Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
CE19 - Capacidad de describir, definir, representar los patrones espaciales relativos a las relaciones entre los volúmenes construidosy los espacios libres, para detectar las componentes materiales que cumplen con las intenciones del proyecto y son compatible conlas condiciones ambientales encontradas. |
A24 |
CE24 - Capacidad para diseñar el mantenimiento, protección, ordenación, mejora, desarrollo, adaptación o transformación delpaisaje considerado por la introducción de intervenciones directas o con actores de diferente naturaleza |
A25 |
CE25 - Capacidad de inventar, representar y expresar una situación con precisión y en una variedad de medios: escritos, gráficos,maquetas, informáticos. |
A26 |
CE26 - Capacidad para diagnosticar, identificar, describir y caracterizar un paisaje a través de sus diferentes componentes endiferentes escalas. |
A29 |
CE29 - Capacidad de inventar un proceso creando sus propias herramientas, para intervenir en el paisaje. |
A33 |
CE33 - Capacidad para formular una visión de futuro expresando escenarios de evolución e imaginar diferentes modos de acciónsobre el paisaje. |
A34 |
CE34 - Capacidad para superar las contingencias de una situación, siendo creativos, presentando una propuesta pertinente. |
A35 |
CE35 - Programación, teniendo en cuenta los aspectos sociales, jerárquicos, materiales, técnicos, estéticos, así como las normasdimensionales y funcionales a gran escala proyectual. |
A36 |
CE36 - Capacidad para negociar y tener en cuenta las solicitudes en cualquier etapa del proyecto. |
A37 |
CE37 - Capacidad de proyectar una estrategia original y particular con distancia crítica. |
A38 |
CE38 - Conocimiento adecuado de las teorías generales de la forma, la composición y los tipos paisaje. |
A39 |
CE39 - Conocimiento adecuado de la historia general del paisaje. |
A42 |
CE42 - Capacidad para proporcionar e integrar en el diseño de los elementos dinámicos, flujos y usos escalables y variables, losdesastres naturales, etc. Capacidad de simular estos cambios en el corto, mediano y largo plazo. |
A45 |
CE45 - Capacidad de intervenir en los jardines y en los paisajes de valor histórico, redactar y/o colaborar en la ejecución de losproyectos de restauración y rehabilitación |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este. |
B7 |
CG2 - Conocer los sistemas de información y representación del paisaje. |
B11 |
CG6 - Conocer los problemas físicos y ambientales; los factores hidrológicos y climáticos; la edafología y la calidad vegetal que determinan el paisaje. |
B12 |
CG7 - Conocer las organizaciones, los actores, normativas y procedimientos para plasmar los proyectos de paisaje y estudios medioambientales. |
B13 |
CG8 - Comprender las relaciones entre el territorio, la cultura, la economía, el clima, las personas y las edificaciones . |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente. |
C2 |
CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet. |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva. |
C4 |
CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables. |
C5 |
CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C6 |
CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica. |
C7 |
CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad. |
C8 |
CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para analizar, definir criterios de intervención, elementos a avaliar e áreas a abordar
Capacidade para construír un enfoque persoal orixinal do proxecto paisaxístico mediante a combinación do proceso artístico e analítico Capacidade para o deseño, restauración, xestión, mantemento e administración de espazos abertos privados e públicos como xardíns, parques, estradas ou prazas de xardín. ambientes de complexos turísticos, industriais, comerciais, deportivos ou educativos, etc., así como o contorno de infraestruturas públicas como estradas, presas, minas, vertedoiros, etc.
Capacidade para realizar estudos económicos e calendarios de obras de proxectos paisaxísticos.
Capacidade de asesoramento, consultoría, investigación e asesoramento técnico en paisaxe |
A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Idea de proxecto |
Idea guía
Idea creativa
Idea de proxecto
Exemplos contemporáneos |
A introdución do material vexetal como elemento compositivo. |
Proxectar con plantas
A escala doméstica
|
Aplicación funcional e compositiva do elemento vexetal en xardinería |
Plantación estrutural
Elementos focais
Elementos ornamentais
Elementos tapizantes
|
Estilos de plantación |
Do xardín formal á inspiración natural
O uso da cor, textura e forma das especies de plantas
Interese estacional
|
Debuxo do lugar |
Ferramentas e técnicas
Por partes
Todo xunto
Esbarar polas escalas |
Diagnose do existente |
Análise do lugar
Análise do uso
Análise do habitante
Obxectivo principal e xerarquía |
Significado e narrativa no deseño do xardín |
A linguaxe da paisaxe
Significado en proxectos de paisaxe
|
Estimulación da creatividade |
Proceso creativo
Transferencia analóxica
Técnicas para a ideación na paisaxe
Caderno de bitácora |
Idea guía |
A paisaxe coma discurso
Caixas de significados
Metáforas conceptuales
Metonimias conceptuales |
Materialización da idea de paisaxe |
Lóxica formal
Programa
Lugar
Síntese |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba práctica |
A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
Traballos tutelados |
A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
30 |
60 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C5 C6 |
3 |
3 |
6 |
Obradoiro |
A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
45 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba práctica |
Proba cara a cara consistente na resolución dun proxecto paisaxístico a nivel de anteproxecto cunha duración aproximada de 3 horas |
Traballos tutelados |
O traballo práctico do desenvolvemento do curso resumirase nun documento que se presentará ao final. É un proxecto de deseño e execución dun xardín cuxas características específicas serán detalladas no primeiro día de clase. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.).
