Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Planificación e Sostibilidade da Paisaxe Código 630G03025
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Gonzalez Harguindey, Javier
Correo electrónico
javier.harguindey@udc.es
Profesorado
Gonzalez Harguindey, Javier
Piñera Manso, Guadalupe
Correo electrónico
javier.harguindey@udc.es
g.pinera.manso@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os instrumentos de planificación da paisaxe en tódolos ámbitos territoriais. A22
A23
Interpretar e elaborar instrumentos de planificación da paisaxe e establecer diagnósticos paisaxísticos A20
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A33
A34
A37
A41
A44
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Planificación del paisaje Metodologías de planificación: objetivos, análisis, diagnóstico, prognosis
Sistemas de Información Geográfica aplicados a la planificación del paisaje
Definición de unidades paisajísticas
Conceptos de gestión del paisaje
Usos del suelo: conceptos, capacidades, aptitudes, clasificación y gestión
La coordinación comarcal
La gestión del territorio rural
La ordenación del litoral
Las Directrices de Ordenación Territorial
Planes especiales de protección del paisaje
Planes sectoriales
Sostenibilidad ambiental El paradigma de la sostenibilidad: precedentes y referentes
Vulnerabilidad, riesgos y procesos
Evaluación ambiental de planes y proyectos
Criterios de sostenibilidad ambiental
Energía, emisiones y ciclo de vida
El ciclo y gestión del agua
Análisis y valoración ambiental: Herramientas e instrumentos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A20 A22 A29 A30 A31 A44 B1 C6 C7 15 17 32
Obradoiro A23 A26 A27 A28 A33 A34 A37 A41 30 45 75
Proba práctica B12 B13 C1 C2 4 22 26
Sesión maxistral B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 C3 C4 C5 C8 15 0 15
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos .
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba práctica .
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
No obradoiro realizaranse traballos en grupo ou de forma individual onde o profesorado atenderá terá unha atención personalizada do alumnado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba práctica B12 B13 C1 C2 . 50
Estudo de casos A20 A22 A29 A30 A31 A44 B1 C6 C7 . 20
Obradoiro A23 A26 A27 A28 A33 A34 A37 A41 . 30
 
Observacións avaliación

A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso “0” na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.



Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías