Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Enxeñería da Paisaxe Código 630G03021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Departamento profesorado máster
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Redondo Porto, Alberto
Correo electrónico
a.redondo@udc.es
Web
Descrición xeral O curso trata das tecnoloxías que permiten introducir ao alumno coas ferramentas necesarias para traballar coa luz e a auga como elementos e materiais básicos nas súas propostas paisaxísticas, entendendo os seus principios, criterios de aplicación e condicións técnicas. Inclúe instalacións e infraestruturas en espazos exteriores públicos e comunitarios ou privados: iluminación, rego, drenaxe e depuración natural.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento adecuado da ecoloxía, da sustentabilidade e dos principios de conservación dos recursos enerxéticos e ambientais A9
B1
B3
B7
B8
B12
C2
C3
C4
C5
Coñecementos adecuados para aplicar as normas técnicas e construtivas aplicadas á paisaxe A62
A63
A66
B1
B2
B3
B12
C1
C2
Coñecemento adecuado das fases e secuencias da construción no deseño do proxecto paisaxístico A60
A62
A64
B1
B2
B3
B7
B8
C6
Capacidade de concibir, calcular, deseñar, integrarse na paisaxe e executar na paisaxe instalacións de abastecemento, rego, iluminación, tratamento e drenaxe A62
A65
A66
A67
A68
A70
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Visión e percepción da luz O ollo, percepción, conceptos
Composición luminosa Observación, elementos compositivos, límites visuais, calidade e dirección da luz
Tecnoloxía e materiais Lámparas, luces, estruturas, sistema eléctrico, distribución
Aplicacións, tipo de iluminación e elementos de deseño Iluminación de materiais vexetais, iluminación de estruturas arquitectónicas, esculturas ..., iluminación de paseos e escaleiras, iluminación monumental, iluminación da auga
Xestión e manexo da auga na paisaxe Fundamentos de hidráulica aplicada
Sistemas de rega Determinación das necesidades de auga dos espazos verdes (xardíns, instalacións deportivas)
Deseño de sistemas de rega Cálculo do caudal, eficiencia do sistema de rega, avaliación do sistema
Determinación de materiais do sistema de rega
O uso de augas residuais no rego de xardíns Sistemas naturais de saneamento e depuración
Sistemas de drenaxe Técnicas de drenaxe sostible

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A9 A60 A62 A63 A64 A67 B1 B2 B3 B4 B5 C1 30 40 70
Traballos tutelados A9 A67 C1 C2 C3 C5 C6 C7 8 10 18
Saídas de campo A9 B3 B7 B8 5 5 10
Obradoiro A9 A63 A64 A65 A66 A67 A68 A70 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 17 33 50
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o progreso en actividades prácticas
Traballos tutelados Actividades prácticas a realizar polos estudantes durante o curso consistentes na análise de fontes documentais, estudos de caso, etc.. Consisten en horas presenciais e non presenciais, inclúe posta en común e comentarios.
Saídas de campo Visitas ós lugares de intervención do obradoiro e análise observación directa e sistemática, recollida de información e elaboración de documentación (bosquexos, gráficos,....)
Obradoiro Actividades prácticas que se conciben como unha extensión natural das clases teóricas. Os traballos están contemplados desde unha dobre perspectiva: como unha oportunidade para ampliar e afondar nos conceptos teóricos adquiridos e como exercicio de aplicación destes mesmos conceptos a casos específicos, nos que o alumno pode experimentar poñendo en valor os criterios aprendidos. Debe realizarse unha entrega final completa das prácticas ao finalizar do cuadrimestre. Esixirá dedicación fóra das horas de clase

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Descrición
Para resolver dúbidas ou complementar a información desenvolvida na aula. Farase ben a través da plataforma moodle ou a través da titoría

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A9 A60 A62 A63 A64 A67 B1 B2 B3 B4 B5 C1 Consistirá nunha proba obxectiva ao final do semestre relacionada cos contidos teóricos e prácticos da materia 30
Traballos tutelados A9 A67 C1 C2 C3 C5 C6 C7 Entrega de contido mínimo segundo os estándares de presentación da materia, en cada unha das entregas establecidas segundo o calendario fixado 20
Obradoiro A9 A63 A64 A65 A66 A67 A68 A70 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Considera a participación do estudante na docencia presencial, a realización e exposición, do traballo non presencial e dos desenvolvidos no obradoiro.
Valorarase o coñecemento e comprensión dos principios introducidos no curso. A avaliación terá en conta a presentación clara de resultados, precisión, rigor conceptual, idoneidade, sensibilidade ambiental e grao de resolución dos enunciados do exercicio, así como a capacidade gráfica para ilustrar os resultados dun xeito visual e a capacidade de comunicación verbal e coherencia na documentación proporcionada.
50
 
Observacións avaliación

Para realizar a proba obxectiva, os estudantes deberán ter realizado o traballo tutelado do curso, así como entregado o obradoiro da asignatura con polo menos o 80% dos requisitos establecidos nela.

Estes criterios son válidos tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Os alumnos repetidores manterán a cualificación do curso ata dúas convocatorias.

Implicacións do plaxio: "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria"


Fontes de información
Bibliografía básica Costello, L. R., Matheny, N. P., Clark, J. R., & Jones, K. S. (2000). A Guide to Estimating Irrigation Water Needs of Landscape Plantings in California, the Landscape Coefficient Method and Wucols III. Berkeley: University of California Cooperative Extension, California Department of Water Resources
Zimmermann A. (2008). Construir el paisaje. Materiales, técnicas y componentes estructurales. Basilea : Birkhäuser
Merrian, J., & Keller, J. (1978). Irrigation system evaluation. A Guide for Management. Logan: Utah State University.
Narboni R. (2004). Lighting the Landscape. Art Design Technologies. Berlin : Birkhäuser
Martin, A., Ávila, R., Yruela, M. D., Plaza, R., Navas, A., & Fernández, R. (2004). Manual de riego de jardines. Sevilla: Ediciones Ilustres SL Córdova. Consejería de Agricultura y Pesca. Junta de Andalucía
Lennox Moyer J. (2013). The Landscape Lighting Book. New Jersey : John Wiley & Sons
Choate, Richard B. (1994). Turf irrigation manual : the complete guide to turf and landscape irrigation systems. Dallas (Texas) : Weather-matic

Bibliografía complementaria Snyder, R. L., Pedras, C., Montazar, A., Henry, J. M., & Ackley, D (2015). Advances in ET-based landscape irrigation management. Agricultural water management, 147, 187-197
Laureano P. (2001). Atlas del agua. Los conocimientos tradicionales para combatir la desertificación. Torino: Bollati Boringhieri
Calleja Fernández, F. (2013). Instalación de sistemas de riego en parques y jardines . Ed. de la U.
Pettygrove, G. S. (2018). Irrigation with reclaimed municipal wastewater-A guidance manual. CRC Press
Laureano P. (2013). La piramide rovesciata. Il modello dell,oasi per il pianeta Terra. Torino: Bollati Boringhieri
Smith, Stephen W. (1997). Landscape irrigation : design and management. New York : John Wiley & Sons
McDowell Seth (2016). Water Index. Design Strategies for Drought, Flooding and Contamination. University of Virginia: School of Architecture, ACTAR


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxecto da Paisaxe 4/630G03024
Construción Aplicada 1/630G03022

Materias que continúan o temario
Construción Aplicada 2/630G03026

Observacións

Recoméndase a asistencia participativa e activa ás clases, así como un estudo continuado paralelo ao progreso da materia. Para completar o contido e reforzar a aprendizaxe, é conveniente empregar polo menos a bibliografía recomendada.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías