociedad europea . Madrid: La Ley, 2011 |
Código Técnico de la Edificación. CTE |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Urbanística 4/630G02032 | Proxectos 8/630G02036 | Construción 6/630G02037 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Construción 7/630G02045 | Urbanística 5/630G02042 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|