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, o DPAUC, etc., indicados polo profesorado da materia como parte do contido docente do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Obradoiro |
O obradoiro consistirá nas sesións de discusión, debate, exposición e crítica que terán lugar na aula. Incluirá sesións teóricas nas que se explicarán os principais conceptos dos contidos do curso, prácticas curtas para resolver e entregar en clase e correccións individuais e de grupo dos traballos supervisados. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
As actividades do obradoiro inclue atención individual
Os alumnos poderán solicitar tutorías nos horarios designados |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a aplicación dos principios explicados ao longo do curso. A coherencia compositiva, os criterios de elección da especie, a relación entre os elementos da planta e o resto dos elementos da composición, a formación dunha estrutura e a creación de significado. Tamén se prestará atención especial á representación e á lexibilidade da proposta. |
10 |
Traballos tutelados |
A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliarase a capacidade de realizar un proxecto paisaxístico a pequena escala e un alto nivel de detalle. Os alumnos deben ser capaces de completar un documento lexible, utilizando notacións e estándares de representación da materia. O proxecto debe ter obxectivos e discursos narrativos iniciais que correspondan á súa definición final, tamén debe posuír unha coherencia compositiva, lóxica funcional e viabilidade desde un punto de vista construtivo e biolóxico. |
60 |
Obradoiro |
A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a participación nos obradoiros, a evolución e demostración na adquisición de coñecementos sobre teoría da paisaxe e habilidades como a expresión de ideas, a articulación dun discurso coherente e o enfrontamento de puntos de vista. |
20 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C5 C6 |
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.).
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, o DPAUC, etc., indicados polo profesorado da materia como parte do contido docente do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia a clase é obrigatoria, hai un mínimo de 80% de asistencia para superar a materia. A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago de Compostela. Para aprobar o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media. Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas deberán ser entregadas nas datas especificadas. Paraos estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo a"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo de estudantes de graona UDC", a asistencia mínima a clase será do 60%, tanto nas sesiónsinteractivas como nas sesións expositivas. O resto dos elementos de avaliaciónserán os mesmos que no caso xeral. A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na correspondente convocatoria, quedando así invalidada calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación. a convocatoria extraordinaria. Exención académica: non se contempla, por tratarse dunha materia na que o obradoiro é a metodoloxía fundamental Para a segunda oportunidade rexerá o mismo criterio
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
[B]
Disponible en la biblioteca de la UDC
Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 1:
el observatorio. Gustavo Gili [B]
Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 2: los viajes.
Gustavo Gili [B]
Ábalos, I. (2009) Naturaleza y artificio : el ideal
pintoresco en la arquitectura y paisajismo contemporáneos. Gustavo Gili [B]
Álvarez, D. (2007) El Jardín en la arquitectura del siglo
XX . Editorial Reverté [B]
Batlle, E. (2011) El jardin de la metrópoli. Gustavo
Gili. Barcelona
Dorothée, I. (1993) The modernist
garden in France . Yale University (2008) Cusveller,S. Dijk,O. Schipper, K. ed.
(2000) Remaking NL City, Landscape, Infrastructure. Amsterdam : S@M [B]
Galí-Izard, T. (2005) Los mismos paisajes ideas e interpretaciones
. Gustavo Gili [B]
Jellicoe G. y S. (1995) El Paisaje del Hombre Barcelona
G.G. [B]
Laurie, M. (1995) Introducción a la Arquitectura del
Paisaje Barcelona G.G. [B]
Levy, Leah (1998) Kathryn
Gustafson. Sculpting the land . Spacemakers Press [B]
Lynch, K. (1980) La Planificación del Sitio Barcelona
G.G. 1980 [B]
McGrath, B. (2008) Digital
Modelling for Urban Design . Wiley [B]
Mertens, E. (2010) Visualizing
Landscape Architecture . Birkhäuser
[B]
Molinari, L. ed. (2000) West 8
. Skira [B]
Montero, M. I. (2001) Burle Marx el paisaje lírico . GG [B]
Navés Viñas, F. (1992) El Arbol en la Jardineriay el
Paisajismo Barcelona Omega 1992 [B]
Nielsen, B. Dam, T. Thompson,
L. (2007) European Landscape architecture:best practice in detailing. Rouletdge [B]
Reid, G.W. (2002) Landscape
Graphics . Plan, section and Perspective Drawing of Landscape Spaces. Watson
Guptill. New York [B]
Rodríguez Álvarez, J. (2015) Apuntes de paisaje:
el análisis ambiental. Repronor [disponibles en reprografía]
Shannon, K. Smets, M. (2010)
The Landscape ofContemporary Infrastructure . Nai Publishers
Simonds, J. O. (1978)
Earthscape . A Manual of Environmental Planning. McGrawHill [B]
Simonds, J.O. (1961) Landscape
Architecture New York McGraw Hill 1961 [B]
Steenbergen,
C. (2008) Composing Landscapes . Analysis, Typology and Experiments for design.
Birkhäuser
Steenbergen, C. Reh, W. (2001) Arquitectura y
Paisaje . La proyectación de los grandes jardines europeos. Gustavo
Gili [B]
Swaffield, S. (2002 ed.) Theory
in Landscape Architecture . University of Pennsylvania PressVaccarino, R.
(2000) Roberto Burle Marx. Landscapes Reflected . Princeton Architectural Press
[B]
Waterman, T. (2009) Principios Básicos de la
Arquitectura del Paisaje . Nerea Académica [B] |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxecto da Paisaxe 2/630G03015 | Proxecto da Paisaxe 1/630G03010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Vexetación Aplicada á Paisaxe 2/630G03018 | Vexetación Aplicada á Paisaxe 1/630G03013 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia |
|