Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Proxecto da Paisaxe 1 Código 630G03010
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
García Fontán, Cristina
Correo electrónico
cristina.garcia.fontan@udc.es
Profesorado
Carreiro Otero, Maria Concepción
García Fontán, Cristina
Correo electrónico
maria.carreiro@udc.es
cristina.garcia.fontan@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia está dedicada á análise paisaxística, será onde se estableza un primeiro contacto coa cartografía e a súa construción e o manexo de escalas, dimensións e fontes documentais. Esta materia forma parte do taller 1 xunto coas materias Bioloxía das plantas e Sistemas de Información xeográfica 1

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidad de analizar, definir criterios de intervención, elementos a valorar y ámbitos a tratar. A19
B1
B2
B3
B4
B5
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción á cartografía .
Recoñecemento da realidade territorial .
relación entre a representación do territorio e a súa realidade .
Manexo de escalas e dimensións .
Recoñecemento de fontes documentais .
Estudos dos elementos do territorio .
Introducción ós valores culturais da paisaxe .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais C1 C2 C5 1 0 1
Sesión maxistral B1 B2 B7 15 0 15
Saídas de campo B5 C7 7 0 7
Obradoiro A19 B3 B4 C3 C4 C6 C8 35 85 120
Lecturas C1 C2 0 5 5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Saídas de campo Visitas a os lugares da intervención de proxecto e análise, bservación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.)
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
No obradoiro se realiza a atención personalizada ó alumno correxindo o seu traballo semana a semana.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A19 B3 B4 C3 C4 C6 C8 Avaliarase o resultado de traballo de taller tanto o individual como o colectivo das distintas prácticas entregadas.
É necesario ter este traballo aprobado para superar a materia.
90
Sesión maxistral B1 B2 B7
Valorarase a asistencia e a participación na aula
10
 
Observacións avaliación

A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago de Compostela. 

Para aprobar  o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media. Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas deberán ser entregadas nas datas especificadas.

Haberá exames (e/ou repetición de entregas, a xuízo do docente) de primeira e segunda oportunidade nas datas fixadas e a celebrar na EPS de Lugo, aos que só poderán presentarse os alumnos que teñan a asistencia mínima do 80% a sesións maxistrais e obradoiro e todas as prácticas semanais e de curso entregadas nas datas requeridas.

A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso “0” na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Bouhier, Abel (2007).Galicia. Ensaio Xeografico de Analise e Interpretacion Dun Vello Complexo Agrario. Xunta de Galicia. 

-Charles Waldheim.[ed] (2006). The Landscape Urbanism Reader. Princeton Architectural Press, New York

-Ian l. Mcharg (1992). Design with Nature. John Wiley & Sons, Inc. New York

-James Corner [ed] (1999). Recovering Landscape, Essays in Contemporary Landscape Architecture. Princeton Architectural Press, New York

-Stan Allen (2009). Practice: Architecture technique + Representation, From object to field. Routledge. New York

-Denis Cosgrove [ed] (1999). Mappings. Reaktion Books, London

-Gregory Bateson (2000). Steps to an Ecology of Mind. University Of Chicago Press, Chicago

-Kelly Shannon, Marcel Smets (2010). The Landscape of Contemporary Infrastructure. NAi Publishers

- Denis E. Cosgrove (1998). Social Formation and Symbolic Landscape. University of Wisconsin Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Debuxo da Paisaxe/630G03001
Arte e Paisaxe/630G03005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas de Información Xeográfica 1/630G03007
Bioloxía das Plantas/630G03008

Materias que continúan o temario
Proxecto da Paisaxe 2/630G03015

Observacións

O desenvolvemento de toda a práctica deberase realizar con debuxos realizados a man e de forma individual ou en grupo.</pValorarase a asistencia ao taller, as entregas das prácticas e a participación en clase do alumn@ 


-Ademais das entregas parciais o alumno deberá ter un pequeno caderno de notas de campo onde envorcará todas as súas reflexións, probas bosquexos, etc. (Pode ser tamaño A5 ou a elección-Tamaño recomendado A1 ou A2 Escala 1:2.000  
De non poder realizarse presencialmente as clases, tanto interactivas como expositivas, estas realizaranse en formato online. 


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías